Roze gids en indices?

Ook ik heb laatst de gids gedumpt en heb de pc alles laten dumpen wat mogelijk was, dus wit, roze, alles.
Als ik nu fs2004.php opstart gaat ie inderdaad de indices maken. Ik heb mijn php execution time al op 300 sec. gezet maar hij lijkt het nog niet te doen.
Nou heb ik ook gelezen dat fs2004.php niet werkt met de roze gids. Betekent dat dat de indices dan ook niet juist aangemaakt worden?
En als dit bestand niet werkt met de roze gids, waarom zou je deze dan dumpen???
Heeft iemand tevens een idee hoelang het aanmaken van deze indices duurt? Dan pas ik de time-out nog eens aan…

Hoi sdeng,

Ook ik heb laatst de gids gedumpt en heb de pc alles laten dumpen wat mogelijk was, dus wit, roze, alles.

Perfect --)

Als ik nu fs2004.php opstart gaat ie inderdaad de indices maken. Ik heb mijn php execution time al op 300 sec. gezet maar hij lijkt het nog niet te doen.

Jouw antwoord dat “hij het niet doet” kan je weinig mee. Wat doet het niet? Welke cdfoon. Welke configuratie php.ini file,etc, etc.

Nou heb ik ook gelezen dat fs2004.php niet werkt met de roze gids.

Het is de bedoeling van een open source project dat je ook bijdraagt in de ontwikkeling ervan —)

RGJ heeft een super begin gemaakt om white in PHP te krijgen. Jij en andere lezers van het forum worden uitgedaagd om dit ook voor Pink te implementeren. Let op Pink database structuur gaat bij de nieuwe versie stevig overhoop gehaald worden. Dus even wachten met poorten totdat de nieuwe Foondump versie uitkomt.

Betekent dat dat de indices dan ook niet juist aangemaakt worden?

Zonder te kijken en een beetje logisch nadenken: fs2004.php wordt met white gevoed. Om snel te zoeken heb je indexen nodig, dus deze zullen wel voor white zijn en automatisch gebruikt worden in fs2004.php.

En als dit bestand niet werkt met de roze gids, waarom zou je deze dan dumpen???

Vrij simpel. Er is best over nagedacht. We hebben er voor gekozen om alles in een database te dumpen. Daarna kan je selectie er uithalen. Bijvoorbeeld alle kappers in Amsterdam. Sommige end user willen bijvoorbeeld alleen maar van 1 plaats iets weten.

Deze werkwijze voorkom je dat je te veel logica in het dumpprogramma stopt. Alle extra logica moet onderhouden worden en kan fout gaan. We zitten niet op extra werk te wachten.

De vriendelijk groet Jan Marco

Ik ben idd ook benieuwd hoe lang het maken van indices duurt, hij blijft daar bij mij op hangen namelijk

Hoi Frank,

Ik ben idd ook benieuwd hoe lang het maken van indices duurt, hij blijft daar bij mij op hangen namelijk

Geen antwoord op jouw vraag, maar ik zou als ik jou was naar function makeIndexes() kijken in het php script. Gewoon sql statements in mysql (dosbox) uitvoeren:

insert into town_street select distinct townname, streetname from subscriber;

insert into towns select distinct townname from town_street;

De vriendelijke groet Jan Marco

Bedankt! Soms focus je zo op wat er fout gaat dat je vergeet wat de meest simpele oplossing is!