Zakelijk 2006 /v1

Ik weet niet of iemand het al had getest,
maar voor zover ik tot nu toe kan zien gaat het dumpen van de eerste zakelijke cdrom prima.
zal nog wel even duren maar als hij klaar is laat ik hier nog wel ff weten of het er allemaal goed uit ziet :slight_smile:

Het ziet er goed uit.
2006/1 kan dus toegevoegd worden aan het lijstje :slight_smile:

sandbox:/home/tim/CDFOON/foon05# ./fd05-mysql /home/tim/CDFOON/2006-1/Data/ white
Creating tables
Starting Foondump
Foondump v5.08 - http://www.foondump.nl/ - Build date Jan 13 2006 22:16:21

Klaar met dumpen. 5712566 vermeldingen gedumpt in 265 seconden.
Importing CSV file subscriber
foondump2005.white_subscriber: Records: 5712566  Deleted: 0  Skipped: 0  Warnings: 0
Importing CSV file info
foondump2005.white_info: Records: 3048242  Deleted: 0  Skipped: 0  Warnings: 4
Importing CSV file category
foondump2005.white_category: Records: 224  Deleted: 0  Skipped: 0  Warnings: 0
Importing CSV file phonenumber
foondump2005.white_phonenumber: Records: 6330503  Deleted: 0  Skipped: 47085  Warnings: 0

Dank u wel :slight_smile:

Aangenomen dat de datumstempel van de gegevens op jouw nieuwe CD van eind november zijn dan krijg ik het volgende lijstje met aantallen vermeldingen per kwartaal:

2005-01 29-11-04 5999754 2005-02 9-03-05 5934352 2005-03 10-06-05 5869861 2005-04 25-08-05 5800550 2006-01 ??-11-05 5712566 ....-.. 2025-03 12-09-25 2
Deze afname van het aantal gidsvermeldingen is te verklaren uit het afnemende aantal vaste aansluitingen, bijvoorbeeld per 31-12-2004 waren dat er daarvan 3,2 % minder
http://www.foondump.nl/forum/viewtopic.php?p=1234#1234
dan een jaar daarvoor, maar kan ook nog veroorzaakt worden door de in 2004 gewijzigde Telecommunicatiewet. Weet niet hoe het nu in de praktijk geregeld is maar een nieuwe abonnee zou vanaf dat moment niet meer zoals vroeger zomaar automatisch in de gids opgenomen moeten worden:

[quote]Opname in een telefoongids

Voorheen werd u als abonnee van een (telefoon)dienst automatisch opgenomen in een telefoongids. Als u geen prijs stelde op de vermelding van uw gegevens in de telefoongids, kon u daartegen bezwaar maken en dan werd de vermelding in de gids stopgezet. Met ingang van de nieuwe wet wordt dat andersom geregeld: u komt als nieuwe abonnee alleen in een gids als u daar vooraf toestemming voor heeft gegeven.

Wanneer u als abonnee toestemming geeft, moet duidelijk worden aangegeven waarvoor uw gegevens worden gebruikt en welk soort persoonsgegevens kan worden opgenomen. Als u bij het afsluiten van een overeenkomst met een aanbieder van telefoondiensten aangeeft dat u opgenomen wilt worden in een telefoongids, geeft u daarmee automatisch ook toestemming om opgenomen te worden in andere telefoongidsen of bestanden. Voorbeelden hiervan zijn de telefonische informatiediensten voor het opvragen van telefoonnummers en het gedeelte in de Gouden Gids waarin ook telefoonnummers van particulieren zijn opgenomen. Degene die uw gegevens in een gids of in een bestand van een abonnee-informatiedienst opneemt, moet u daarover vooraf informeren. U weet dus altijd in welke gidsen uw gegevens worden opgenomen.

De nieuwe regels gelden voor nieuwe vermeldingen. Als u al in een gids bent opgenomen moet het bedrijf dat de gids uitgeeft u dat binnen zes maanden na inwerkingtreding van de nieuwe Telecommunicatiewet melden. Als u uw gidsvermelding wilt stopzetten dan kunt u dat bij het betreffende bedrijf aangeven.

De nieuwe Telecommunicatiewet - uw rechten als consument
http://appz.ez.nl/publicaties/pdfs/04TP19.pdf
[/quote]
Die laatste datum 12-09-25 in dat staatje?

In dit tempo zullen mijn eigen telefoonnummers- en het faxnummer de enige overgebleven vermeldingen zijn in de zakelijke editie van ZM.03.2025 8)

Niet dat het lot van telefoongidsuitgevers als DTG en de Gouden Gids daarna verder van mij afhangt… Kijk maar, ook voordat de laatste besloot een wit katern aan de gids toe te voegen ging het al heel erg goed met ze:

[quote]Tegelijkertijd bleven de tijdschriften zoveel winst maken dat er wel een serieuze bestemming moest komen om die vrije kasstroom te investeren. De eerste megadeal was nog een puur opportunistische. VNU kon een zeer winstgevend clubje Gouden Gids kopen, een bedrijf met winstmarges van rond de 50 procent.

NRC - Zware Jongens op jacht naar twee miljard (21 januari 2006)

[/quote]

[quote=“tim”]Het ziet er goed uit.
2006/1 kan dus toegevoegd worden aan het lijstje :)[/quote]

Dat laat ik me geen twee keer zeggen :smiley: Bedankt voor het melden!!

[quote=“Weerman”]
Aangenomen dat de datumstempel van de gegevens op jouw nieuwe CD van eind november zijn [/quote]

Dat is correct.
de data dir is van 24/11 en 25/11

Hoi Weerman,

M.i. juist dat het aantal entries in Foondump terug zal lopen bij het verstrijken van de tijd. Daarom ben ik druk bezig om een online variant op te gaan tuigen.

De volgende wetgeving “De nieuwe Telecommunicatiewet - uw rechten als consument” (http://appz.ez.nl/publicaties/pdfs/04TP19.pdf ) zou roet in het eten kunnen gooien bij een online variant. Echter bij wetgeving gaat men altijd nog van “kolenkacheltechnologie” uit.

Online fundamenten zijn:

  1. de gegevens gedistribueerd op de peers opslaan. (GNUtella concept);

  2. een netwerk creëren waarin men alleen via bevriende peers informatie gaat uitwisselen. N.B. Hierdoor ontstaat namelijk een virtueel (totaal) netwerk waarbij alle computers met elkaar verbonden zijn.

  3. met niet vrienden via Freenet/Gnunet technologie info uitwisselt. Laatst in een 2-vandaag rapportage werd door de Politie gesteld dat Freenet niet is aan te pakken, daar hebben … vrij spel. Vul de puntjes zelf maar in.

De vriendelijke groet Jan marco