Foondump 5.14

Mogelijk is het al eerder ergens gemeld maar dan ff een tweede keer.
Ik heb vandaag foondump 5.14 gedownload en eerst in windows losgelaten op de professional cdfoon van september 2006.
Onder Windows deed ie boem na ca. 1300000 nummers.
Mogelijk door een raar karakter dat ie tegenkomt ergens in die buurt in de data of zo…
Gelukkig snap ik voldoende van Linux om het op mijn firewall nog eens te proberen. Daar deed ie het op zich wel maar je moet dan wel ff het dumpen in twee fasen doen. Het programmaatje om de dump te doen naar .txt-bestanden wil als 2e parameter p voor pink, w voor white of g voor geo terwijl het script om de zooi te importeren in MySQL de volledige woorden pink, white of geo wil hebben omdat de “tabeldefinities” die in het script worden gebruikt vanuit db/mysql de volledige namen bevatten.
Op zich dus niet onoverkomelijk maar vast eenvoudig aan te passen door de maker van fd05-csv. Bij de tweede parameter alleen letten op het eerste karakter :-).

Euh, nee?

[code][rgj@server foon05]$ ./fd05-csv …/zm1/ white
Foondump v5.08 - http://www.foondump.nl/ - Build date Jan 13 2006 22:16:21

Bezig met dumpen vermelding 51924[/code]

Uit fd05-csv.c:

color = 'w'; if (argc>2) { color = tolower(argv[2][0]); if ((color != 'w') && (color != 'p') && (color != 'g')) { fprintf (stderr, "Gids type moet 'p' (pink), 'w' (white) of 'g' (geo) zijn.\n"); return 10; } }
Zoals je ziet staat er color = tolower(argv[2][0]); oftewel hij kijkt alleen naar het eerste character van de tweede parameter…maar je kan dus wel gewoon pink, white en geo gebruiken.

Bij mij blijft versie v5.14 ook hangen in Windows Vista met de cdfoon 2007-02 bij vermelding 1161398.
Is versie v5.13 nog beschikbaar of komt er binnenkort een update?

In VS krijg je (onder Win XP):

Zelfde CD, zelfde recordnummer:

[quote]Foondump v5.14 - http://www.foondump.nl/ - Build date Jun 17 2007 13:50:07

Bezig met dumpen vermelding 1161398[/quote]
Versie 5.13 staat nog naast 5.14:

[quote]http://www.foondump.nl/download.php?file=foondump-v513.zip
http://www.foondump.nl/download.php?file=foondump-v513.zip
[/quote]

Bedankt, met deze versie is het wel gelukt. :smiley:

Als versie nummer wordt tijdens het dumpen v5.08 getoond, maar dat was waarschijnlijk wel bekend.

Heb de 2007 cdrom gekocht en die is prima in mysql te lezen met de foondumpsoftware 5.14 en FreeBSD.

De foondump softwaremakers/releasers zijn wel wat slordig, vooral met naamgeving en versienummering.

Enkele voorbeelden :

    - release bestandje staat nog 5.13 - omdat het algoritme van 2005 nog steeds werkt op recente foongids cdroms komt dat jaartal steeds terug in naamgeving. De naam zegt dus iets over de software, niet over cdromdata. Lastig als je meerdere CDroms naast elkaar wilt draaien. - De Makefile lijkt geen rule te bevatten om fd05-csv te maken, ik moest deze toevoegen: $(CC) $(CFLAGS) -o fd05-csv -lz globals.o stringstore.o inforec.o dumper.o category.o btree.o coords.o fd05-csv.c

maar verder reuze makkelijk, dat extracten tot csv en importeren in mysql.

[quote=“mailman”]De foondump softwaremakers/releasers zijn wel wat slordig, vooral met naamgeving en versienummering.

Enkele voorbeelden :

  • release bestandje staat nog 5.13
    [/quote]
    Klopt, die zal ik eens fixen.

Dat is niet slordig, dat is expres zo. Dat maakt namelijk het gebruik een stuk makkelijker, maakt elke versie van Foondump bij voorwaard forward compatible en het scheelt een heleboel support vragen.
Je kan natuurlijk altijd met MySQL “RENAME DATABASE” de database een andere naam geven waarin het CDFoon versienummer terugkomt, dan een nieuwe dumpen, enzovoort enzovoort.

De makefile die online staat bevat absoluut een regel om fd05-csv te maken:fd05-csv: fd05-csv.o globals.o stringstore.o inforec.o dumper.o category.o btree.o coords.o $(LIBDIR)/libz.aWelke make gebruik jij?

Kortom, ik vind het eigenlijk wel meevallen met al die slordigheden, alleen de versienummering is wel eens tussen wal en schip gevallen. Mocht je nog meer voorbeelden hebben dan zien we die natuurlijk graag.

Echter wat die Makefile betreft, ik zie daar alleen een regel waarin de dependencies staan. Niet hoe de target fd05-csv gemaakt wordt.
Of gebruik je een make die dat daaruit zelf kan bepalen ? Ben geen zelf geen make-guru.

ik gebruik gmake 3.81 op FreeBSD en moest dus bij die target de rule zelf toevoegen :
$(CC) $(CFLAGS) -o fd05-csv -lz globals.o stringstore.o inforec.o dumper.o category.o btree.o coords.o fd05-csv.c

Mijn make kan blijkbaar zelf verzinnen dat ie gcc moet aanroepen om .o en .a files aan elkaar te laten plakken. Er is wel ook een regel die fd05-csv.c in fd05-csv.o omzet, jij doet het compileren van fd05-csv.c en het linken van de binary in 1 x.

Ik gebruik gmake 3.79 op RHEL, zoveel scheelt dat niet met jouw versie…!
Vaag. :shock:

Zal de regel in de makefile toevoegen zodat ie standaard ook op jouw platform werkt.

[rgj@labgate src]$ gmake fd05-csv gcc -O2 -Wall -pedantic -DVERSION=515 -c -o fd05-csv.o fd05-csv.c gcc -O2 -Wall -pedantic -DVERSION=515 -c -o globals.o globals.c gcc -O2 -Wall -pedantic -DVERSION=515 -c -o stringstore.o stringstore.c gcc -O2 -Wall -pedantic -DVERSION=515 -c -o inforec.o inforec.c gcc -O2 -Wall -pedantic -DVERSION=515 -c -o dumper.o dumper.c gcc -O2 -Wall -pedantic -DVERSION=515 -c -o category.o category.c gcc -O2 -Wall -pedantic -DVERSION=515 -c -o btree.o btree.c gcc -O2 -Wall -pedantic -DVERSION=515 -c -o coords.o coords.c gcc fd05-csv.o globals.o stringstore.o inforec.o dumper.o category.o btree.o coords.o /usr/lib/libz.a -o fd05-csv [rgj@labgate src]$ gmake -v GNU Make version 3.79.1, by Richard Stallman and Roland McGrath.

[quote=“rgj”]Mijn make kan blijkbaar zelf verzinnen dat ie gcc moet aanroepen om .o en .a files aan elkaar te laten plakken. Er is wel ook een regel die fd05-csv.c in fd05-csv.o omzet, jij doet het compileren van fd05-csv.c en het linken van de binary in 1 x.

Ik gebruik gmake 3.79 op RHEL, zoveel scheelt dat niet met jouw versie…!
Vaag. :shock:

Zal de regel in de makefile toevoegen zodat ie standaard ook op jouw platform werkt.

[rgj@labgate src]$ gmake fd05-csv gcc -O2 -Wall -pedantic -DVERSION=515 -c -o fd05-csv.o fd05-csv.c gcc -O2 -Wall -pedantic -DVERSION=515 -c -o globals.o globals.c gcc -O2 -Wall -pedantic -DVERSION=515 -c -o stringstore.o stringstore.c gcc -O2 -Wall -pedantic -DVERSION=515 -c -o inforec.o inforec.c gcc -O2 -Wall -pedantic -DVERSION=515 -c -o dumper.o dumper.c gcc -O2 -Wall -pedantic -DVERSION=515 -c -o category.o category.c gcc -O2 -Wall -pedantic -DVERSION=515 -c -o btree.o btree.c gcc -O2 -Wall -pedantic -DVERSION=515 -c -o coords.o coords.c gcc fd05-csv.o globals.o stringstore.o inforec.o dumper.o category.o btree.o coords.o /usr/lib/libz.a -o fd05-csv [rgj@labgate src]$ gmake -v GNU Make version 3.79.1, by Richard Stallman and Roland McGrath.[/quote]

laat maar, nog eens geprobeerd met de orginele makefile, en daar maakt gmake de executable inderdaad aan. De native FreeBSD make doet dat op dezelfde makefile niet. BSD make vs. GNU make
kortom : tik ik op mijn OS make in dan deedtie het niet, tik ik gmake dan wel.

Als het goed is is dat nu ook opgelost in versie 5.15 :slight_smile: