Mobiele telefoon als walkie talkie

Op naar Planet om voorgelicht te worden over weer een nieuwe optie voor mobiel telefoneren:

    Mobiele telefoon als walkie talkie http://www.planet.nl/planet/show/id=118880/contentid=869203/sc=8cabaf
Over een surrogaat-"PTT"-functie, 'Push-To-Talk' via aanvullende software, door Erwin Boogert ... Die je om een boodschap kan sturen, weer een hoop informatie die hij bij elkaar heeft geschraapt ...

Binnenkort zitten hij en de anderen bij Planet opnieuw zonder hoofdredacteur, de vorige was nog maar net vervangen. Degene die nu vertrekt klaagt net als dominee’s en diplomaten in de vorm van een compliment:

[quote]Overigens waardeer ik dat KPN, als telecombedrijf, meer dan tien jaar lang het lef heeft gehad om een grote betrouwbare onafhankelijke journalistieke site (die zelfs kritische stukken over KPN kan bevatten) in stand heeft gehouden.

Daarmee heeft KPN ervoor gezorgd dat de site - in combinatie met een uitstekende service van Planet als isp -, is uitgegroeid tot één van de grootste contentsites van Nederland.[/quote]
In die poot zitten ze nu te zagen:

[quote]De structuur van de Media-afdeling van KPN is op dit moment zo dat ik mijn functie als hoofdredacteur van Planet.nl, naar mijn mening, niet naar behoren kan uitoefenen.

Daarbij betreur ik het dat er wordt gebroken met de onafhankelijke journalistieke traditie van Planet en dat de nieuwspagina”s straks zullen worden ingevuld en beheerd door de redactie van DAG.

Nieuws - Planet Multimedia - 13 augustus 2007

[/quote]
Terug naar ‘Push-To-Talk’:

Dit is wel even slikken:

[quote]Zodra, bijvoorbeeld, een baas aan een medewerker even een kleine code of routewijziging door wil geven, drukt hij simpelweg op een knop op zijn telefoon en spreekt. De verbinding komt direct tot stand en het personeelslid hoort de instructies van zijn baas.

Anders dan bij een telefoongesprek kunnen de ‘voice chatters’ elkaar niet onderbreken, of door elkaar heen praten. De toestellen staan constant in luisterstand, tenzij iemand spreekt. De ander heeft geen andere keuze dan te luisteren. De spraakverbinding loopt niet via het spraak- maar via het datanetwerk van de telecomaanbieder.[/quote]
“De ander heeft geen andere keuze dan te luisteren.” Eventueel kan genoemde leidinggevende met één knopdruk draadloos kortaf doen tegen het voltallige personeel: