Geografische data

Vraagje:

is er iemand al wat verder gekomen met het uitpuzzelen van de vectordata die op de cd staat?

Ben benieuwd…!

Hoi RGJ,

Ik zie in http://www.codeproject.com/dotnet/zipcodemapping.asp dat “Using longitude, latitude, and zip code to map the United States, and then mark the zip codes that are matched in your database.”

In het project zit een Access database (ZIPcodes table). Misschien is structuur te gebruiken voor een wereldwijde (MySQL) database.

De vriendelijke groet Jan Marco

Hoi RGJ,

Krijg programma niet zo snel aan de praat, maar m.i. heel interessant is Distance - CodeProject

De vriendelijke groet Jan Marco

Is toch niet zo moeilijk?
Volgens mij al eens op het forum behandeld:

mysql> select sqrt(((a.rd_x-b.rd_x)*(a.rd_x-b.rd_x))+((a.rd_y-b.rd_y)*(a.rd_y-b.rd_y))) dist from geo_postalcoords a, geo_postalcoords b where a.postalcode='7523RS' and b.postalcode='1014AX'; +---------------+ | dist | +---------------+ | 140261.916545 | +---------------+ 1 row in set (0.00 sec)

Of anders de werkelijke afstand?

In VB met behulp van de DLL waar de CD-foongidsen het ook mee doen:[quote][size=9]'reference: C:\Program Files\Common Files\TravelmanagerComponents\Version4.4\TravelmanagerComponents.dll

Sub Main()

With New Configuration
____.DataPath = "D:\Install\program files\De Telefoongids\CD-foongids\Data\gbd"
End With

With New RoutePlanner

'geo_postalcoords.txt:
'7523RS|257819|473584
’1014AX|118431|489217

____.StartPoint = Array(257819, 473584)
____.Destination = Array(118431, 489217)

'pmShortest pm_Cheapest
____.Plan

Debug.Print "van: 7523 RS"
Debug.Print "naar: 1014 AX"
Debug.Print "afstand: " & Format$(.TravelDistance / 1000, “0.0”) & " km"
Debug.Print "reisduur: " & .TravelTime \ 3600 & “:” & .TravelTime \ 60 Mod 60

End With

End Sub[/size][/quote]
Komt uit:

[quote][size=9]van: 7523 RS
naar: 1014 AX
afstand: 168,6 km
reisduur: 1:39[/size][/quote]

Hoi RGJ, Weerman,

Ik zag bij het zoeken op “zip” deze projecten. Zelf vind ik het altijd wel leuk om te zien hoe anderen het doen. Daarbij lijkt mij heel leuk om tabellen te maken die ook in Amerika gaan werken.

Door gps coordinaten in de online subscriber op te nemen zie je straks bij het “Skypen” ook waar de andere persoon op de wereldbol zich bevindt.

Als ik straks weer wat meer tijd heb ga ik zeker nog naar deze programma’s kijken.

Ik heb de twee projecten even op een instance vergeleken. Blijkbaar hebben ze andere GPS coordinaten. Punt is dat je verschillende bronnen hebt en hoe maak je daar 1 geheel van. Mogelijk 1 hoofdstructuur maken en de GPS coordinaten in een andere tabel er onder hangen. In deze tabel bron afgeven waar de info vandaan komt.

De vriendelijke groet Jan Marco

Appendix A:

78579 PROGRESO HIDALGO 26.169887 -97.991089

http://www.codeproject.com/dotnet/zipcodemapping.asp

78579 Progreso Hidalgo +26.092209 -097.953259

Hi Ls,

Heb jullie prog. gedownload en een dump in cvs gemaakt. Is het ook mogelijk om de geo data er bij de dumpen? Indien ja hoe :wink:

dank voor de moeite!
Ernstjan

Hoi Ernstjan,

Gewoon dumpen met “geo” i.p.v. “white” of “pink”.

De vriendelijke groet Jan Maro

P.S. Mogelijk dat het alleen in de MySQL dumpvariant zit.