Vista + IIS 7

Hallo,

Heeft iemand het voor elkaar gekregen om in Vista met IIS 7 het foondump php script draaiend te krijgen?
Ik heb PHP 5.2.3 geinstalleerd met mysql-5.0.41.
Alle scripts volgens mij ook juist geconfigureerd en cdfoon 2007 geript met foondump 5.15.

Toch zie ik niet de juiste weergave van het php script. Een deel wordt wel juist weergegeven zoals de invulvelden, maar een groot deel van de code wordt als tekst weergegeven. Waar vind ik de nieuwste versie van het foondump php script?

Heb je

in php.ini?

Ik lever het PHP script niet meer uit. Er is ook al lange tijd geen nieuwe versie verschenen, dus onwaarschijnlijk dat dat het zou oplossen.

Dit stond op “Off” maar nadat ik het op “On” zette, veranderde dat helaas niets.
Toch bedankt voor je reactie. Nog andere ideeen?

Heb je ook de webserver herstart?

Ja, eerst allleen de webserver en daarna de hele pc.
De php pagina staat helemaal vol met code met daartussen sommige invulvelden.
De eerste code die getoond wordt vanaf links-boven in beeld:

1) { $color = getParam("color"); if (empty($color)) $color = "white"; }

Als ik een test.php file maak met de volgende code:

<?php
phpinfo();
?>

Zie ik geen problemen, alles wordt goed weergegeven en ik zie geen abnormale instellingen.

Wat wel opvalt is dat onder aan elke php pagina van mijn eigen webserver, de volgende tekst staat:

Error in my_thread_global_end(): 2 threads didn’t exit

Maar kijk eens wat ie doet met

<? phpinfo(); ?>

Dus zonder php achter het eerste ?

Is een mysql-ondersteunende functie. De eerste keer dat je het script draait gaat ie indextabellen aanmaken. Dat doet ie blijkbaar niet goed of het wordt onderbroken door lage instellingen op het gebied van max execution time of geheugen.
Maar dit is een ander, tweede, probleem.

[quote=“rgj”]Maar kijk eens wat ie doet met

Dus zonder php achter het eerste ?

[/quote]

Het resultaat is een leeg scherm met alleen de tekst:
Error in my_thread_global_end(): 2 threads didn’t exit

Ok, dus daar kunnen we 2 dingen uit opmaken.

  1. het ligt toch aan de short tags, aangezien die blijkbaar niet werken bij jou
  2. de thread melding ligt niet aan het foondump script want die krijg je ook op een lege test pagina. Dat had je in je vorige post ook al gezegd maar toen had ik daar overheen gelezen :?

Ergo, herinstalleer de boel. Of gooi IIS overboord en gebruik Apache.

Ik las op internet dat libmysql.dll van php-versie 5.2.3. de foutmelding veroorzaakt en dat die van 5.2.1. dit herstelt.
Inderdaad, de foutmedling is weg.

Nu alleen het foondumpscript nog werkend zien te krijgen, want daarvan wordt nog steeds het zelfde gedeelte van de code op het scherm gedumpt…

Het valt me op dat de code steeds struikelt over het > teken, want steeds owrdt de code direct na dit > teken op de webpagina weergegeven.

Als ik bijvoorbeeld de eerste if-statement weghaal waarin de kleur wordt gekozen, en gewoon een kleur definieer, zie ik dat de php al veel verder verwerkt wordt, en pas weer bij de volgende > weer struikelt.

De code ‘struikelt niet’ over het > teken, de code is zichtbaar vanaf na het > teken. Dat komt omdat een browser altijd zaken begint te tonen na een > teken omdat ie denkt dat je dan een HTML tag sluit.

Je moet echt gewoon zorgen dat je de short tags aankrijgt.

Of alternatief:

zoek&vervang alle <? door <?php
zoek&vervang alle <?= door <?php echo

He, dat werkt!
De code werkt geheel naar behoren, zoekresultaten worden ook goed weergegeven.
Bedankt!