Megafoon-2.00.zip

Hoi RGJ,

Ik zag op internet hoe je ODBC kan installeren op een windows PC. Zie ook Configuring ODBC under Windows

Ik weet dat veel mensen foondump in Access willen hebben. Ik begrijp niet waarom, maar …

In Visual studio zitten een paar voorbeelden hoe je ODBC zou kunnen programmeren. Ik moet nog even uitzoeken hoe je dit werkend kan krijgen.

Misschien in de Megafoon setting (.rc file) ook een vinkje kunnen zetten als je via ODBC gaat werken of als je naar MySQL toe wil gaan. De specifieke eigenschappen zal je dan in setting moeten kunnen intoetsen.

RGJ, Laat even weten wat je er van vindt. Ik weet niet in verre het handig/verstandig is om Megafoon ook een Access koppeling te geven.

De vriendelijke groet Jan Marco

[quote=“alkema_jm”]Ik zag op internet hoe je ODBC kan installeren op een windows PC.
Zie ook Configuring ODBC under Windows
[/quote]
Mij bekend.

Heh?

Ik neem aan dat je ‘ODBC koppeling’ bedoelt.

Kijk even in je mailbox van rond 29 april 2004, dan kan je twee mailtjes vinden waarin ik je aanraadde om ODBC te gaan doen, dan had je meteen MySQL en Access en al die andere in 1 klap te pakken.

Je antwoordde toen dat je het met me eens was.
En toen was het een tijdje stil.
En toen had je ineens MySQL support in Megafoon gebouwd :smiley:

Anyway, mijn idee was om - net als in de nieuwe Foondump - een dropdown select box te tonen waarin je je database kan selecteren. En dan support voor verschillende databases in te bouwen.

Hoi RGJ,

Anyway, mijn idee was om - net als in de nieuwe Foondump - een dropdown select box te tonen waarin je je database kan selecteren. En dan support voor verschillende databases in te bouwen.

Dus geen list box in Megafoon en via de Registery de database type aan Megafoon doorgeven.

Indien “end users” in verschillende databases willen dumpen, misschien wel handig om in Megafoon ook een Database select list box te hebben,

De vriendelijke groet Jan Marco

[quote=“jan marco”]Dus geen list box in Megafoon en via de Registery de database type aan Megafoon doorgeven.

Indien “end users” in verschillende databases willen dumpen, misschien wel handig om in Megafoon ook een Database select list box te hebben[/quote]

Dat was inderdaad wat ik al probeerde te zeggen :slight_smile:

Jan Marco,

Nog enige progressie gemaakt met het Megafoon / capimonitor gebeuren?
Of was het te warm om hierover je hoofd te breken.

Hoor het wel als er weer iets nieuws / werkbaars is.

Groeten

Germ

Hoi Germ,

Nog enige progressie gemaakt met het Megafoon / capimonitor gebeuren?

RGJ heeft Megafoon weer een heel stuk verbeterd --)

Megafoon werkt nu met ODBC en MySQL. Alleen MySQL met de oude Foondump versie en ODBC met de nieuwe Foondump versie. Het is m.i. verstandig om de nieuwe Foondump versie “test klaar” te maken. Ik zal morgen bij mij de java Foondump sources gaan compileren.

Of was het te warm om hierover je hoofd te breken.

Normaliter komt er weinig uit mijn handen als het zo warm in mijn huis is. Afgelopen periode toch proberen door te buffelen.

Hoor het wel als er weer iets nieuws / werkbaars is.

Ik wacht met Megafoon even totdat we een integrale distibutie hebben van Foondump en Megafoon.

Nog wel een punt is in hoeverre je alle verbeterpunten van Megafoon direct gaat oplossen. Ik zou er voor kiezen om essentiele zaken wel te doen en in latere Foondump releases de overige verbeterpunten op te gaan pakken,

De vriendelijke groet Jan Marco

P.S. Nadat Megafoon gereleased is dan zal ik de Megafoon sources gaan gebruiken om een Capimonitor applicatie te gaan bouwen.

Met alle lof voor de makers van foondump :wink:
heb vandaag een CSV-dump gemaakt,
traag, maar ok :wink:
Verder doe ik zelf wel met verwerken naar DBF
aparte plaatsnamen bestand
aparte straten bestand
aparte postcode bestand
etc
Sjah, ben van oude stempel, DOS/Clipper :wink:

De oude Capi-Monitor werkt parima alhier…
het enigste wat voor mij persoonlijk belangrijk is,
dat de oude CapiMonitor een externe applicatie,
onzichtbaar/minimized kan starten…
momenteel, schakeld capimonitor terug naar Windows ;(
met b.v. doeiets.bat %t
en das jammer, wil in DOS-scherm bllijven :wink:
Oplossing ??

anyway, ik hoor, en ga door met goede/leuke werk :wink:

Mvg__H@N

Hoe heb je capimonitor aan het werken gekregen met de nieuwe KPN-CD

Hoi Roefsoft,

Hoe heb je capimonitor aan het werken gekregen met de nieuwe KPN-CD

Je zal eerst een foongrep emulator moeten hebben, bijvoorbeeld fshfoongrep-0.07.zip. Kijk even op de “routeplanner” post thread hoe je die kan krijgen.

Hierna zal je in capimonitor de foongrep emulator moeten aanzetten door in capimonitor menu optie “foongrep” te zoeken. Hierna een vink aanzetten dat hij direct uit foondump moet gaan zoeken als call binnen komt. De enige bug die in capimonitor zit is dat je na reboot de foongrep emulator weer moet aanklikken in de capimonitor menu structuur.

De vriendelijke groet Jan Marco

P.S. Bovenstaande info even uit het hoofd gedaan, want ik heb de capimonitor omgeving momenteel niet opgebouwd.

[quote=“alkema_jm”]Hoi Roefsoft,

Hoe heb je capimonitor aan het werken gekregen met de nieuwe KPN-CD

Je zal eerst een foongrep emulator moeten hebben, bijvoorbeeld fshfoongrep-0.07.zip. Kijk even op de “routeplanner” post thread hoe je die kan krijgen.

Die heb ik gevonden en uitgepakt. Hernoemd naar foongrep.exe.

Hierna zal je in capimonitor de foongrep emulator moeten aanzetten door in capimonitor menu optie “foongrep” te zoeken. Hierna een vink aanzetten dat hij direct uit foondump moet gaan zoeken als call binnen komt. De enige bug die in capimonitor zit is dat je na reboot de foongrep emulator weer moet aanklikken in de capimonitor menu structuur.

Heb de hele cdfoon gids gedumpd en de naam telefoongids.sql meegegeven. Hoe kan ik foongrep nu vertellen dat ie moet zoeken in dit bestand ?

Hoi Guest,

Heb de hele cdfoon gids gedumpd en de naam telefoongids.sql meegegeven. Hoe kan ik foongrep nu vertellen dat ie moet zoeken in dit bestand ?

Je moet even foongrep.exe executeren, dan wordt er een fshfoongrep.ini bestand aangemaakt. Even dit doen in directory waarin foongrep.exe ook staat.

Hierin kan je de host, password, database wijzigen. Eigenlijk is het geen ini file. Beter zou het zijn dat we deze info uit de registery gaan halen. Het liefst zou ik foongrep onder de client directory in de foondump release zien.

Even checken op werking met:

foongrep -S

type capimon2.log

foongrep -t 0534353519

type capimon.log

De vriendelijke groet Jan Marco

Heb je het ding naar een bestand gedumpt of naar MySQL ?

Als je het naar een bestand dumpt is het niet handig om het .sql te noemen.

Heb je het ding naar een bestand gedumpt of naar MySQL ?

Als je het naar een bestand dumpt is het niet handig om het .sql te noemen.[/quote]Ik heb het van internet gehaald. Zal eens proberen om een orginele KPN CDROM te krijgen en dan netjes een dump maken. Op dit moment krijg ik het niet werkend. :frowning:

Beter laat dan nooit :wink:
Ik heb met de gewone foondump een csv gemaakt
toen heb ik met Clipper ( dbf/dbase prog.taal) deze geimporteerd in een dbf
toen nog wel even b.v. plaatsnamen in apart dbf bestand, en relatie aangemaakt, zodat hoofdbestand +/- 400 MB werd.
toen nog even een index aangemaakt op hoofdbestand, zodat supersnel werkt.
Voor mij werkt dit gigantisch en supersnel, heb zelfs een incrementel seek kunnen maken.
Zoals ik al zei, ik gebruik dus de oude Capimonitor, in deze laat ik een txt aanmaken ( echo %t > nummer.txt (sample) )
Deze word opgepikt door mijn Clipper prog ( zie het als soort printserver, die een bepaalde map scanned op een TXT )
En op deze, omslachtige manier, heb ik de info op scherm, nog voordat ik de telefoon hoor :wink:
Enigste wat ik zou willen, ik werkt het liefste in dos scherm, is dat CapiMonitor, iets kan starten, zonder dat overschakeld naar het Windows-scherm…
Nu moet ik weer even op ALT-ENTER drukken om full screen dos terug te krijgen ;(

Mvg__H@N

Hoi H@N,

Voor mij werkt dit gigantisch en supersnel,
En op deze, omslachtige manier, heb ik de info op scherm, nog voordat ik de telefoon hoor
Enigste wat ik zou willen, ik werkt het liefste in dos scherm,

Bovenstaande kan m.i. ook met MySQL. Bij mij duurde opzoeken van mijn entry bij vorige foondump versie 4.07 5 seconden. M.i. hoeft dit niet als je goede keys/indexen hebt aangemaakt.

, is dat CapiMonitor, iets kan starten, zonder dat overschakeld naar het Windows-scherm…

Persoonlijk ben ik veel meer voorstander van een op achtergrond draaiende (isdnlog) service. Deze service is ongeveer 150 kb groot en gaat de isdn technisch monitoren en de informatie in MySQL/ODBC database opslaan. Dit houdt in dat je de technische informatie opslaat zonder administratieve gegevens als voorloopnul, landcodes, etc.

In een Megafoon achtige MFC GUI kan je zien wie gebeld heeft door een combinatie te maken tussen de technische (isdnlog) informatie en de administratieve informatie uit foondump2004. Mogelijk kan je in deze MFC GUI nog meer info er bij aankoppelen.

De vriendelijke groet Jan Marco

In dit forum worden best goeie dingen geplaatst over het laten werken van het oude programma capimonitor in combinatie met foongrep, alleen ik begrijp vaak de ontwikkelaars taal niet dus heb nog steeds niet capimonitor werken met de nieuwe CDFOON cd en Megafoon. Zou iemand eens een handleiding willen schrijven 8)

Hoi Ruudd,

dus heb nog steeds niet capimonitor werken met de nieuwe CDFOON

Je zal eerst een foongrep emulator aan de praat moeten krijgen.

  1. maak een (white) foondump naar mysql.

  2. download fshfoongrep-0.08.zip van www.foonsearch.com via anonymous ftp.

  3. rename fshfoongrep.exe naar foongrep.exe

  4. run foongrep.exe, hierna vind je in de huidige directory fshfoongrep.ini, als je andere password, host gebruikt, database dan hierin aanpassen. N.B. Ik ga deze “ini” file nog een keer naar registery uitlezen omzetten.

  5. test of foongrep.exe werkt met:

foongrep -S

Hierna moet een capimon2.log bestand ontstaan. Hierin staat de status van de database, etc.

foongrep -t 0123456789

Dus test of je een telefoonnummer kan terugzoeken. Het resultaat staat in capimon.log

Ruudd, Laat even weten of je bovenstaande vier stappen succesvol hebt kunnen uitvoeren.

De vriendelijke groet Jan Marco

[quote=“alkema_jm”]Hoi Ruudd,

dus heb nog steeds niet capimonitor werken met de nieuwe CDFOON

Je zal eerst een foongrep emulator aan de praat moeten krijgen.

  1. maak een (white) foondump naar mysql.

  2. download fshfoongrep-0.08.zip van www.foonsearch.com via anonymous ftp.

  3. rename fshfoongrep.exe naar foongrep.exe

  4. run foongrep.exe, hierna vind je in de huidige directory fshfoongrep.ini, als je andere password, host gebruikt, database dan hierin aanpassen. N.B. Ik ga deze “ini” file nog een keer naar registery uitlezen omzetten.

  5. test of foongrep.exe werkt met:

foongrep -S

Hierna moet een capimon2.log bestand ontstaan. Hierin staat de status van de database, etc.

foongrep -t 0123456789

Dus test of je een telefoonnummer kan terugzoeken. Het resultaat staat in capimon.log

Ruudd, Laat even weten of je bovenstaande vier stappen succesvol hebt kunnen uitvoeren.

[b]Ik had de 0.07 versie nog van foongrep. Toen ik de nieuwe 0.08 versie installeerde werkte hij perfect. Bovengenoemde omschrijving zou misschien op je website vermeld kunnen worden als de oplossing van het weer laten werken van capimonitor 1.09 en 'n ISDN Capi kaart en de nieuwe CDfoon.
Ik ben er nu blij mee. Heb je nog een tip hoe het zoeken nog sneller gemaakt kan worden ?

Ruuddd[/b]

Hoi Ruudd,

Heb je nog een tip hoe het zoeken nog sneller gemaakt kan worden ?

Hoe snel (in seconden) kan je 1 record terugzoeken?

De laatste versie zou dit snel moeten doen. Bij de vorige (4.07) versie werd de indexen vaak niet aangemaakt bij het dumpen.

RGJ heeft het weer omgezet dat de indexen bij creatie van de tabellen wordt gedaan. Het dumpen duurt wat langer maar het dumpen gaat nu bij veel meer mensen goed.

De vriendelijke groet Jan Marco

[quote=“alkema_jm”]Hoi Ruudd,

Heb je nog een tip hoe het zoeken nog sneller gemaakt kan worden ?

Hoe snel (in seconden) kan je 1 record terugzoeken?

De laatste versie zou dit snel moeten doen. Bij de vorige (4.07) versie werd de indexen vaak niet aangemaakt bij het dumpen.

RGJ heeft het weer omgezet dat de indexen bij creatie van de tabellen wordt gedaan. Het dumpen duurt wat langer maar het dumpen gaat nu bij veel meer mensen goed.

Ik kan nu een record op zoeken in 12 seconden. Het dumpen duurt ongeveer 14 uur op mijn pentium4 2,4 Giga computer :slight_smile: