V505 foutmelding tijdens dump: Fout tijdens aanroep BCP

Krijg tijdens het dumpen van CdFoongids 2005/2006 deze melding:

Importing CSV file category
FOUT: Er is een fout tijdens de aanroep van BCP opgetreden.
‘Verwerking’ is not recognized as an internal or external command,
operable program or batch file.

Enig idee waar dit aan ligt?

Hoi Daze,

‘Verwerking’ is not recognized as an internal or external command,

Lijkt mij dat hij een commando in bat file niet kent. Bijvoorbeeld mysqlimport kan hij niet vinden o.i.d. Je zal .bat commando’s werkend moeten hebben door de environment path commando goed te zetten.

De vriendelijke groet Jan Marco

Daze> Welke versie van MSSQL gebruik je ? En hoe start je Foondump?
Jan Marco> zucht lees alsjeblieft even goed voordat je iets antwoordt. En spuit eens geen standaardverhaaltje uit als je geen clue hebt.

De geleverde fmt-files zijn voor gebruik met MSSQL 2000. Ik neem aan dat de BCP utility gevonden kan worden (in de bat-file staat niet het volledige pad).

Met een paar aanpassingen kunnen volgens mij de fmt-files ook wel voor eerdere versies gebruikt worden. Als eerste zal 8.0 gewijzigd moeten worden (Meen gewoon 7.0 voor MSSQL 7, 6.5 voor MSSQL 6.5, etc.). Kijk anders even in je SQL help file bij de BCP utility. Verder zat, dacht ik, in eerdere versies nog niet de aanduiding voor de collate. De Latin1_General_CI_AI zal dan ook verwijderd moeten worden.

Als laatste:
In de white_category.fmt staat als terminator \n. Dit moet \r\n zijn. Gewoon erbij zetten en een paar spaties verwijderen zodat de 2 weer netjes onder de 1 staat.

Oei, ik heb dit gefixed, in de volgende release zit deze erin.