Missende 0 bij telefoonnummer / compileren onder windows

Hallo,

Uit nieuwsgierigheid ben ik gisteren met foondump aan de slag gegaan. Wat een schitterend programma is het: eenvoudig in gebruik, snel en doeltreffend! Ook het configureren van fs2005.php was een fluitje van een cent.

Wat mij alleen vrij snel opviel was dat de telefoonnummers onder het i-icoontje een 0 missen, zodra de telefoonnummers alleen maar uit nummers bestaan. In de sourcecode zag ik bij dumper.c een extra conditie staat voor tag 0x54. Daar wordt namelijk een 0 toegevoegd aan de content. Volgens mij zou dit ook moeten gebeuren voor tag 0x57.

Om het te testen wilde ik de source opnieuw compileren. Met MingW heb ik het geprobeerd en met een speciale package van mame, maar bij beide krijg ik de fout bij uitvoeren dat “.dll” niet gevonden is. Ik ben nieuw met c en het compileren ervan (onder windows).

Kan iemand mij op de goede weg helpen?

Vriendelijke groeten,
Martijn.

Als ik via cygwin probeer te compileren krijg ik de volgende foutmelding:

$ make gcc fd05-csv.o globals.o stringstore.o inforec.o dumper.o category.o btree.o c oords.o /usr/lib/libz.a -o fd05-csv fd05-csv.o:fd05-csv.c:(.text+0x144): undefined reference to `__imp___iob' fd05-csv.o:fd05-csv.c:(.text+0x17a): undefined reference to `__imp___iob' fd05-csv.o:fd05-csv.c:(.text+0x1a7): undefined reference to `__imp___iob' fd05-csv.o:fd05-csv.c:(.text+0x2ec): undefined reference to `__imp___iob' fd05-csv.o:fd05-csv.c:(.text+0x715): undefined reference to `__imp___iob' fd05-csv.o:fd05-csv.c:(.text+0x7aa): more undefined references to `__imp___iob' follow collect2: ld returned 1 exit status make: *** [fd05-csv] Error 1
Heeft iemand een oplossing?

Vriendelijke groeten,
Martijn

Het compileren is gelukt met een aanpassing in de makefile. Ik heb het volgende fragment

CFLAGS= -O2 -Wall -pedantic CC=gcc
vervangen door