Dump maken maken van cdfoongids 2007

Hoi,

Ik probeer een dump te maken van een cd-foongids 2007, via het commando

fd05-mysql “f:\data” white ,dit resulteert in FOUT: MySQL niet gevonden. Zorg dat mysql.exe in het pad staan. Gebruik: “fd05-mysql [data directory] [white :pink : geo]” Logisch want mysql staat daar niet, ik zou ook niet weten waar het zou moeten staan

Ik heb Qnap 209 PRO II Nas server staan, waar standaard een webserver op draait en waar tevens phpMyAdmin draait. Vanuit daar kan ik ook de sql benaderen… hoe kan ik nu deze dump maken?? Ik heb hier nog niet zoveel ervaring mee, ik weet wel dat het volgende punt is, als ik de dump gemaakt heb een probleem krijg met het uploaden van het sql bestand omdat deze te groot is… Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.

alvast bedankt

Hoi Ally,

Bij Engelstalige XP: Control Panel → System → Advanced → Environment Variables → (System Variables gedeelte) → Path : Toevoegen pad naar mysql.exe “;C:\Program Files\MySQL\MySQL Server 5.0\bin” o.i.d.

De hartelijke groet Jan Marco

Hoi Jan Marco,

Dank je wel voor je antwoord, ben nu al een stuk verder… nu begint de dump inderdaad… Alleen krijg ik voor de dump start de melding "Error 1045 (28000): Access denied for user ‘foondump’@'localhost’using password: yes). Moet ik ergens in het commando een user en password meegeven? Waar schrijft foondump overigens het bestand naar weg, ik heb eigenlijk het sql bestand los nodig om hem ergens anders te importeren

wederom bedankt

Hoi Ally,

http://www.foondump.nl/Index.php?page=gebruik-mysql

Je moet dus als root-database-user database aanmaken, etc.

Je zou met mysqlimport.exe programma iets moeten prutsen om de achtergebleven foondump .txt bestanden ergens anders in te importeren. Een andere manier is om eerst in mysql database te laden volgens procedure en dan via SQLyog ( http://www.webyog.com/en/downloads.php ) tabellen te Exporteren met (Ctrl+Shift+E).

De hartelijke groet Jan Marco