FOUT: De gids moet "white", "pink" of &a

D:\wampserver\mysql\bin\

C:\foon05\

I:\Install\program files\De Telefoongids\CD-foongids\Data\ (Cd-foon gids 2005-2006)

STAP 1:

C:\foon05>fd05-mysql "I:\Install\program files\De Telefoongids\CD-foongids\Data" white FOUT: MySQL niet gevonden. Zorg dat mysql.exe in het pad staat. Gebruik: "fd05-mysql [data directory] [white|pink|geo]"

STAP 2:
toen heb ik in “fd05-mysql.bat” overal waar het pad “c:\mysql\bin” en “c:\program files\mysql\bin” stond vervangen door “D:\wampserver\mysql\bin”

STAP 3:

C:\foon05>fd05-mysql "I:\Install\program files\De Telefoongids\CD-foongids\Data" white FOUT: De gids moet "white", "pink" of "geo" zijn. Gebruik: "fd05-mysql [data directory] [white|pink|geo]"

toen was het eerte probleem bij stap 1 opgelost maar is er een ander weer verschenen die bij stap 3 staat. iemand enig idee…?

Hoi Bas,

Je hoeft de code niet aan te passen. Gewoon windows path aanvullen met D:\wampserver\mysql\bin\ Dat is gewoon een windows “control panel” operatie. Hierna een nieuwe dosbox openen en dan dump regel intoetsen.

De vriendelijke groet Jan Marco

[quote=“alkema_jm”]Hoi Bas,

Je hoeft de code niet aan te passen. Gewoon windows path aanvullen met D:\wampserver\mysql\bin\ Dat is gewoon windows “control panel” techniek.

De vriendelijke groet Jan Marco[/quote]

heb ik geprobeerd maar werkte niet

config scherm >> systeem >> geavanceerd >> omgevingsvariabelen >> nieuw
Naam : mysql
Waarde: D:\wampserver\mysql\bin\

maar dan blijf ik die error houden bij stap 1

Hoi Bas,

Je moet system variable path aanvullen door ;nieuwe path

[quote]mijn systempath vb:
%SystemRoot%\system32;%SystemRoot%;%SystemRoot%\System32\Wbem;C:\mysql\bin;C:\Program Files\MySQL\MySQL Server 4.1\bin;[/quote]

Check:Hierna moet met een nieuwe dosbox het client programma mysql in elke willekeurige directory opgestart moeten kunnen worden.

De vriendelijke groet Jan Marco

srry maar ik snap het niet zou je in mijn geval ff de juiste waarde voor mij kunne posten

C:\WINDOWS

D:\wampserver\mysql\bin

Alvast bedankt…!!!

ooh ok ik snap het al dat werkt nu ff testen of hij nu ook nog die foutmelding bij stap 3 geeft

hmmmz bijna goed

nu krijg ik nog

Klaar met dumpen. 6003506 vermeldingen gedumpt in 121 seconden.
Importing CSV file subscriber
mysqlimport.exe wordt niet herkend als een interne
of externe opdracht, programma of batchbestand.
Importing CSV file info
mysqlimport.exe wordt niet herkend als een interne
of externe opdracht, programma of batchbestand.
Importing CSV file category
mysqlimport.exe wordt niet herkend als een interne
of externe opdracht, programma of batchbestand.
Importing CSV file phonenumber
mysqlimport.exe wordt niet herkend als een interne
of externe opdracht, programma of batchbestand.
Creating indexes

Hoi Bas,

Foondump werkt heel simpel. Hij maakt een file aan en met mysqlimport.exe importeert hij de records in mysql.
Foutmelding geeft aan dat mysqlimport.exe niet in systempath staat. Dus op zoek naar mysqlimport.exe en dan path in systempath opnemen.

De vriendelijke groet Jan Marco

Waarschijnlijk kan je gewoon overal waar mysqlimport in fd05-mysql.bat staat, dit vervangen door D:\wampserver\mysql\bin\mysqlimport