CD-foongids 2005/2006

Hoi,

Is er enig idee wanneer het mogelijk zal zijn de nieuwe cdfoongids (2005/2006) te rippen? Tevens zag ik in ergens dat er een ripper is voor postcodepro, is die ergens te downloaden?

MvG Alex.

Hoi Alex,

Ik heb de nieuwe postcodepro eind vorigjaar gekregen. Ik zie dat bestandsnaam waar de base inzit met 1 letter is veranderd. Ik heb nog geen tijd gehad om er inhoudelijk naar te kijken. Zal volgende week proberen om er even in te duiken.

De vriendelijke groet Jan Marco

Hallo Jan Marco, anderen,

Is er inmiddels iets bekend wanneer deze 2005/2006 CM cd te rippen zal zijn? Ik kijk bijna iedere dag even op de site en deze thread deed mijn hart al weken sneller kloppen… We staan erom te springen, zullen we een fanclub oprichten :wink: ?

Gr. Hugo

Ook ik ben erg benieuwd wanneer Foondump met deze versie kan werken.

Daarnaast ben ik al tijden op zoek naar de Cdfoongids ZM 4-2004. Heeft iemand een tip hoe ik aan deze Cd kan komen?

Bedankt voor jullie reactie(s)

Groetjes, Dorien

Ik zou mij graag aansluiten bij de fanclub. Ook ik zit te springen om CDFOON 2005 te rippen. Als ik iets kan doen, graag. Laat even weten wat eventueel gebeuren moet. :smiley:

Any news on this one???

Ben ook erg geïntereseerd!

ja ik zit ook met smart te wachten

er aan bij dragen zou ik wel willen , maar lukt niet

Helaas geldt dat voor veel mensen: wil wel maar kan niet.

Momenteel is er NIEMAND bezig met de 2005/2006 editie.

Wanneer er iemand echt tijd en zin heeft om de 2005/2006 gids te kraken, gelieve zich via het contactformulier op de website te melden!

beter kan iemand inderdaad
"even" kijken naar foongids 2005/2006 want er zitten zo te horen een hoop mensen om te springen…

ja de nieuwe cd foongids zou prachtig zijn

als ik er aan bij kan dragen doe ik het graag

ik zit er in ieder geval om te springen

kijk, kunnen jullie niet met zn alleen proberen het een en ander voor elkaar te krijgen? Ik zelf kan het niet, anders had ik geholpen…

Is dat niet een beetje makkelijk?

Ik moet Jan Marco inderdaad gelijk geven. Laten de mensen die hun steentje kunnen bijdragen dit proberen ipv aan de wal te blijven staan. Laat de anderen voorzichting wensen uitspreken. Helaas ben ik geen programmeur en meer dan de eerste aanzet tot oorspronkelijke export naar Excel vanuit de foonsearch heb ik helaas nooit kunnen betekenen voor deze community.

Desondanks wacht ik in grote spanning af op de dingen die komen gaan… Ik hoop, ik hoop, ik hoop…

Ook ik wacht met smart. Ik ben wel programmeur maar geen echte hacker. Ik ben benieuwd wanneer de 2005/2006 versie gekraakt wordt! Ik beloof dat ik mijn online telefoongids dan weer helemaal up 2 date breng!

www.bartportal.com/cgi-bin/cdfoon.p

ik wacht met smart

Ik wilde laatst het 4-2004 boek dumpen maar kreeg toen een, voor mij, onbegrijpelijke, foutmelding. Maar de volgende ingeving werkte: ik had boek 3-2004 nog op mijn HD staan. Die kon ik wel dumpen. Toen heb ik de datamap van boek 4-2004 in de map 3-2004 geplaatst en daarmee de data van 3-2004 overschreven.

Volgt iedereen me nog?

In ieder geval kon ik toen dumpen! Foondump gaf wel aan dat het om boek 3-2004 ging maar de data van 4-2004 werd gedumpt.

Zo dacht ik ook het boek 2005 te kunnen misleiden. En ja hoor, dat werkt ook. Maar na het dumpen van de eerste 7 plaatsten zag ik dat de aantallen gedumpte adressen per plaats exact hetzelfde zijn. Kan het zo zijn dat de data van de consumentenversie 2005 de exact dezelfde data heeft als die van 4-2004?

Hebben jullie enig idee wanneer de zakelijke versie 1-2005 uitkomt. Want ik zou dit truukje dolgraag willen uitproberen met boek 1-2005.

In de tussentijd hoop ik dat anderen wat aan deze tip hebben.

Groetjes, Dorien

Vooor mij ben je toch het slachtoffer geworden van je eigen gegoochel,
hier zijn een paar dingen om je aan vast te houden.

Als je Foondump de CD van 2005 geeft zegt ie onmiddelijk:

    FOUT: d: verwijst niet naar een ondersteunde versie van de CDFoonGids.
Je kan wat je hebt eventueel nog controleren als je op “Testvermelding” zoekt (in Amsterdam).
Bij jou moet er een van deze uitkomen:
    CM200501: Testvermelding week 42A
    ZM200404: Testvermelding week 37
    ZM200403: Testvermelding week 22

Ik ben zeker geen slachtoffer van mijn eigen gegoochel. Sterker nog, ik ben erg blij met mijn ingeving want daardoor kon ik in ieder geval de data van boek 4-2004 dumpen via boek 3-2004, anders was me dat niet gelukt door allerlei foutmeldingen die mij niets zeiden.

Ik heb foondump niet naar de CDFoongids 2005 verwezen. Ik heb de datamap van boek 2005 in boek 4-2004 op mijn HD gestopt. Waarna ik gewoon kan dumpen.
Maar de data van boek 2005 is/lijkt exact hetzelfde als van 4-2004. Dus dat betekent dat de consumentenversie 2005/2006 de data van de zakelijke versie 4-2004 heeft.

Het is natuurlijk maar een simpele ingeving,. maar misschien is dat een voordeel als je niet gehinderd wordt door enige kennis…

Maar ik zal inderdaad nog even in de gedumpte data van Amsterdam zoeken naar “testvermelding week …”

Ik laat het hier weer horen wat ik heb gevonden.

Ok, dat neem ik zo van je aan dat dat werkt.
Maar je zat ons lekker te maken met die nieuwe 2005-CD…
Dat het jou zomaar lukte om die te exporteren.
Daarvan denk ik dat het gezichtsbedrog was.

Met die “Testvermeldingen” kan je wel zien hoe het zit maar dan moet je met Foondump naar Amsterdam.

Om het makkelijk te maken, de eerste plaats die voorbij komt in Foondump is Aadorp.
Tussen ZM3.2004 en ZM4.2004 zitten inderdaad ook weinig verschillen in Aadorp maar ze zijn er wel:

  • Eshuis Supermarkt in Aadorp heet in het derde kwartaal van 2004 OOK Spar Wennink
  • in het vierde kwartaal van 2004 zit ALLEEN Eshuis Supermarkt
  • Eshuis Supermarkt staat NIET meer op de nieuwe CD van 2005, alleen
    http://www.twentedigitaal.nl/html/main.php?lees=16076][u]Spar Wennink[/u

Leeft foondump dan nog?

we leven nu al in maand 5 morgen al 6…
Of zijn er toch al mensen bezig met de nieuwe foondump?
Zijn de cd’s nou echt gecode? of is het een manier van uitzoeken hoe de database in elkaar zit? zo ja welk formaat is het dan?

Grtz.

Dup