Mysqlimport.exe not found

Heren,

allereerst lijkt het me geweldig om met dit proggie te gaan spelen, zodra ik het up and running heb :wink:
De dump werkt prima maar dan word de data niet geimporteerd omdat mysqlimport.exe niet aanwezig is. nu heb ik ook even gekenen in de mysql dir en idd daar staat deze niet. Kan het aan mijn versie liggen “MySQL 5.0.18-nt” ? of mis ik gewoon iets in mijn installatie.

gr

R0yk3

Het was idd een niet geheel volledige install van Mysql.
Momenteel ben ik aan het importeren. Kan het zijn dat de telefoonnummers importern langer duurt dan de abonees? ondanks dat het minder kb is.

Hmmm. het batch bestand staat nu al een uurtje op importing csv file phonenumber. maar er gebeurt niet echt veel??

Het script werkt niet met php 5 :evil:
www.sieliakus.nl/telefoon.
ik heb <? al gwijzigd naar <?php anders wordt het script al niet als php herkend. maar nu deze fout. Iemand??? :evil: :evil:

Dat heeft niks met de PHP versie te maken, maar met je configuratie.

Oplossing 1. Pas je configuratie aan.
Pas de volgende regel aan in je php.ini bestand

short_open_tag = On

(Niet vergeten even je webservice te herstarten)

Handleiding: PHP: Description of core php.ini directives - Manual
Nog wat extra uitleg: http://www.php-mysql-tutorial.com/php-tutorial/open-end-php-tags.php

Oplossing 2. Voor als oplossing 1 niet kan of niet lukt.
Vervang alle <? ..... ?> door <?php ..... ?> en alle <?= .... ?> door <? echo ...... ?>

Hmmm zo simpel :smiley:
bedankt het werkt nu op 1 ding na.
wanneer ik een adres opzoek, en alleen een telefoon numer intik dan krijg ik onderstaande melding:

Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in I:\wamp\www\wordpress\telefoon\fs2005.php on line 819 Geen vermeldingen gevonden
Is dat ook een instelling ergens? Sorry wanneer het een domme vraag is maar ik ben alleen maar goed in kant en klaar maaltijden.
bvd

Roy

Geen idee waar de warning vandaan komt. Gebeurt dit ook als je een tel.nr zoekt wat zeker weten in de gids staat?

Ja, wanneer ik eerst op naam zoek, daarna dat nummer copy en paste en dan weer laten zoeken. Ook dan de melding.
rechtstreeks in de database kan ik wel het nummer vinden. in beide tabellen. De gegevens zijn dus aanwezig. Ik heb iets gelezen over cariage returns maar ik heb de database gedumpt op de machine waar deze nu op draait. De machine heeft er wel een eeuwigheid over gedaan om die telnummer tabel te importeren. Wanneer ik hetzelfde opnieuw doe dan blijft deze een eeuwigheid bezig met die ene tabel. je kunt het bekijken op www.sieliakus.nl/telefoon

als je iets weet hoor ik het graag.

gr

Roy