MPS (installatie problemen)

[quote=“Erik”]Dag XiM,

Het is gelukt! Ik probeerde eerst nog de max exec time op 160, maar dat was ook niet voldoende. Pas op 800 kwam ie helemaal door het indexeren heen. Vraag is alleen: hoe kan ik in de roze pagina’s zoeken? Is daar al een mogelijkheid voor?

Vriendelijk dank voor alle hulp![/quote]

bij foondump zit nog geen zoek programma voor de roze pagina’s vziw.
Je zou mijn proggramma, MPS , voor de roze pagina’s kunnen gebruiken. Het staat op m’n homepage. Het zoeken in in het roze gedeelte werkt, maar er zitten nog wel wat probleemtjes in. Ik wacht voorlopig op de volgende foondump versie voordat ik het ga aanpassen.

Dag XiM,

Dat ziet er heel veelbelovend uit, dat MPS! Ik ging er direct mee aan de slag, maar het is me nog niet gelukt het aan de praat te krijgen. Heb een config.php geplaatst, op basis van het voorbeeld in de map doc, maar daarna wordt ook nog gevraagd naar ‘template.inc’, als ik search.php start, ik zie ook een verwijzing naar ‘template.inc’ in ‘search.php’, maar ik kan nergens zo’n ‘template.inc’ vinden. Wat moet er in die ‘template.inc’ precies staan? Als ik de regel in ‘search.php’, waarin naar ‘template.inc’ wordt verwezen, wegcommentarieer, dan volgt ook een foutmelding na het starten van search.php. Heb het gevoel er nu BIJNA te zijn! Dank vast!

Erik

Ik heb de windows versie van release 0.4 gebruikt.

template.inc is een file afkomstig van phplib, het staat in de README hoe je er aan komt en wat er mee te doen.
Versie 0.4 werkt niet met foondump, je moet een development snapshot gebruiken.

Dank voor je snelle reactie wederom!
Ik vrees dat ik nu door de mand ga vallen… ik geloof dat de development snapshot alleen in tar.gz formaat wordt geleverd op je site en ik geloof - wat ik zo opmaak na wat zoeken op internet - dat die alleen kunnen worden gebruikt onder Linux?
Helaas beschik ik niet over Linux-kennis of Linux op mijn systeem. Of kan ik dit bestand ook onder windows gebruiken en zo ja, hoe? en zo nee, zou je een windows versie kunnen leveren?

De inhoud van de tar.gz en de .zip files op mijn homepage zijn gelijk. .tar.gz is in principe alleen een compressie formaat, net als .zip en .rar bv. Tegenwoordig kunnen de meeste compressie programma’s op windows daar ook wel mee om gaan, van winzip, winrar en 7zip weet ik het zeker. 7zip kan je gratis downloaden op http://www.7zip.org/.

Dag XiM,

Vriendelijk bedankt voor alle uitleg. Hiermee ga ik 't proberen dit weekend en je hoort van me. Kan ik je als gebruiker nog ergens mee van dienst zijn? Leuk om mijn ervaringen te horen?

Groetjes,

Erik

Beste XiM,

Ik voldoe nu aan alle requirements (hoewel ik niet helemaal zeker weet hoe ik kan achterhalen welke versies van mysql en php ik draai), die in README staan opgesomd. Als ik psearch.html open krijg ik het prachtige zoekscherm. Maar wat ik ook invoer, ik krijg altijd 0 zoekresultaten in het volgende scherm. Ik begrijp uit wat ik lees in de readme dat het samen zou werken met foondump, toch?
Foondump zelf (fs2004.php) werkt al prima (met de witte pagina’s). Enig idee waar ik nu de oorzaak moet zoeken?

Dank voor je antwoord vast!

Over het algemeen betekent 0 resultaten dat er niets mis is met je installatie van MPS, dan zou je namelijk wel een foutmelding krijgen. Weet je zeker dat je pink hebt gedumped met foondump, dat is voor zover ik me kan herinneren namelijk niet de default? Of misschien vul je een te specifieke zoek opdracht in, probeer eens categorie: kappers en stad: exloo. Bij mij levert dat 2 treffers op. Anders zou ik het ook niet zo snel weten, ik heb in mijn database dacht ik alleen met indices gespeeld, dus dat zou geen invloed moeten hebben op het aantal treffers.

[aan moderators]misschien een goed idee de laatste posts van deze thread, degene over problemen met MPS, af te splitsen in een aparte thread, we gaan nu wel erg OT [/aan moderators]

Dag XiM,

Je bent mijn held! Ik vind ook twee kappers in Exloo. Ik had gehoopd met 1 zoekopdracht (alleen kappers, bijvoorbeeld) alle kappers in Nederland te kunnen vinden, maar kennlijk moet je een plaats ook specificeren?
Waar kan ik meer info vinden over hoe ik zoekopdrachten moet invoeren? Kan ik ook met wildcards werken? Kappers werkt kennelijk ook voor heel Nederland (net geprobeerd), maar Schilders bijvoorbeeld niet. Weet je hoe dat komt?

Tip aan moderators lijkt me terecht. Ik denk trouwens dat de stappen die ik heb doorlopen voor anderen ook gelden, handig als we die eens op een rijtje zetten?

Groetjes,

Erik

Je vindt met schilders niets omdat er geen categorie “schilders” is. Schilders vallen in de “schilders en schildersbedrijven” categorie. Dit is erg irritant, maar er zijn ruim 1300 categorieen, dus een beetje veel voor een dropdown list. Ik ben van plan om het net zo op te lossen als fs2004.php het doet met straat en plaatsnaam. Dus op basis van de invoer kijken welke categorieen er voldoen en dan pas laten kiezen met een dropdown list. Maar aangezien in de volgende foondump het pink gedeelte van de database aangepast wordt ga ik MPS pas aanpassen als ik die nieuwe foondump uit is. Voorlopig moet je je maar behelpen met wildcards, categorie: schilders* en stad:exloo levert bijvoorbeeld 1 treffer.