Ring

Hoi Germ,

Ik kom gestaag verder.

  1. Eerst maak je een keuze, welke database koppeling je wilt gebruiken. Alleen ODBC en MySQL worden ondersteund.

  2. In MySQL moet je strings wel gaan escapen als er speciale karakters in staan, in ODBC hoef je dat niet te doen. N.B. Ik heb op internet nog niet gezien dat men gaat escapen bij ODBC.

  3. Indien een ISDN call binnen komt wordt deze gelogd in de database capilog voor MySQL en ODBC. Dit werkt momenteel al. ODBC getest met Access.

  4. In de log database worden de warning, info en debug messages gelogd voor MySQL en ODBC. Dit werkt al, echter ik zal de code moeten reviewen om op relevante plaatsen warning, info en debug info op te nemen.

  5. Ik heb Options scherm van Megafoon gekopieerd in RING. Ga morgen deze optiescherm proberen aan te koppelen.

  6. Met een vink in Optiescherm bij “InstallStart” wil ik RING als service laten installeren. Ik weet niet of ik dit direct werkend krijg.

  7. De RING pop-up scherm beter gaan vullen en extra kolom toevoegen “Answered”.

  8. Zoals je misschien wel weet kan je niet het gespreksduur meten, maar wel de duur totdat je hem opneemt. Ik wil extra een veld (‘duration’) in capilog opnemen, wat aangeeft in hoeveel seconden je hem opneemt.

N.B. Als je de telefoon opneemt ziet capi kaart hem niet meer, dit komt door de windows driver. Beetje analoog aan een ethernetkaart, waarbij je alleen de pakketen ziet die voor de specifieke kaart bestemd zijn.

De vriendelijke groet Jan Marco

Hoi Germ,

Zoals jij wel weet heb ik Megafoon in RING ondergebracht. RING zal ik niet (meer) als service programma gaan positioneren. Ik ga RING laten samenwerken met foonsearchd.exe. In de RING Settings scherm vervang ik “InstallStart” door “Online”. Ik zal nog een veld in zoekopties er bij zetten, namelijk “rootserver”. De belangrijkste functie van rootserver is dat je initieel ipnummers van andere peers kan verkrijgen.

Mijn wensen Megafoon:

  1. Een zoekveld gelijksoortige aan Google boven de andere zoekvelden zetten. Naast dit type zoeken ook SQL string in dit veld kunnen intoetsen.

  2. URL, E-mail, IP en GUID velden opnemen. Als je bijvoorbeeld www.ah.nl in URL veld intoetst moet je de telefoon entry terugkrijgen.

  3. X, Y, Z coördinaat als zoekveld opnemen, dus kunnen zoeken vanaf bepaalde grafische positie.

  4. Kvk-nummer als zoekveld opnemen?

  5. Hiërarchie kunnen aanbrengen in de subscriber entries. Denk aan 1 hoofdkantoor en x aantal filialen.

  6. Een “Home Setting” scherm gaan maken, waarin je aangeeft wie je bent. Dit is belangrijk voor de plaatsbepaling. Ook het aanmaken van public key/GUID wil ik hier onderbrengen. N.B. De public key kan je later voor het encrypten van mail gaan gebruiken.

  7. De “Megafoon Detailinformatie” scherm gaan vervangen door een scherm waarin je de velden kan wijzigen. De gewijzigde informatie komt automatisch in de online subscriber tabel. Wel een check zal moeten worden uitgevoerd of alle informatie herleidbaar is tot Telemedia. Anders geformuleerd: “Heb je niets toegevoegd aan online mag geen online record kunnen worden aanmaken”. Dit voorkomt dat je auteursrechtelijke problemen krijgt.

8 ) Een “Insert”- en “Delete” knop in Megafoon gaan zetten. “Insert knop” om een nieuwe record in de online tabel te zetten. Met de “Delete knop” kan je een online record verwijderen of een Pink/White subscriber overrulen dat hij verwijderd is.

  1. Een vink in “RING Settings” maken waardoor je zoekresultaat gaat controleren bij http://www.detelefoongids.nl/
    Mocht nieuwe info bij deze site zijn dan deze in pink/white aanvulling tabellen opnemen.

  2. De laatste 10 log messages van afgelopen uur onderaan in het scherm cyclies tonen. Mogelijk ook een “log knop” plaatsen om een scherm te openen waarin ‘alle’ log messages staan.

Mijn wensen RING:

  1. Ook email, URL tonen in scherm en mogelijk ook in capilog opslaan.

  2. Tijdsduur in capilog opslaan van begin dat hij over gaat totdat je hem opneemt. In Nederland duurt dit maximaal 90 seconden.

  3. Indien je “View Calls” scherm opent dan de laatst x aantal records uit capilog tabel tonen op het scherm.

  4. Indien je telefoontje wordt beëindigd dan ook status verandering in View Calls scherm wijzigen. Ik weet nog niet of je alles moet weggooien en opnieuw weer laden of dat er handige manieren zijn dat je alleen “Answered” veld kan updaten.

  5. Het in “RING Settings” scherm uit kunnen zetten van de capi aanstuur functionaliteit, als je een ander programma gebruikt om capilog tabel te vullen (bijvoorbeeld het service programma isdnlogd.exe)

Germ, Volgende week met RING verder, vandaag isdnlogd proberen af te maken,

De vriendelijke groet Jan Marco