Capimonitor

Lezers,

Sinds jaren gebruik ik capimonitor als tool om te kijken wie via onze ISDN lijn inbelt. Sinds enkele dagen gebruik ik foondump om de CDFOON eens te updaten naar de huidige versie. Zoals het er nu na uitziet heb ik de zaal met capimonitor 1.09 aardig werkend gekregen, echter heb ik wel wat moeten leren aangaande Mysql :roll:
Hebben jullie ook de behoefte om capimonitor uptoodate te krijgen naar de huidige stand van zaken m.b.t. foondump e.d dan meld je hier voor verdere uitleg of hulp :smiley:

Ruudd

Hoi,

Dus jij hebt het voor elkaar dat je capimonitor gebruikt met een 2004 cdfoon?

Ik ben zeer benieuwd naar de snelheid van het opzoeken van een nummer.
Ben er zelf nog niet mee bezig geweest, omdat ik weinig zin heb om een cdfoon te kopen, te rippen en dan erachter te komen dat het niet werkt zoals capimonitor met de cdfoon van 2002. Maar als het idd werkt ga ik mij vandaag of morgen er verder in verdiepen. (Totaal geen verstand van mysql :cry: )

Arjen

[quote=“houwaard”]Hoi,

Dus jij hebt het voor elkaar dat je capimonitor gebruikt met een 2004 cdfoon?

Ik ben zeer benieuwd naar de snelheid van het opzoeken van een nummer.
Ben er zelf nog niet mee bezig geweest, omdat ik weinig zin heb om een cdfoon te kopen, te rippen en dan erachter te komen dat het niet werkt zoals capimonitor met de cdfoon van 2002. Maar als het idd werkt ga ik mij vandaag of morgen er verder in verdiepen. (Totaal geen verstand van mysql :cry: )

Arjen[/quote]

Het heeft ook voor mij eventjes geduurd voordat ik het aan de gang kreeg want je moet verstand hebben van het dumpen in MySQL formaat van de CDFOON. Deze dumpt duurt bij mij ongeveer 16 uur (2,6 Giga). Het werkt erg snel het opzoeken van capimonitor in de MySQL database, ongeveer 2 a 3 seconden. De enigste bug die ik heb kunnen ontdekken in Capimonitor is dat hij de directorie niet kan onthouden van de gedumpte database :x
Ik zou zeggen ga dumpen en installeer zoals vroeger capimonitor. Heb je hulp nodig bij het dumpen meld je dan 8)

Ik vind dat eigenlijk erg langzaam.

Hoi Roefsoft, RGJ,

Het werkt erg snel het opzoeken van capimonitor in de MySQL database, ongeveer 2 a 3 seconden

Ik vind dat eigenlijk erg langzaam.

Megafoon geeft bijvoorbeeld:

Albert Heijn
Kevelhamhoek 71
7546EN
Enschede
053-4775855

1 record gevonden in 0 seconden.

De vriendelijke groet Jna Marco

[quote=“alkema_jm”]Hoi Roefsoft, RGJ,

Het werkt erg snel het opzoeken van capimonitor in de MySQL database, ongeveer 2 a 3 seconden

Ik vind dat eigenlijk erg langzaam.

Megafoon geeft bijvoorbeeld:

Albert Heijn
Kevelhamhoek 71
7546EN
Enschede
053-4775855

1 record gevonden in 0 seconden.

Met capimonitor kun je gewoon via een goekope ISDN kaart snel kijken wie er online naar je belt. Ik heb al heel lang gekeken welk programma dit ook zou doen bij een ISDN centrale. capimonitor is ondanks dat het al jaren oud is nog steeds het allerbeste programma voor dit doel !!! :smiley:
Ik heb geen alternatief gevonden op Internet ook Megafoon kan geen ISDN lijn bewaken alleen maar opzoeken in de Database nadat iemand je heeft gebeld.
[/u]

Momenteel ben ik bezig aan RING (RGJ’s ISDN Number Grabber) die zowel een ISDN lijn kan bewaken, als het nummer kan opzoeken.
Ik verwacht dat het nog een maandje duurt voor de eerste release er is.

Was Jan Marco hier ook al niet mee bezig ? (isdnlogd en nieuwe versie van capimonitor)

Dubbel werk zal niet de bedoeling zijn…

Germ

Hoi Germ,

Dubbel werk zal niet de bedoeling zijn…

We stemmen onderling wel goed af wat we doen. Tijd is voor ons allebei een schaars goed.

Was Jan Marco hier ook al niet mee bezig ? (isdnlogd en nieuwe versie van capimonitor)

RING zal de nieuwe versie van capimonitor worden.

Zelf zie ik meer in isdnlogd op achtergrond laten draaien en via de “database browser” foonsearch.exe de binnen gekomen gesprekken kunnen laten zien.

Ik vind de huidige capimonitor erg “kerstboom achtig”. Er poppen schermen op je scherm. Na reboot van de machine gaat hij allemaal vreemde tabellen laden, etc.

Het RING programma werkt beter, want ook bij mijn nieuwe etech ppc isdn kaart werkt hij goed. Als RGJ het “af” heeft zal ik “zoek de tien verschillen” gaan uitvoeren om isdnlogd te verbeteren.

Momenteel ben ik druk bezig om gnunetd aan de praat te krijgen op Linux. Hierna poorten naar Windows (Visual Studio C) en hierna de online variant er in gaan programmeren. Je kan dan onderling telefoonnummers gaan uitwisselen. Je krijgt een soort netwerk op Internet met “cdfoon” peers.

De vriendelijke groet Jan Marco

Duidelijk…

Zie eea met belangstelling tegemoet

Germ

Al wordt RING een stuk minder kerstbomerig, het heeft ook wel poppende schermen en tabel-laad acties :wink:

de pop-up is denk ik ook een sterk punt van capi monitor. Je wilt toch gewaarschuwd worden wanneer er een gesprek binnenkomt, en via een pop-up kan dat heel goed.

Kerstbomen heb je ook in soorten en maten…

Germ

Hoi Germ,

Je wilt toch gewaarschuwd worden wanneer er een gesprek binnenkomt, en via een pop-up kan dat heel goed.

Minder leuk wordt het als je in een applicatie zit (Word, excel, etc) en dat je door een binnenkomende call “er uit vliegt”. Je de pop-up menu moet wegklikken en dan weer moet gaan zoeken naar het programma waarin je bezig was.

De vriendelijke groet Jan Marco

Ach, je moest toch de telefoon opnemen :smiley:

Hoi RGJ,

Ach, je moest toch de telefoon opnemen

Ik neem de telefoon vaak niet op als er geen caller id op zit.
Ik weet dat de callcenters (die proberen iets te slijten) haast altijd zonder callerid naar je toe bellen —(

RGJ, Gewoon een optie in RING’s optie scherm opnemen of je popup menu wel of niet activeert bij binnen komende calls --)

De vriendelijke groet Jan Marco

[quote=“rgj”]Momenteel ben ik bezig aan RING (RGJ’s ISDN Number Grabber) die zowel een ISDN lijn kan bewaken, als het nummer kan opzoeken.
Ik verwacht dat het nog een maandje duurt voor de eerste release er is.[/quote]

Ik ben heel benieuwd of dat je een gelijkwaadig programma als capimonitor kunt programmeren. :slight_smile:
Ik meld me al aan als Beta tester voor je RING programma. 8)
Tot zolang blijf ik Capimonitor promoten :lol:

Ok, stuur me even een private message, zodra beta1 rond is kan je aan het testen gaan.

BTW Als mensen nog feature verzoeken hebben is tussen nu en over 2 weken ongeveer het goede moment om die hier te roepen.

Hoi RGJ,

BTW Als mensen nog feature verzoeken hebben is tussen nu en over 2 weken ongeveer het goede moment om die hier te roepen.

Hoe komt RING weer op na reboot van de machine? Bijvoorbeeld als service programma?

De vriendelijke groet Jan Marco

Nee, want

  • een service mag absoluut geen user-interface interactie doen, dat is een veiligheidslek!
  • om een service te installeren moet je local administrator rechten hebben en RING moet ook voor ‘users’ bruikbaar zijn.

Ring zal automatisch starten, of door in de ‘Run’ registry key te gaan zitten, of in de Startup programma groep. Dat heb ik nog niet bedacht.

[quote=“rgj”]Ok, stuur me even een private message, zodra beta1 rond is kan je aan het testen gaan.

Ik heb via dit forum een mail gestuurd. Komt ie niet aan dan geef me even je prive e-mail adres. Mij kun je bereiken onder ruudd45@hotmail.com