… een niet-bestaand adres, vervolg.
V-r-n-l Kromme Waal 33-39. Pand met neon-reclame van smeedijzer was volgens de PTT “binnen bant str 34”:
Het regent dus maar vanuit de dienstauto in het vizier nemen:
Gaan dichttimmeren en bovenlagen eraf slopen, waarom:
Hint, boeg woonboot nr. 142 ligt precies boven metrobuis:
Hittebestendige microben in het binnenste der aarde lachen zich een hoedje:
Aanleg van de metro, Oostlijn als eerste
De techniek van de jaren '70 nog niet zo ver dat er ondergronds met een boor metrotunnels kunnen worden gemaakt. In die tijd worden de tunnels bovengronds gebouwd, pas daarna kan de hele boel de grond in. Dit houdt in dat het hele ondergrondse metrotracé een even lange bovengrondse bouwplaats vereist, die ook nog eens tientallen meters breed is.
Die vergissing daar links, dat lelijke blok ook maar verwijderen?
Te verkassen bewoners van gemeentewege helpen verhuizen:
Overburen, jij nog koffie Henk en wat hoor ik toch de hele tijd:
Caisson naast pand Kromme Waal 38-39 bouwen en afzinken:
Net zichtbaar wat van Kromme Waal 38-39 nog overeind staat:
Dit tunneldeel wegblubberen, volgende en door naar het CS:
Metrolijn in gebruik maar Kromme Waal 38-39, niet meer daar:
Uiteindelijk maar wegstrepen als goed idee, “Een snelle verbinding”:
De andere 3 geplande metrolijnen worden wijselijk afgelast. In 1996 besluit men tot de bouw van de Noord/Zuidlijn. Dit keer wordt gebruikgemaakt van een ondergrondse boor. Er hoeven dus geen eeuwenoude woonwijken te worden afgebroken.
Met in vrolijke kleuren, “Het bovengrondse spoor van de Metro”:
Iemand anders ook met een voor- en na van al die vooruitgang:
Van Lastageweg, hoek Binnen Bantammerstraat en Kromme Waal in 1974 en in 2016, tekent daarbij aan:
Plan om van de Lastageweg een vierbaansweg te maken, werd in 1972 in de Gemeenteraad met één stem verschil weggestemd.
Deepfake van een aannemer, heeft de panden weer teruggezet:
Adres nu Binnen Bantammerstraat 27 i.p.v. Kromme Waal 38-39:
Kan wel zijn, zegt Vereniging Vrienden van Amsterdamse Gevelstenen bedroefd, maar ongerestaureerd:
Gevelsteen met beurtschip - Kromme Waal 39 Amsterdam
Na voltooiing van het tunneldeel ter plaatse werd in de jaren 1985/86 de gehele hoek in historiserende stijl herbouwd, gefundeerd op rubberen blokken om trillingen van de metro op te vangen, en de gevelsteen keerde, in ongerestaureerde staat terug in de zijgevel.
Dialecten > Noord-Holland > Amsterdams > oetlul:
https://www.postnl.nl/postcode-zoeken/
postalcode 1011BW
number 39
addition_value
Adres bij deze postcode: No Results
https://www.postnl.nl/postcode-zoeken/
City: AMSTERDAM
Street: Binnen Bantammerstraat
PostalCode: 1011CJ
HouseNumber: 27
https://bagviewer.kadaster.nl/.../index.html#?postcode=1011CJ&huisnummer=27
Status Pand in gebruik
Oorspronkelijk bouwjaar 1986
Status Verblijfsobject in gebruik
Gebruiksdoel bijeenkomstfunctie
Oppervlakte 105 m2
https://www.kvk.nl/.../handelsregister/?postcode=1011CJ&huisnummer=27
handelsnaam: Captein & Co
type: Hoofdvestiging
rechtsvormcode: 01
rechtsvormbeschrijving: Eenmanszaak
commercieel: 1
hoofdactiviteitcode: 56101
https://sbi.cbs.nl/.../code?sbicode=56101
Code: 56101
Description: Restaurants
Deze klasse omvat: verstrekken van maaltijden voor directe consumptie ter
plekke met eventueel afzonderlijke verstrekking van
dranken of kleine eetwaren voor directe consumptie
Amen: