Nummermelder op de pc (POTS en ISDN?)

Hallo,

Ik heb de beschikking over een modem die van mijn analoge telefoonlijn de callerid kan halen (nummermelding).

Ik heb een (MFC) applicatie geschreven die het nummer van de beller opzoekt in de cdfoon gids (gedumpt in mysql database) en dat dan in een telefoonklapper zet, de gegevens op het scherm gooit, eventueel een mailtje stuurt dat er iemand belde etc.

Ik denk niet dat er veel mensen zijn met een (voor Nederland) geschikte callerid modem, dus ik heb er nooit over nagedacht het programma beschikbaar te stellen.

Ik vond hier wat c code om hetzelfde met ISDN te doen. Ik ben nu op zoek naar iemand die me wil helpen een ISDN versie te van bovenstaande applicatie te maken. Wat ik daarvoor nodig heb is een c++ class die ongeveer zo werkt:

//
// start isdn watching
//
BOOL CIsdnPort::StartMonitoring()
{
if (!(m_Thread = AfxBeginThread(ISDNThread, this)))
return FALSE;
TRACE(“Thread started\n”);
return TRUE;
}

//
// Suspend the comm thread
//
BOOL CIsdnPort::StopMonitoring()
{
TRACE(“Thread suspended\n”);
m_Thread->SuspendThread();
AfxGetMainWnd()->PostMessage(UWM_THREAD_STOPPED_LISTENING);
return TRUE;
}

CIsdnPort::ISDNThread
{

//Listen to capi
een hoop capi-code
//if ring detected:
AfxGetMainWnd()->PostMessage(UWM_RING_DETECTED);
//if number received:
//
AfxGetMainWnd()->PostMessage(UWM_NUMBER_RECEIVED,var_met_het_nummer);
}

Een beetje gare code, maar vast duidelijk:
een worker threadje, dat als er een nummer is een message post met het nummer.

Als het op die manier werkt hoef ik slechts de seriele poort communicatie class te vervangen door bovenstaande et voila.

Ik hoor het wel als er interesse is om mij hiermee te helpen. Zelf testen zit er door het niet hebben van een ISDN modem helaas niet in.

Robert

Hoi Robert,

Ik hoor het wel als er interesse is om mij hiermee te helpen.

Ik wil je best wel meehelpen.

Zelf testen zit er door het niet hebben van een ISDN modem helaas niet in.

Ik kan mijn Adsl pc (met isdn kaart) wel omzetten van Linux naar Windows (2000 professional). Misschien is een mogelijkheid om mijn pc op afstand over te nemen voor het testen/bouwen. N.B. Ik gebruik een andere verbinding om te surfen op het internet.

De vriendelijke groet Jan Marco

Beste Robert,

Ik heb wel interesse in het eerste programmatje wat je geschreven hebt! Ik heb namelijk een analoge modem (Tornado) die nummerherkenning ondersteunt, alleen nooit een programmatje kunnen vinden wat de nummermelder koppelt aan foondump of de database (mysql, draai eigen server).

Zou je me hierover misschien kunnen contacten op arthur@d-sign.nl?

Alvast bedankt,
Arthur

Hoi Robert,

Ik denk niet dat er veel mensen zijn met een (voor Nederland) geschikte callerid modem, dus ik heb er nooit over nagedacht het programma beschikbaar te stellen.

Ik heb wel interesse in het eerste programmatje wat je geschreven hebt!

Blijkbaar zijn er toch mensen die je heel blij kan maken.

Ik ben zelf erg voorstander van open source ontwikkeling. Ik baal stevig als ik voor iets moet betalen. Je ziet soms ook een mengvorm. Je krijgt bijvoorbeeld gratis de source om NT-services op te bouwen, maar het afbreken zit in de professionele versie die je moet kopen —(

De vriendelijke groet Jan Marco