Wat voor script draait nu op de foondump server

Hallo luitjes,

Zat na instaleren van de nieuwe database en php zoek script, kies je voor het displayen van de map (the google one) wordt er een aanroep gedaan op de foondump.nl server/host.

http://www.foondump.nl/googlemaps/?lat=$lat&lon=$lon&zoom=5 

Welk deel draait hier nu nog en kan ik dit ook naar een interne serever helpen om de onafhanklijkheid van de site van foondump te bewerksteligen.

Groetjes

John

Het script wat er nu draait ziet er als volgt uit:

[code]

//<![CDATA[
    var map = new GMap(document.getElementById("map"));//, G_SATELLITE_TYPE);
    map.addControl(new GLargeMapControl());
    map.setMapType(_SATELLITE_TYPE);
    myPoint = new GPoint(<?= $_GET["lon"]; ?>, <?= $_GET["lat"]; ?>);
    map.centerAndZoom(myPoint, <?= $_GET["zoom"]?>);
    var marker = new GMarker (myPoint);
    map.addOverlay(marker);
</script>
[/code]

Zoals je ziet is het bijna alleen client-side en is het enige wat in PHP gebeurt, het invullen van de lon, lat en zoom variabelen.

Ik zal het in een volgende release in de distributie stoppen. De reden dat e.e.a. op de Foondump server draait is dat je per domein een Google Maps API key moet hebben, dus dat je het niet zonder meer op een andere server kan zetten. Als je dat toch wilt doen moet je op Google Maps Platform FAQ  |  Google Developers een API key voor je eigen domein aanvragen en bovenin het script neerzetten.

Hallo,

Met deze key zal men ook wel in de toekomst gaan bepalen tot welk zoom bereik je straks mag gaan. Als men nog meer plaatjes op de kop kan tikken bij Google.

Ik ga toch voor eigen gebruik die key aanvragen zodat het kan draaien als een zelfstandige eenheid.

RGJ thanks voor de info die jij altijd paraat hebt

Groetjes

John