Source

Wellicht een brutale vraag: zijn er ook sources beschikbaar zodat ik zelf aanpassing kan doen? Zoja, graag en bijvoorbaat dank (email:foondump@tollenaar.com)

Versie 4.07 zal met source gereleased worden.
Er moeten nog enkele bugjes worden opgelost. Ben wat grieperig, gaat langzaam momenteel.

Is er een streef datum voor de release?

Hoe staat het hiermee mensen?
Is het plan gewijzigd en wordt het project toch geen open source?

Of vergis ik me en staat de source ergens online?

Ik volg het forum ook al enkele maanden. Misschien kan je een streefdatum neerzetten, dan hoef ik in de tussenliggende periode niet te kijken.

Hoi None,

Zelf ben ik sterk voorstander van open source software ontwikkeling. Door samen te werken kom je tot een product op een hogere kwaliteitsniveau --)

Wel voor de doelgroep die begrijpt wat programmeren inhoudt.

Met opensource krijg je verschillende versies. Onderstaande voorbeeld kost mij veel tijd die ik niet kan inzetten om nieuwe producten te ontwikkelen —(

volgens mij kun je niet goed tellen.
Als ik de inhoud van capimon.log bekijk, dan klopt er iets niet.
Ik heb even in de source gekeken, en de indices voor de velden van de >database zijn niet correct.

De vriendelijke groet Jan Marco

Dat is voor mij geen duidelijk antwoord.
Open source betekent: Publiekelijk toegankelijke source.
Als de source nergens beschikbaar is, is dit geen open source.
De source is dan alleen bij de ontwikkelaars.
Er zijn een hoop mensen, waaronder ik zelf, die niet bij dit team horen maar wel degelijk programmeerervaring hebben en dus aan de ene kant plezier hebben van de open source door er van te leren, en aan de andere kant kunnen bijdragen aan een verbeterde versie.

Als jullie besluiten het niet open source te houden, zoals nu, dan is dat natuurlijk jullie beslissing. Jullie hebben het programma zoals het nu bestaat zelf geschreven, dus dat kan niemand jullie kwalijk nemen.
Maar noem het dan geen open source.

Mijn vraag dus: Wordt Foondump open source, of niet?
En zo ja, wanneer?

Hoi Guest,

Mijn vraag dus: Wordt Foondump open source, of niet?

Er zijn een hoop mensen, waaronder ik zelf, die niet bij dit team horen maar wel degelijk programmeerervaring hebben

Even een retorische vraag? Is Foondump al geen open source programma?

Antwoord: Voordat ik een paar regels java kon programmeren wist ik al wel dat je java class files gemakkelijk kan decompileren naar source code --)

Jouw vraag geeft aan dat jij dit nog niet wist.

Het enige wat m.i. nog niet openbaar is is Megafoon (Visual C programma).

En zo ja, wanneer?

Ik denk dat RGJ het beste kan aangeven wanneer hij denkt ‘Megafoon” te gaan releasen. Ik denk dat ik de logica van Megafoon voor een Foonsearch.exe programma ga gebruiken. Mijn intentie is dat Foonsearch.exe wel vanaf begin open source (GPL) wordt gepubliceerd. Ik ontwikkel vaak verschillende programma’s, welke wel of niet doorontwikkeld worden.

dus aan de ene kant plezier hebben van de open source door er van te leren, en aan de andere kant kunnen bijdragen aan een verbeterde versie.

Lijkt mij een perfect voorstel. Je hebt altijd een kweekvijver waar je producten leert en hierna mogelijk een bijdrage kan gaan leveren —)

Ik vind het samenwerken erg leuk. Mensen op mijn werk begrijpen ze dit niet zo, want zij stellen steeds de vraag “wat levert het op?” Als iemand mij deze vraag kan beantwoorden graag --)

De vriendelijke groet Jan Marco

[quote=“alkema_jm”]Antwoord: Voordat ik een paar regels java kon programmeren wist ik al wel dat je java class files gemakkelijk kan decompileren naar source code --)

Jouw vraag geeft aan dat jij dit nog niet wist.[/quote]

Dat vind ik echt een enorm onzin antwoord. De source van gedecompileerde files is niet te vergelijken met de orginele source. Commentaar ontbreekt en de overige projectbestanden ook.


Om de vraag te beantwoorden, voor geinteresseerden is de source al beschikbaar. Via het reactieformulier kan je contact opnemen.
De source is nog niet te downloaden. Dat komt nog, maar ik ben nog niet tevreden over het opschonen.

Hoi RGJ,

Om de vraag te beantwoorden, voor geïnteresseerden is de source al beschikbaar. Via het reactieformulier kan je contact opnemen.

Perfect, super —)

Dat vind ik echt een enorm onzin antwoord. De source van gedecompileerde files is niet te vergelijken met de orginele source. Commentaar ontbreekt en de overige projectbestanden ook.

Je hebt gelijk (dat ik liever orginele source code heb) --)

Zelf heb ik niet zo’n moeite gehad om de gedecompileerde code te begrijpen. Natuurlijk is het zo dat als je meer info hebt dan zal je sneller resultaten boeken.

De vriendelijke groet Jan marco

Dat gaat niet zozeer om het begrijpen, als wel de mogelijkheid hebben om de gewijzigde code ook weer aan te bieden aan de orginele auteur.

Dat houdt in dat je zo min mogelijk wijzigt wanneer je je features toevoegt. De maker zal niet zo blij zijn wanneer hij gedecompileerde code terug ontvangt en zelf alle commentaar e.d. er weer in mag zien te krijgen. Of de code weer over meerdere bestanden moet verdelen.

Hoi RGJ,

als wel de mogelijkheid hebben om de gewijzigde code ook weer aan te bieden aan de originele auteur.

Dat houdt in dat je zo min mogelijk wijzigt wanneer je je features toevoegt.

De maker zal niet zo blij zijn wanneer hij gedecompileerde code terug ontvangt en zelf alle commentaar e.d. er weer in mag zien te krijgen.

Erg goed geformuleerd, helemaal mee eens --)

Of de code weer over meerdere bestanden moet verdelen.

Ik weet dat jij daar mijn “Megafoon actie” mee bedoelt. De oude Megafoon was afhankelijk van een oude cdfoon en ik wilde het poorten naar MySQL. Ik ben wel begonnen om selectief het te gaan veranderen echter ik kreeg aldoor “send bug to Microsoft” foutmeldingen bij het executeren.

Daarnaast wist ik weinig van MFC af en had niet zo gauw een beeld hoe het programma is opgebouwd als het over verschillenden files is verdeeld. Dus alles in 1 file gedaan op de oude versie. Hierna stapje voor stapje overgaan naar nieuwe info voeding via MySQL. Van ene werkend programma naar een andere overgaan. N.B. Ik ben nu erg blij dat Megafoon nu verder kan worden ontwikkeld --)

RGJ, Sorry dat het jou “wat” extra werk heeft opgeleverd.

De vriendelijke groet Jan Marco