Telefoongids bijna passé

Bron: http://www.telegraaf.nl/digitaal/9886780/__Telefoongids_bijna_pass__.html?sn=digitaal

De Telefoongids houdt continu in de gaten of de papieren versie van de gids nog relevant is. “Uiteindelijk moeten ook wij denken aan het kostenplaatje”, zegt topman Joris van Oers.

Het is afwachten of de telefoongids nog relevant blijft. Het bedrijf investeert vooral in de online-activiteiten. “Momenteel halen we de helft van onze jaaromzet uit internet. We streven naar 75 tot 80% over drie tot vier jaar”, aldus Van Oers.

Die omzet beloopt volgens Van Oers enkele honderden miljoen euro’s per jaar. De website van het bedrijf, die onder meer mensen en bedrijven aan elkaar koppelt, heeft nu zo’n 7,6 miljoen bezoekers per maand.

De Telefoongids lanceerde vorig jaar een mobiele versie van de website. “Mobiel internet heeft de website een flinke impuls gegeven.”

Bron Telegraaf do 07 jun 2012, 09:45 :
http://www.telegraaf.nl/mijnbedrijf/12305866/__De_Telefoongids_mikt_op_mkber__.html

Amsterdam - Wie een bedrijfsnaam intikt op het web, krijgt een saaie eenregelige verwijzing. De Telefoongids.nl, de dochter van het mediaconcern European Directories, breidt die verwijzing voor bedrijven sterk uit met zoeken vinddiensten. Het heeft daartoe een strategische samenwerking afgesloten met zoekreus Google.

Dat wordt mogelijk gemaakt door geheim gehouden investeringen van private equity. De omzet van De Telefoongids, 50% van de omzet, moet door die sterke overgang naar online binnen twee jaar tot 80% van de groepsomzet groeien en €120 miljoen beslaan.

Met die stappen komt de nieuwe topman Toon Bouten (ex-Philips). Deze zomer gaan de standaard webpakketten de markt op met sites, mobiele software en bijvoorbeeld een Facebook-pagina, om ondernemers beter vindbaar op internet te maken.