TXT-bestanden dumpen werkt, importeren in Access NIET

Ik werk met Foondump 5.15 en CD-Foongids 2007.

Het dumpen van de TXT-bestanden werkt als een treintje, echter wanneer het gedeelte ‘Start importeren in Access …’ begint komt DIRECT de melding “Geen bestanden geimporteerd.” Wat doe ik fout of wat gaat er fout?

De bestanden die Foondump gemaakt heeft:
. white_category.txt
. white_info.txt
. white_phonenumber.txt
. white_subscriber.txt
. white_foondump.mdb (64 kiB groot)

Met vriendelijke groet.

Heb even zitten turen, misschien helpt dit:
open “db\msaccess\foondump.vbs” in Notepad of zo en verander de regel

    pad = Wscript.Arguments.Item(2) & "\"
als volgt
    pad = Wscript.Arguments.Item(2)
Er komt een "\" teveel mee zie ik. Bij mij werkt het evengoed wel maar misschien is Bill Gates wat strenger op jouw PC?

Helaas, weerman. Het heeft niet mogen baten.

Ik heb het geprobeerd op een “WindowsVista+Office2007”-PC en een “WindowsXP+Office2003”-laptop en op beide computers stopt het programma op hetzelfde plek. Misschien moet ik nog iets van ‘Visual Basic’ installleren wat niet met een standaardinstallatie van Windows of Office is meegenomen (ik probeer maar iets)? Vooral omdat het bij jou dus WEL werkt.

Ik hoop dat jij (of iemand anders) mij met dit probleem verder wilt helpen.

Met vriendelijke groet.

Je krijgt een leeg “mdb”-bestand van het script en een melding. Dat is wel een teken dat het werkt. Op een of andere manier negeert het alleen de pas gedumpte bestanden die pal onder z’n neus staan.

Weet niet of je een geduldig mens bent anders kan je het eventueel nog een keer proberen met een verder vereenvoudigd batch- en scriptbestandje, gereduceerd tot het minimum?

Dit is dan je nieuwe “dump.bat”:

fd05-csv DATA white copy db\msaccess\schema.ini F:\foon05\ del foondump.mdb cscript F:\foon05\import.vbs
Dit het nieuwe script, “import.vbs”:

Set dao = CreateObject("DAO.DBEngine.36") With dao.CreateDatabase("F:\foon05\foondump.mdb", ";LANGID=0x0409;CP=1252;COUNTRY=0", 64) .Execute "SELECT * INTO white_category FROM [Text;Database=F:\foon05\].[white_category.txt]" .Execute "SELECT * INTO white_info FROM [Text;Database=F:\foon05\].[white_info.txt]" .Execute "SELECT * INTO white_phonenumber FROM [Text;Database=F:\foon05\].[white_phonenumber.txt]" .Execute "SELECT * INTO white_subscriber FROM [Text;Database=F:\foon05\].[white_subscriber.txt]" .Execute "CREATE UNIQUE INDEX PK ON white_subscriber (id) WITH PRIMARY" .Execute "CREATE INDEX IX ON white_phonenumber (id)" .Execute "CREATE INDEX IX ON white_info (id)" End With
Deze twee bestandjes maken en onder die namen ook neerzetten in jouw “F:\foon05” en het importeren via “dump.bat” starten.

[size=9][/size]
Jazeker, ik sta bekend als een geduldig man.
[size=9][/size]

Okee, even zonder gekheid.
Het werkt! ik krijg nu een MDB-bestand met vier tabellen; je raad het al, met de namen van de tekstbestanden. Na het openen van het MDB-bestand moest Access het bestand “repareren”, maar daarna had ik datgene wat ik zocht.

Hartstikke bedankt voor het helpen, en wellicht tot een volgende keer.

De GTroeten,
Hans