Cdfoon zm3-2003

Hallo Ontwikkelaars, gebruikers en lezers

Na ontvangst van de nieuwe CD-Foon gids de 3e versie van 2004 hebben we deze met volle moed in de CD lade gelegt en foodump gestart.

Nu naar ongeveer 26 uur is de gehele CD weer in een MySql database ge plaatst.

We mogen dus weer stellen dat zonder aanpassingen aan de software de nieuwe versie alweer gedumpt kan worden.

Nu wellicht dan toch de voor stellen van None, Xim en rgj in de nieuwe versie van foondump op te nemen om toch het dump procces te versnellen

Indien er een nieuwe versie van foondump beschibaar is wil ik deze troeuws best wel testen om er tijds winst wordt geboekt. Hiervoor kan ik nog wel wat space voor reserveren op onze MySql database.

Wat mij wel opvalt is dat het aantal aansluitingen (met vermelding) behoorlijk afneemt dit zal mede veroorzaakt worden door de nieuwe generatie (jonge mensen die op zichzelf gaan wonen) telefoon bezitter’s die alleen nog maar een mobiel nummer hebben en geen vaste telefoon meer laten aan leggen. En ja onze oudere generatie die komt te overlijden zegeen hun abonementje natuurlijk wel op.

Grtz

John

Overzicht van de vulling van de tabellen

 Tabel                       Records    Type    Grootte    Overhead   

categories 1.399 MyISAM 103,3 KB -
info 5.990.820 MyISAM 262,6 MB -
metadata 6 MyISAM 2,2 KB -
phonenumbers 7.240.710 MyISAM 363,3 MB -
pinksubscriber 569.839 MyISAM 121,0 MB -
subscriber 6.371.623 MyISAM 931,8 MB -
subscribercategories 613.174 MyISAM 80,3 MB -
town_street 209.827 MyISAM 13,7 MB -
towns 2.450 MyISAM 79,7 KB -
9 tabel(len) Som 20.999.848 – 1,7 GB 0 Bytes

Hoi John,

Wat mij wel opvalt is dat het aantal aansluitingen (met vermelding) behoorlijk afneemt dit zal mede veroorzaakt worden door de nieuwe generatie (jonge mensen die op zichzelf gaan wonen) telefoon bezitters die alleen nog maar een mobiel nummer hebben en geen vaste telefoon meer laten aan leggen. En ja onze oudere generatie die komt te overlijden zeggen hun abonnementje natuurlijk wel op.

Het fenomeen dat er minder nummers in het officiële telefoonboek zijn is m.i. wel juist. Ik begrijp ook niet waarom een bedrijf miljarden euro’s voor een telefoonboek (Cdfoon) heeft betaald, dat aldoor minder records zal bevatten.

Hoeveel telefoonnummers staan in de cdfoon van alle beschikbare aangesloten telefoonnummers? 20 %?, dus 80 % staat NIET in de Cdfoon.

M.i. zal je door de online gesynchroniseerde versie wel veel meer nummers kunnen gaan terug vinden. Je gaat namelijk in de grote vijfer (80 % van alle beschikbare telefoonnummers) van 06 en andere bedrijfsnummers “vissen” die niet in de cdoon staan.

Je toetst als het ware alle personen/bedrijven in een scherm (“database browser”) in die er niet in staan en enkele minuten later zullen andere computers op het internet deze nieuwe informatie gaan overnemen. N.B. Ik ben afgelopen weken met capi devices bezig geweest. Zie je een nummer zonder entry in de cdfoon dan ga je in de database browser de gegevens er bij intoetsen.

De vriendelijke groet Jan Marco

Wat trouwens ook werkt…

FoonDump werkt ook goed met de Intrafoon gidsen data (icm een CDFoongids).

Gebruik makend van CM1.2003 en overschrijven van de gehele \data directory met die van de Intrafoongids.

Intrafoongidsen updaten maandelijks, 06,07,08,09-2004 lopen goed.
Yep, 09-2004 = september 2004.

nou ja, 500 miljoen euro

misschien wel omdat ze met telefoongids.nl tot vorig jaar meer hits scoorden dan bijvoorbeeld Google?

http://www.multiscope.nl/persbericht-volledig.phtml?uniek=20031212124426