Probleem met foondump

Ik probeer foondump2004 uit op de cdfoongids 2004 (ZM1.2004), echter ik krijg een dikke stapel Java errors als de tool de data in mijn MySQL server probeert te zetten:

D)irectory:      [d:\] (Gevonden: versie ZM1.2004)

Dumpen van gids: [x] W)it
                 [x] Wit F)ax/mobiel
                 [ ] Wit I)nfo
                 [ ] Pink/R)oze

Dumpen naar:     [ ] B)estand (eenvoudig) (alleen wit)
                 [ ] C)SV Bestand (alleen wit)
                 [o] M)ySQL database

Database H)ost:  [cl]
Database U)ser:  [foondump]
Database P)ass:  []
Database N)ame:  [foondump2004]

S)tart dumpen

Maak je keuze door op de juiste letter te drukken, gevolgd door <enter>.
s
LET OP: De database bevat een incomplete dump.
Deze dump is van de cdfoongids ZM1.2004
 en is compleet tot Aadorp.

S)toppen, W)issen en opnieuw beginnen of V)erder gaan met deze dump ?
w
Database wordt gewist, dump begint opnieuw.

CDFoonGids versie ZM1.2004
Data directory: D:\data

Bezig met dumpen van Aadorp (670 namen)

An unexpected exception has been detected in native code outside the VM.
Unexpected Signal : EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION occurred at  C=0x12001af6
Function name=(N/A)
Library=D:\jre1.3\bin\NSEJNI.dll

NOTE: We are unable to locate the function name symbol for the error
      just occurred. Please refer to release documentation for possible
      reason and solutions.



Current Java thread:
        at  com.kpn.cdfoon.app.search.engine.WhiteSearchEngine.getPersonForCitiesAndNameAtIndex(Native Method)
        at com.kpn.cdfoon.app.search.engine.WhiteSearchEngineProxy.getPersonForCitiesAndNameAtIndex(WhiteSearchEngineProxy.java:120)
        at com.kpn.cdfoon.app.FoonDump.dumpWhite(FoonDump.java:518)
        at com.kpn.cdfoon.app.FoonDump.<init>(FoonDump.java:46)
        at com.kpn.cdfoon.app.FoonDump.main(FoonDump.java:1126)

Doe ik hier iets verkeerd, of heb ik een bugje getriggerd? Bovenstaand screenshotje is van een tweede keer, nadat de eerste keer op dezelfde manier fout ging.

Hoi Jorik,

Doe ik hier iets verkeerd, of heb ik een bugje getriggerd? Bovenstaand screenshotje is van een tweede keer, nadat de eerste keer op dezelfde manier fout ging.

cdfoongids 2004 (ZM1.2004),

Werkt de cdfoon nog wel i.v.m. time restrictie. Als je toch abonnement hebt waarom ZM3.2004 niet dumpen?

Werkt tekst bestand output bij jou wel?

ALs dit wel werkt dan zal het wel aan MySQL configuratie liggen. Mysqlshow foondump2004 proberen, etc.

Mag de user die jij gebruikt wel records in MySQL dumpen?

De vriendelijke groet Jan Marco

Nou, de user mag wel degelijk in MySQL schrijven; ik heb dit los (commandline) getest. Mijn databaseserver staat die user vanaf iedere host in mijn netwerk toe, dat heb ik getest vanaf de ‘foondump machine’, dus daar ligt het niet aan. Momenteel heb ik even geen ZM3.2004 hier liggen, dus ook dat wordt een beetje lastig.

Hoi Jorik,

] C)SV Bestand (alleen wit)

Heb je al geprobeerd om naar CSV te dumpen? Werkt dat wel?

De vriendelijke groet Jan Marco

Foondump ‘vergeet’ een beetje naar de tijdsrestrictie te kijken 8)

(Overigens is ook de echte GUI om de tuin te leiden door het stub config bestand te gebruiken en daarin te zetten isBusinessVersion=0 maar dat terzijde)

Beetje kort door de bocht geredeneerd. En hij crashed in getPersonForCitiesAndNameAtIndex(). Meestal kan de data dan niet gelezen worden.

Probeer de CD eens naar je harddisk te kopieren?

Hoi Jorik,

Heb je de cdfoon wel ingestalleerd op je pc bijvoorbeeld in c:\cdfoon. Foondump kijkt geloof ik ook in ini file waar de databestanden te vinden zijn.

De vriendelijke groet Jan Marco

Nee.

Jan Marco ik stel het op prijs dat je mensen probeert te helpen maar wat je nu doet is steeds een beetje gissen. Probeer wel eerst te controleren of wat je stelt waar kan zijn… Deze bewering en die van de tijdsrestrictie kan je eenvoudig zelf controleren. Ze zijn dan ook niet juist.

[quote=“rgj”]
Probeer de CD eens naar je harddisk te kopieren?[/quote]

Mja, ik zie het daar al fout gaan. Er lijkt een digitale kras op mijn CD te zitten. Ik probeer nu ff een andere CD te fixen.

Hoi RGJ,

Jan Marco ik stel het op prijs dat je mensen probeert te helpen maar wat je nu doet is steeds een beetje gissen. Probeer wel eerst te controleren of wat je stelt waar kan zijn… Deze bewering en die van de tijdsrestrictie kan je eenvoudig zelf controleren. Ze zijn dan ook niet juist.

Bezig met dumpen van Aadorp (670 namen)

Ik weet ook wel dat de time restrictie in de java code van de “cdfoon” zit en niet in “foondump”. Ik heb het bij time restrictie ook over de “cdfoon”.

Ik zal van het weekend proberen of de CDFOON ZM1 i.v.m. time restrictie nog wel werkt.

Ik zie foondump als een alternatieve GUI voor de cdfoon. Als de cdfoon werkt dan werkt met zeer grote kans foondump ook.

Dat hij de data niet kon vinden deelde ik niet, want hij kwam met eerste plaats Aadorp op de proppen. Ik heb zelf een keer ook een probleem gehad met MySQL rechten en toen brak hij ook in het begin af, dus best logisch en zeker niet gissen.

De vriendelijke groet Jan Marco

Meldingen ook goed lezen. Er staat dat hij outside de VM is gecrashed. Dat wil zeggen niet in Java code maar in JNI code. Dat kan dus alleen maar ‘lees’ code zijn omdat de MySQL code in Java code zit. Oh wacht, hij zegt er ook nog bij in welke functie het is misgegaan.

[code]An unexpected exception has been detected in native code outside the VM.
Unexpected Signal : EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION occurred at C=0x12001af6
Function name=(N/A)
Library=D:\jre1.3\bin\NSEJNI.dll

NOTE: We are unable to locate the function name symbol for the error
just occurred. Please refer to release documentation for possible
reason and solutions.

Current Java thread:
at com.kpn.cdfoon.app.search.engine.WhiteSearchEngine.getPersonForCitiesAndNameAtIndex(Native Method) [/code]

Hoi RGJ,

Meldingen ook goed lezen. Er staat dat hij outside de VM is gecrashed. Dat wil zeggen niet in Java code maar in JNI code. Dat kan dus alleen maar ‘lees’ code zijn omdat de MySQL code in Java code zit. Oh wacht, hij zegt er ook nog bij in welke functie het is misgegaan.

Kan je niet een foutafhandeling er op zetten? Ik zie vaak catch() o.i.d en een fatsoenlijke foutmelding. Als het veel werk is natuurlijk niet doen.

De vriendelijke groet Jan Marco