Foonsearch

Vraag me niet waarom maar ik kwam bij toeval een vreemde postcode tegen.

Wil wel weten waar dat was, OK:

Omdat je altijd de juiste adresgegevens in je systemen wilt

Offerte postcodetabel aanvragen

De postcodetabel* is het meest complete en actuele adressenbestand van Nederland. Benieuwd wat het kost? Of direct aanvragen?

Én ‘visitorcookies’ én stok met een wortel:

• Tijdelijk ontvang je ons postcodetabel basisbestand op reeksniveau van €2.997 voor €1.099 (65% korting) en ons basisbestand op huisnummerniveau van €5.993 voor €2.997 (50% korting). Dit aanbod geldt tot 1 juli 2021.

Lijkt op een vergelijkbaar koffiecup- of stofzuigerzak-navul-opzetje. Die van het merk “Vendor-Lock-in”:

Zou nog iets meer van af kunnen wat mij betreft maar bedrag initiële aanschaf, oké?

Alleen, ga ik vervolgens na een oorspronkelijke investering van 1100 euro jaar na jaar ook bedragen van 1400 of 1500 euro per jaar uittrekken, zijnde een vergoeding zonder korting die zij bedingen voor het van hun kant wekelijks of maandelijks updaten van de zojuist verworven prachttabel?

Het is goed met u. Ik ga me behelpen met een misschien iets minder mooie methode?

BAG 2.0 Extract - Gebruik gegevens voor het verrijken van uw eigen database

Het BAG 2.0 Extract is een kopie van de gegevens van heel Nederland uit de Landelijke Voorziening Basisregistratie Adressen en Gebouwen (LV BAG). Deze gegevens worden als XML-bestanden aan u geleverd.

Zonder betalen ophalen en dan meteen ook maar de BAG 2.0 download van juni hier, anders “inspireaddressen.zip” als BAG 1.0 download van juni nog steeds hier. Dan zal je het weten ook:

dir

Het ging mij om huisnummers voor deze BAG-adressen en de bijbehorende postcode 1011BW:

bag_a
bag_b

Om een lang verhaal wat korter te maken doet De Post daarmee dit voor haar postbezorgers:

1011BW,101102,22,2,33XA,33XB,33XC,33XD,33XE,33XF,33XK
1011BW,101102,23,1,34XA,34XB,34XC,34XD,34XE,34XF,34XG,34XH,35X1,35X2,35X3,35XH,36XH,36X1,36X2,36X3
1011BW,101102,24,1,137,139,142,140,138

Sortering voor een bestelloop kant en klaar in tassen voor de postbezorger waarmee die zo op pad kan.

Daarnaast het gewone publiek opknappen met 1366 pagina’s, 1600 gram:

krommewaal

Anders 2 diskettes ad fl 130, zus of zo “Pro”-CD-rom, ‘apps’, API’s of een dochter, Cendris Dataconsulting B.V.:

parcelware

Wel opeens eventjes geen “even/oneven huisnummer”-gedoe:

postcodeboek

Is eventueel nog te vereenvoudigen tot een enkele “rij”:

enkele_regel

Maar liever kijken of ik misschien niet dit kan proberen?

nummers_in_reeksen

Want huisnummers in dit voorbeeld voor postcode “1011 BW”, of ze nou even of oneven zijn, maakt niet uit, horen zonder uitzondering bij adressen alleen maar aan de westkant van een gracht. Water dat om het ingewikkeld te maken een andere naam heeft, “Waalseilandsgracht”, afwijkend van die van de kade aan weerszijde daarvan, “Kromme Waal” dus maar verderop “Oude Waal” en aan de overzijde, “Binnenkant”:

bagviewer

Komt nog bij, de (ook bij PostNL) gevonden huisnummers 137 t/m 140 zijn die van verdiepingen in een en hetzelfde pand.

Wat we nu hebben: huisnummers daar lopen aan dezelfde kant van het water met 1 op van nummer 33 naar nummer 36, nummer 37 blijkt in de loop der tijd vervangen door 137 t/m 140.

Nummer 142 is voor een van de twee ligplaatsen met eigen huisnummer tegenover de “echte” huisnummers 35 en 36. Bewuste schip is hierboven door het Kadaster in hun BAGViewer net helemaal in de menie gezet.

En dan beginnen adressen met “Oude Waal, 1011 BX”, voor “Kromme Waal, 1011 BW” houdt het op bij ex-huisnummer “37”, dit is het?

Nee, zoek je voor “Kromme Waal” op “39” dan heeft Google ‘Canalview’ een “39” bij “Beeldbank Amsterdam”:

nr_39

Afbeeldingsbestand BMAB00027000088_006

Binnen Bantammerstraat 21 - 27 met aansluitend rechts de zijgevel van Kromme Waal 39

Vlug, schuilen onder de trap, help, gierende Stuka’s, Krumme Wahl, what’s happening?

‘Onomatopee’ voor tekort schieten, takketakketak, wat nou grachtengordel, wel Kromme Waal maar een zwaarbeschadigde bouwval en daaraan een niet-bestaand adres hangen? (vervolg)