OpenCPN

Hoi Weerman,

OpenCPN is a free software (GPLv2) project to create a concise chart plotter and navigation software, for use underway or as a planning tool. OpenCPN is developed by a team of active sailors using real world conditions for program testing and refinement. See also OpenCPN download | SourceForge.net

http://opencpn.org/sites/default/files/users/taifun/LaCor-4.0.png

Mogelijk ben jij handiger om een kaart te vinden die in OpenCPN past? Ik zie wel gratis kaarten maar ook waarvoor je moet betalen. In laatste geval wel handig om het juiste te kopen.

Weerman, Denk jij dat het mogelijk is om de wegen/stratenkaart die wij hebben in een applicatie als OpenCPN in te bouwen,

Lijkt mij leuk om op kaart aan te geven waar ik naar toe wil. Ik zie dat je in OpenCPN op kaart een route kan trekken.

  • In ons geval routeplanner uitvoeren/bouwen.
  • Daarnaast iets maken dat je aangeeft op tijdstip je een route wilt afleggen. Andere (peers) kunnen dan kijken of ze ook dezelfde route afleggen en ‘mij’ dan hopelijk willen meenemen. Voor de ID van de peer de Cdfoon entry/certificaten gaan gebruiken. Lijkt beetje op “Uber” concept.

De hartelijke groet Jan Marco