Cityname.sql

Hoi,

Hoe kan ik cityname.sql gebruiken om in mijn reeds gedumpte mysql database de steden als Den Haag te kunnen gebruiken, zonder 's-gravenhage te moeten intypen?

Door het sql script te draaien mbv phpmyadmin of mysql command line :smiley:

Dit script had ik uitgevoerd.
Maar als ik nu zoek naar een naam in stad den haag dan krijg ik “Geen vermeldingen gevonden”.
Moet ik het php bestand ook aanpassen?

bump
Niemand een idee wat ik verkeerd gedaan zou kunnen hebben?

Ik ben zelf de draad een beetje kwijt mbt het php bestand… dus ik kan je even niet helpen. :?
Er staat me bij dat je geen queries hoeft te veranderen, maar ik kan het mis hebben.

[quote=“darwusch”]Dit script had ik uitgevoerd.
Maar als ik nu zoek naar een naam in stad den haag dan krijg ik “Geen vermeldingen gevonden”.
Moet ik het php bestand ook aanpassen?[/quote]
Nee, er is een extra veld gemaakt, de data is gecopieerd, en 's-Gravenhage is in Den Haag veranderd. Kijk eens met mysql-admin o.i.d.

Dat klopt, in dat extra veld staat de realname bij de city.
Maar het enige dat nu veranderd is bij het zoeken naar een naam in een Den Haag, is dat er nu “Geen vermeldingen gevonden” gemeld wordt, terwijl dit zonder het extra field “Onbekende stad” als resultaat had.
“Geen vermeldingen gevonden” komt nu altijd bij “Den Haag”, welke naam je ook zoekt.

Ik heb het uitgezocht. In het PHP script staat op 2 plaatsen de volgende regel:

die wijzig je in

Dit maakt de vertaling van ‘Den Haag’ naar '‘s-Gravenhage’ zodat de rest van het script weer als vanouds werkt.

He, dat werkt! Bedankt!

nothing here

Bij mij komt na de wijziging nog steeds de keuze. Hoe heb je het gewijzigd?