Eerste keer gebruik foondump

hallo,

Ik ben erg enthousiast over de mogelijkheden die ik gelezen heb op deze site en wil het graag zelf proberen. Maar dat gaat nog niet echt soepel.
Ik heb de CDFoon van 2004-2005 gekocht en kan deze wel benaderen, maar ik weet loop vast bij het selecteren van de driver onder de optie ODBC-gegevensbronnen (ik gebruik windows 98). Ik weet niet wat ik dien aan te geven bij de vraag welk stuurprogramma ik wil selecteren voor de gegevensbron ( bijvoorbeeld Driver do Microsoft Access of Microsoft Access driver ?)
En is wel de meest handige manier om het onder Access te doen ?

Bert

Hoi Bert,

CDFoon van 2004-2005 gekocht

Foondump werkt nog niet met de nieuwe cdfoon versie. Ze zijn overgegaan naar nieuwe leverancier met een nieuwe encryptie.

De vriendelijke groet Jan Marco

maar is de 2004-2005 versie niet gewoon nog van CMG? Ik dacht dat het pas vanaf 2005-2006 niet meer werkte. Overigens is het wel deze laatste die nu in de winkel ligt.

Volgens mij hebben Bert en XiM gelijk.

Bert: ODBC driver staan meestal in meerdere talen geinstalleerd. Het maakt op zich niet zo veel uit, ik kies zelf altijd de Engelstalige.

Terzijde: ik denk dat het handig is om in ieder geval Windows 2000 of XP te gebruiken.