Hoi Weerman,
Ik denk dat je via blockchain technologie in relatie met Facebook/Linkedin een beter systeem kan bouwen als Rita VerDonk heeft proberen neer te zetten. Indien je slechte uitvoering van een idee hebt verbrandt je geld van aandeelhouders en dat hier m.i. ook gebeurt. Eigenlijk doet Rita een crowdfunding actie om een idee te verwezelijken. Je zou in crowdfunding software veel beter waarborgen in kunnen bouwen dat een idee op een goede transparante manier wordt uitgevoerd.
Rita Verdonks carrière als ondernemer is voorlopig gestrand. De voormalige minister is opgestapt als bestuurder van haar eigen bedrijf en tot overmaat van ramp heeft ze het ook nog aan de stok gekregen met een groep geldschieters die haar ruim driekwart miljoen euro leende. Zij voelen zich opgelicht en hebben een advocaat in de arm genomen.
’Het is niet gelukt’
Apart dat ze ook haar vrienden (van Harry Mens) blijkbaar heeft misbruikt. Lijkt mij goed passen in de “Metoo” discussie!
Het leek aanvankelijk een pracht-idee: de voormalige minister biedt een dienst aan waarmee overheden zich kunnen weren tegen frauderende sollicitanten. Maar het werd geen succes. „Ze heeft kapitalen opgebrand aan managementkosten voor zichzelf en haar halve familie, zonder bij wijze van spreken nog een pakje boter te verdienen. Ik heb mijn hele leven nog niet zoiets gezien”, briest aandeelhouder Geert Schaaij.
De data van de metoo database moet je niet op centraal punt leggen, want dan krijg je rechtzaak van Rita aan je broek (net als bij de Pirate Bay zaak), dus moet je m.i. de data in het peer-to-peer netwerk onderling synchroniseren.
De hartelijke groet Jan Marco