Routeplanner

Dames, Heren,

Hierbij wat experimentele (source) programma’s. Ga gerust met aan de haal. Gezamenlijk kunnen we het op een hoger kwaliteitsniveau brengen --)

De inlog procedure om de programma’s te halen:

ftp www.foonsearch.com

Connected to www.foonsearch.com.
220 (vsFTPd 1.1.3)
Name (www.foonsearch.com:root): anonymous
331 Please specify the password.
Password:
230 Login successful. Have fun.
Remote system type is UNIX.
Using binary mode to transfer files.
ftp> cd pub
250 Directory successfully changed.
ftp> binary
200 Switching to Binary mode.
ftp> mget *

De vriendelijke groet Jan Marco

fshfoongrep-0.07.zip:
Dit is een foongrep emulator programma dat interfacet tussen foondump (mysql versie) en Capimonitor.

Op de cdfoon (consumentenversie 2004/2005) routeplanner staan 1415 gifjes van Nederland. Daarnaast 3037 X, Y coordinaten van Plaatsen, 262535 X, Y coordinaten van straten, 1023374 X, Y coordinaten van postcodes, 28182 X, Y coordinaten van Openbaar Vervoer haltes, etc.

fshhalte-0.01.zip
Nog niet zo duidelijk wat het betekent. Ik heb wel een relatie gezien als je naar file creation date kijkt.

fshhaltes-0.00.zip
28182 X, Y coordinaten van Openbaar Vervoer haltes

fshhroute-0.00.zip
De verbindingen tussen NS treinstations.

fshisdnlogd-0.03.zip
Hiermee kan je een isdnlijn monitoren op binnenkomende gespreken op callerid. Resultaat zal naar mysql gaan en ik zal het als service gaan implementeren.

fshquintezzlocator-0.01.zip
Een dump programma voor de quintezz locator data.

fshstreet-0.01.zip
3037 X, Y coordinaten van Plaatsen. Deze zijn bedoeld om de straatnamen op de kaart te plaatsen. Bijvoorbeeld laatste parameter geeft de hoek aan waarop straatnaam geprojecteerd moet worden.

fshtopo-0.00.zip
262535 X, Y coordinaten van straten

fshtopopc-0.01.zip
1023374 X, Y coordinaten van postcodes

fshvectormpwad-0.00.zip:
De 1415 routeplanner gifjes.

fshwget-0.01.zip: Programma om files te halen m.b.v. ftp/https/http. Ik wil het gebruiken om database synchronisatie mee te implementeren.

IMG_funprice_enschede.JPG: Bedrijven zal je ook op de kaart (map) kunnen tonen. Kan je een beetje zien hoe het er uit ziet zonder dat je er fysiek heen hoeft te gaan.

IMG_mooihuis.JPG: Dit is een mooi huis. Zo’n jpg zal je moeten kunnen aanklikken op de kaart. Kaarten en foto’s lopen in elkaar over.

isdnlogd-0.01.zip:
Programma om een isdn modem te monitoren op callerid van binnenkomende gesprekken.
Reason = “Non-selected user clearing” als je opneemt.
Reason = “Normal call clearing” als de beller ieder ophangt als je het telefoontje opneemt.
Reason = “Temporary failure” als je hem niet opneemt en dat het bellen wordt gestopt omdat het te lang duurt.

libmysql.dll: dll gebruikt bij de programma’s.
libmysql.lib: lib gebruikt bij de programma’s.

Memo_mine_ideas_002.doc
Memo_mine_ideas_003.doc: Mijn ideeën die ik ga implementeren. Misschien nog een keer updaten naar huidige visie.

postcode.exe: programma om postcodes en coordinaten te dumpen zonder mysql.

Hoi JM,

Is het mogelijk om voor de fshvectormpwad-0.00.zip:
een versie te maken die werkt zonder SQL ?
Net zoals postcode.exe, die ging perfect…

Mvg__H@N

Hoi Mvg__H@N,

Is het mogelijk om voor de fshvectormpwad-0.00.zip: een versie te maken die werkt zonder SQL ?

Tuurlijk is dat mogelijk!

We zijn momenteel druk bezig om de nieuwe Foondump release af te maken/testen. De nieuwe release is m.i. nodig om weer met de andere programma’s verder te kunnen.

Ik zal van het weekend proberen om jouw verzoek er tussen door te realiseren.

De vriendelijke groet Jan Marco

Klasse Jan Marco, thanks,
en doe rustig an hoor :wink:

Mvg__H@N

Hoi @llen,

Is er ook een “link” te leggen trouwens,
van postcode naar gifjes ?

of met behulp van:
postcode,X_coordinaat,Y_coordinaat,map,segment
’1011aa’,121681,488187,1686,7972
?

Dan, het is mij gelukt met Clipper om de gifjes te dumpen…
gifjes 500 X 500 pixels
kan trouwens maar 1414 keer “GIF87a” vinden…
klopt dat ?

snap nog niet hoe er ooit een knap plaatje uit kan komen,
als je gaat inzoomen blijft er niets van over :wink:
maar ok, komt ook wel weer…

Mvg__H@N

Hoi Mvg__H@N,

Is er ook een “link” te leggen trouwens, van postcode naar gifjes ?

Ja, In de PHP client versie van de nieuwe Foondump versie komen de plaatjes op het scherm staan als je op een bepaalde postcode klikt.

kan trouwens maar 1414 keer “GIF87a” vinden… klopt dat ?

Ik geloof dat het 1415 waren maar het kan ook wel 1 minder zijn.

snap nog niet hoe er ooit een knap plaatje uit kan komen,

Je hebt plaatjes (gifjes) op verschillend niveau.

Alleen de laagste niveau is nog niet bekend. Want dat werkt op vector basis en niet op gifbasis.

We moeten hiervoor nog “wat” uitzoekwerk doen. We houden niemand tegen om dat voor ons uit te gaan zoeken hoe dat werkt —)

De vriendelijke groet Jan Marco

Het viel me op dat bij het weergeven van de gifjes voor de postcode locatie geen plaatjes gecombineerd worden zodat het best kan voorkomen dat een locatie op de rand van een gifje kan voorkomen.
Indien gewenst kan ik de php versie van foondump uitbreiden door met imagemagick gifjes te combineren en dan ervoor te zorgen dat de gewenste locatie in het midden van het nieuw te maken plaatje staat.

Vereist is dan wel dat imagemagick geinstalleerd staat op de webserver.

Verder vroeg ik me af of ik een voorbeeld van zo’n vector bestand kan hebben…kweet niet of ik er wijs uit kom, maar schaden doet het niet.

met vriendelijke groet.

[quote=“Foondump-user”]Het viel me op dat bij het weergeven van de gifjes voor de postcode locatie geen plaatjes gecombineerd worden zodat het best kan voorkomen dat een locatie op de rand van een gifje kan voorkomen.
Indien gewenst kan ik de php versie van foondump uitbreiden door met imagemagick gifjes te combineren en dan ervoor te zorgen dat de gewenste locatie in het midden van het nieuw te maken plaatje staat.[/quote]

Zou geweldig zijn!
Om afhankelijkheden te voorkomen kan je ook overwegen om met CSS positioning te werken, daar kan je ook een hoop mee qua clipping. Zoals je ziet wordt het bolletje ook met behulp van styles op de goede plek gepositioneerd.

Indien je iets hebt wat geschikt is om op te nemen in de distributie kan je het reactieformulier op de site gebruiken om ons te contacten.

[quote]Zou geweldig zijn!
Om afhankelijkheden te voorkomen kan je ook overwegen om met CSS positioning te werken, daar kan je ook een hoop mee qua clipping. Zoals je ziet wordt het bolletje ook met behulp van styles op de goede plek gepositioneerd.[/quote]

Ik zal voor beide kijken, nadeel van CSS is dat de client alles doet en dus ook gedownload krijgt.
verwacht (als alles goed is):

Indien imagemagick->
-maak dan grote image (4x omsluitende gifs)
-crop die tot 500x500
-Plaats bal (in het midden)

Indien geen imagmagick->
-Plaats alles (4 pictures)
-Zet de bal erin
-Clip op -250,250 in XY van posititie bal

Ik zal er een paar weken voor nodig hebben ivm andere werkzaamheden

Hoi Foondump-user,

Verder vroeg ik me af of ik een voorbeeld van zo’n vector bestand kan hebben…kweet niet of ik er wijs uit kom, maar schaden doet het niet.

Ik denk dat je het snelste achter de vector methode komt door onderlinge samenwerking. Het solistisch gaan uitzoeken duurt m.i. veel te lang. Als je weer wat tijd hebt dan wil ik je wel meehelpen om het op vector niveau proberen te ontcijferen.

De vriendelijke groet Jan Marco