Megafoon-2.00.zip

[quote=“alkema_jm”]Hoi Roefsoft,

ERROR 1044: Access denied for user: ‘@localhost’ to database ‘foondump2004’

Heeft te maken dat de user die je gebruikt geen access tot database heeft. Je kan in MySQL handleiding uitzoeken hoe je hem rechten geeft met GRANT optie.

Test even of user werkt met

mysql

Hij zal dan in de mysql client mode moeten opstarten.

Test even:

mysql -u root

of

mysql -u foondump

Met bovenstaande twee commando’s test je of hij voor bepaalde user werkt.

Ik wacht wel tot dat je een volgende versie uitbrengt met de fix erin :slight_smile:

Hoi Roefsoft,

Ik wacht wel tot dat je een volgende versie uitbrengt met de fix erin

Misschien begrijpt je de situatie niet zo. Als je gewoon met de laatste foondump dumpt heb je geen probleem. Met de laatste versie worden de tabellen (vooraf) goed aangemaakt.

De vriendelijke groet Jan Marco

[quote=“alkema_jm”]Hoi Roefsoft,

Ik wacht wel tot dat je een volgende versie uitbrengt met de fix erin

Misschien begrijpt je de situatie niet zo. Als je gewoon met de laatste foondump dumpt heb je geen probleem. Met de laatste versie worden de tabellen (vooraf) goed aangemaakt.

Ik heb de 4.10a versie gebruikt voor de dump en nu nog steeds heb ik dezelfde fout als bij 4.07 bij capimonitor. Ik zal de hele directorie eens wissen en een komplete nieuwe dump maken misschien dat het probleem dan is verholpen.

Hoi Roefsoft,

Je kan sneller dumpen door eerst te dumpen en daarna de indexen aan te maken op de tabellen. Anders moet hij bij het invoegen van een record steeds de indexen aanpassen.

Dit hadden we voor versie 4.07 gedaan. Het probleem wat ontstond dat de indexen niet altijd werd aangemaakt. Een hoop problemen dus. We hebben er weer voor gekozen om het dumpen weer langzamer te laten plaatsvinden, echter dat het bij iedereen wel goed werkt.

Voor Foondump 4.10a/fshfoongrep-0.09.zip hoef je geen

mysql foondump2004<mysql-finish.sql

te doen om de indexen aan te maken, want de indexen worden in 4.10a weer bij tabel creatie aangemaakt.

N.B. mysql-finish.sql zit m.i. ook niet in de 4.10a foondump distributie.

De vriendelijke groet Jan Marco

[quote=“alkema_jm”]Hoi Roefsoft,

Je kan sneller dumpen door eerst te dumpen en daarna de indexen aan te maken op de tabellen. Anders moet hij bij het invoegen van een record steeds de indexen aanpassen.

Dit hadden we voor versie 4.07 gedaan. Het probleem wat ontstond dat de indexen niet altijd werd aangemaakt. Een hoop problemen dus. We hebben er weer voor gekozen om het dumpen weer langzamer te laten plaatsvinden, echter dat het bij iedereen wel goed werkt.

Voor Foondump 4.10a/fshfoongrep-0.09.zip hoef je geen

mysql foondump2004<mysql-finish.sql

te doen om de indexen aan te maken, want de indexen worden in 4.10a weer bij tabel creatie aangemaakt.

N.B. mysql-finish.sql zit m.i. ook niet in de 4.10a foondump distributie.

De vriendelijke groet Jan Marco[/quote]

Ik heb eens alles opnieuw gedaan en nu werkt alles perfect met capimonitor. Alleen heb ik nog het probleem dat capimonitor niet de directory kan onthouden van de gedumpte MySQL database :?
Ruud

Hoi Roefsoft,

Alleen heb ik nog het probleem dat capimonitor niet de directory kan onthouden van de gedumpte MySQL database

M.i. kan Capimonitor de directory waar foongrep.exe (emulator) niet vasthouden. Bij reboot moet je deze directory weer aanklikken in het config scherm van Capimonitor. We hebben de source van Capimonitor niet om dit te gaan aanpassen —(

Een ander verbeterpunt van onze foongrep emulator is dat alleen in white gekeken wordt. Verbetering zou m.i. zijn als hij niets in White vindt dan in pink gaan zoeken naar een mogelijke entry.

De vriendelijke groet Jan Marco

P.S. Roesoft, Je bent erg goed bezig met het delen van jouw kennis m.b.t. capimonitor en mysql —)

Foondump vind ik een concrete goede implementatie voorbeeld om een database pakket goed te leren kennen. Na het dumpen kan je wat gaan stoeien in MySQL, Access, Oracle, Postgres, etc. met aansprekende SQL queries.

[quote=“alkema_jm”]Hoi Roefsoft,

Alleen heb ik nog het probleem dat capimonitor niet de directory kan onthouden van de gedumpte MySQL database

M.i. kan Capimonitor de directory waar foongrep.exe (emulator) niet vasthouden. Bij reboot moet je deze directory weer aanklikken in het config scherm van Capimonitor. We hebben de source van Capimonitor niet om dit te gaan aanpassen —(

[/quote]

In mijn capimon.ini staat:
[foongrep]
foongrepdirectory=e:\temp
zoektijd=60

Misschien kwestie van, foongrep dir selecteren, en dan toepassen klikken ?
Bij mij onthoud gewoon…ook na reboot
(ps alternatief, deze regels handmatig in de ini zetten, met eigen dir)

Tevens, om even op CapiMonitor terug te komen…
Ik begrijp nu hoe het werkt :wink:
Ik heb een (clipper) progje gemaakt, die dosparams opvangt, progje naam gegeven foongrep.exe, en hoera een nieuwe emulator geboren :wink:
Ik gebruik deze nu voor mijn dbf database, en werkt goed,
belangrijke bijkomstigheid in deze is,
extern programma aanroepen lukt niet hidden,
de foongrep.exe wel :wink:
Ben nu nog verder aant bekijken, wat ik met al die params moet/kan doen,
gebruik nu alleen de negende (telefoon)

Tot zover, houd zullie op de hoogte
Mvg__H@N

De source die ik gebruik in de foongrep.exe :


SET DATE ITALIAN
M->TEL := ( TOKEN ( DOSPARAM ()," ", 9 ) )
IF ( nHandle := FCREATE ( “c:\scandir\telno.txt” ) ) == -1
? “File cannot be created:”, FERROR()
BREAK
ELSE
FWRITE(nHandle, M->TEL + “" + dtoc(date()) + "” + time())
FCLOSE(nHandle)
ENDIF


De scandir word constant gescanned door ander prog…
en verwerkt verder…

Mvg__H@N