Vista 64 bits mysql client connectie?

Hoi RGJ,

Iemand heeft mij gevraagd om een foongrep achtige tool ook op 64bit vista werkend te krijgen. Zelf heb ik een 64 bit Centos 5 linux pc. Hierop draait bij mij vmware met verschillende windows pc’s, waaronder ook 64 bit (ultimate) vista.

Je kan gemakkelijk in visual studio 2005 aangeven dat hij x64 moet compileren, echter het is mij nog niet gelukt om een koppeling naar mysql-64-bit te krijgen. Je zal m.i. de juiste mysql library en dll moeten gebruiken.

Indien iemand van deze maillist al ervaring heeft hoe het moet, gaarne reactie–) Ik vind liever niet het wiel twee maal uit.

De hartelijke groet Jan Marco

Ik heb daar geen ervaring mee.

Vista draait toch ook gewoon 32 bits applicaties? Waarom wil diegene een x64 native app?

Hoi RGJ,

Ik ook niet veel. Het was mij wel gelukt om mysql te installeren, echter het opstarten van de service deed hij niet. Hij gaf een foutmelding. Wel lukt om mysqld vanuit een dosbox te starten.

Ik denk dat zijn doel niet was om de Mysql client applicatie in x64 native te gaan draaien. Hij wil wel een oplossing hebben die werkt. Als 32 bits emulatie in 64 bit-Vista wel werkt zal hij ook heel gelukkig zijn.

Ik kan wel mijn vista 64 bit zo configureren dat je remote kan inloggen en met remote desktop het kan overnemen.

RGJ, 64 bit is m.i. wel iets wat er aan zit te komen. Men moet naar 64 bits over als men meer dan 4 gigabyte werkgeheugen heeft.

De hartelijke groet Jan Marco

Hoi RGJ,

Om mysql 64 bits te compileren ga ik het eerst proberen op 32 bits met vs2005. Gisteren heb ik mysqld.exe (debug versie) gelukt om te compileren. De demon crasht wel, op tijdroutines. Dit heb ik ook al vaker gezien. Heeft iets met de manier opwaarop de vs2005-compiler werkt te maken.

Vandaag bezig om mysql.exe te compileren. Je hebt m.i. straks geen library (mysqlclient.lib) nodig. Alle code zit er in om naar de database server via tcp-ip te gaan. Ik probeer alle client code naar SQLyog te moven.