Werken met Foondump

Hierbij nodig ik een ieder uit kenbaar te maken waar hij foondump voor gebruikt.

Is het voor een gespreksmonitor, database etc, laat het weten zodat een ander hier ook iets mee kan en hier eventueel op voort kan borduren.

Kortom, laat zien waar je foondump voor gebruikt.

Hallo een ieder,

Ik gebruik de doondump database voor het online laten controleren van adress gegevens.

Je geeft een postcode met een huis nummer is programma zoekt online in de database naar de adress die bij die postcode hoordt vult indien gevonden de straat en plaatsnaam in. de tweede stap indien compleet gevonden vult programma naam en telefoonnummer in. Dit laatste natuurlijk met een verifikatie met de klant. Als dat afwijkt van foondump wordt dit in een extra veldt opgeslagen. Dit wordt datn bij een latere aktie op zelfde adres als eerste getoond.

Dit draait op verschillende systemen die ik in beheer heb. Veelal via een een MySql of een ODBC koppeling ik prefereer de MySQ toegang met een specifieke driver boven de ODBC ivm snelheid.

In de versie’e van vorig jaar was de lookup naar de gifjes wel leuk dat zit er nu jamergenoeg nog niet weer in in het standaard php script waaruit ik veel info put. Programmeer kennis is niet zo zeer aanwezig. Dus dat is altijd wel een struikel punt daar ik het dan op de juiste manier moet vertalen naar een van onze applicatie programmeur (deze kennen vaak alleen maar echt de toegang in hun eigen omgeving)

Al met al een heerlijk omgeving om zo nu en dan even mee bezig te zijn en om natuurlijk dit schitterende script te kunnen gebruiken. En met deze huidige versie is de dump snelheid met zeker 90% verkort. De tijd die nu draait is eigenlijk alleen maar de import tijd (hoe sneller je machienne hoe beter) de dump tijd is te verwaarlozen.

Thanks for all

John