Hoi Weerman,
Al drie of vier dagen op rij steeds iets online gezet jij:
Ik heb week vrijgenomen om o.a. naar QT te kijken. Ik wil proberen de QT-GUI programma’s te compileren. Best wel een uitdaging. Verschillende recepten en ook een andere compiler platform ‘MinGW’ wordt vaak gebruikt. Als voorbeeld hiervan.
- RetroShare;
- Xtuple;
- Npackd-cpp;
- QtBitcoinTrader;
- Pgmodeler;
’OpenPapyrus’ zie ik naast bovenstaande QT platform staan. Sobolev (van OpenPapyrus ) wil proberen OpenPapyrus m.b.v. autotranslation te doen vertalen naar het ‘Engels’ en de Nederlandse taal.
Over MaidSafe nog: verder opgeschoven binnen de eerder door jou bekritiseerde overstap op ‘Rust’
Eigenlijk doen ze hetzelfde bij MaidSafe, zij kiezen project dat in Rust implementatie heeft van het QUIC protocol. Het is m.i. voordelig om in hetzelfde habitat te blijven.
The Quinn crate is an open-source implementation of QUIC that has been developed in Rust (the programming language of choice for the backend of the SAFE Network).
Lijkt mij dat we wel naar (de ontwikkeling) van de talen moeten blijven kijken:
Purely ‘application-based’ verklaart hoe het kan dat speciaal jij er naar kijkt?
Ik vind de interface wel mooi. Alle basis aspecten zie ik terugkomen:
En ‘no web’ was jou ook opgevallen:
RetroShare using TOR and I2P would then also no longer need to worry about silly UPnP issues once they create their own plugins to route things through The Safe Network.
Was mij niet zo opgevallen dat ze erg op UPnp functionaliteiten van je router zouden rusten. M.i. is het meer verbindingen met je vrienden (via bijvoorbeeld tunnels, Tor , etc.)
Een plugin naar het Safe Network zou ook goede aanvulling kunnen zijn.
De hartelijke groet Jan Marco