Aantal entries

Beste lezertjes,

Het komt op mij over dat het aantal adressen wat uit de gids komt (cdfoon gids 2004/2005 ) erg weinig is. Ik neem als voorbeeld Amsterdam. Daar komt ie met ongeveer 78000 namen terug. Komt dat omdat er zo weinig mensen meer in de gids met hun nummer vermeld willen staan? Of doe ik iets fout?

Ciao,
Bob

Amsterdam heeft 78000 verschillende achternamen, maar dat zijn 257.000 vermeldingen. Ik denk dat je het begrip ‘naam’ dus verkeerd uitlegt.

:roll:

bedankt voor de snelle reactie, hoe krijg ik dan behalve alle verschilllende namen ook alle vermeldingen?

Iemand tips suggesties…?

Ciao

:roll: Alle vermeldingen worden gedumpt. Maar tijdens het dumpen zegt Foondump hoeveel verschillende namen er zijn. Dat maakt verder niks uit. Het is alleen een indicatie hoe groot de stad is.

  1. bedankt rgj,

geweldfg dat je me zo wilt helpen. nou heb ik toch een paar andere vragen ik ben niet zo goed in het aanmaken van dbase.

Kan je me kort uitleggen hoe ik in mysql of ms acces een dbase aanmaak?

Ga er maar van uit dat ik geen kennis heb.

Wat is trouwens het handigst of het meest stabiel mysql of ms acces?

Als ik de gevonden adressen uit foondump naar excel exporteer krijg ik maar 65000 adressen terwijl ik er in acces ongeveer 327.000 adressen heb.

Wat doe ik fout ?

Alvast bedankt.

Hoi Bob,

Wat is trouwens het handigst of het meest stabiel mysql of ms acces?

Ik zou voor mysql kiezen. Ms access heeft een probleem met de grootte van tabellen. Dit is in Foondump wel opgelost door gelinkte tabellen. MS SQL zou m.i. een beter alternatief zijn dan Access als je met “windows producten” wilt werken.

Als ik de gevonden adressen uit foondump naar excel exporteer krijg ik maar 65000 adressen terwijl ik er in acces ongeveer 327.000 adressen heb.

Wat doe ik fout ?

Excel is een spreadsheet en is beperkt in de tool tot 65k aan rijen (records).

De vriendelijke groet Jan Marco

Hallo bob,

Evenreageren op de volgende vragen:

[quote]Als ik de gevonden adressen uit foondump naar excel exporteer krijg ik maar 65000 adressen terwijl ik er in acces ongeveer 327.000 adressen heb.
[/quote]

Dit is een beperking van excel dit staat maar iets minder dan 65000 regels toe in een sheet.

[quote]Wat is trouwens het handigst of het meest stabiel mysql of ms acces?
[/quote]

Ik denk dat we allemaal hier volmondig MySql voor zullen kiezen als database server. Zeker als je een MySql database zult draaien op een aparte computer in een klein thuis netwerkje.

[quote]Kan je me kort uitleggen hoe ik in mysql of ms acces een dbase aanmaak?
[/quote]

Voor experimentele dingen instaleer op je huidige desktop een AMP (apache-MySql-PHP) oplossing zoals het miniserver project op sourceforce zie link
http://miniserver.sourceforge.net/
. Kun je je eigen webserver met MySql en PHP ondersteuning op je desktop draaien.

En gebruiik daarna gewoon de foondump-mysql.bat en dump hem naar je eigen Mysql server die je met uniserver hebt draaien. Dan gaat het aan maken van de database automatisch

Ik hoop je op deze manier van voldoende info te hebben voor zien, lees natuurlijk van alles wat je instaleerd natuurlijk ook de readme’s want deze staan vaak vol met informatie van hoe te handelen. Van foondump staat eigenlijk alles ook nog op de homepage van foondump.nl

Groetjes

John

Hoi Bob,

Ik zal een paar punten aangeven die mij zijn gebleven bij het installeren van MySQL op het Windows platform:

  1. Download MySQL binary version (Installer package) op http://dev.mysql.com/downloads/mysql/4.0.html

  2. Standaard komt in c:\mysql\bin een programma te staan die mysqld-nt.exe heet. Dit is de mysql demon programma. Je kan deze als standalone opstarten. Een belangrijke file om de werking te testen staat bij de default configuratie in c:\mysql\data\ De file heeft mysql.err. Hierin kan je de reden zien waarom hij niet opkomt.

  3. Ga de mysqld-nt.exe als service installeren door <c:\mysql\bin\mysqld-nt –install> te executeren. Ga hierna in Windows “services window” de mysql-nt.exe demon starten.

  4. Voeg de mysql path c:\mysql\bin toe aan de system path variabele. Hierna kan je in elke directory mysql aanroepen in een dosbox.

  5. In de Linux omgeving maak je de meta tabellen in mysql aan met ./bin/mysql_install_db Je krijgt dan een soort systeem tabel in MySQL die “mysql” heet. Bij mij is niet zo goed bekend hoe je dat in de Windows variant doet. Ik sleep de meta tabel “mysql” vaak van een linux server over naar een Windows machine.

De vriendelijke groet Jan Marco

Hallo Bob en Jan Marco,

Met het programma wat ik in een eerdere replay bedoelde zit dat allemaal in. Het maakt van je PC als je het run’t een MySQL -server, apache webserver en in de apache omgeving is PHP geinstaleerd.

En kun je gelij aan de slag het is opgebouwd uit standaard’s dus altijd weer te gebruiken.

Ik gebruik het zelfs in het klein op een memory-stick om even snel ergens een AMP (apache-MySql-PHP server) online te hebben.

Groetjes

John

Hier volgt nog eens de link het miniserver project op sourceforce zie link http://miniserver.sourceforge.net

Hallo John,

Die aanrader van jou ‘het miniserver project’ van Sourceforge is inderdaad wat je noemt een “geinig” project. Nadat de ‘Foondump’ dump klaar was werkte Megafoon als een tierelier. Alleen als je je PC uit en weer aan hebt gezet dan is de W drive (aangemaakt door dat programma) inclusief de complete foondump waar hij anderhalve dag mee bezig is geweest compleet verdwenen. En dat is nog niet alles want Partion Manager geeft nu aan dat er onregelementair is gerommeld met partities en dat de harde schijf geformatteerd en opnieuw gepartitioneerd moet worden!!!

Echt een aanrader dus!

met (vriendelijke?) groet

Dick

Hoi Dick,

Ik kan goed begrijpen dat je stevig baalt. Ik ga er vanuit dat John geprobeerd heeft iets goeds aan te dragen en niet express jouw schrijf heeft willen laten crashen.

De vriendelijke groet Jan Marco

[quote=“dflan”]Hallo John,

Die aanrader van jou ‘het miniserver project’ van Sourceforge is inderdaad wat je noemt een “geinig” project. Nadat de ‘Foondump’ dump klaar was werkte Megafoon als een tierelier. Alleen als je je PC uit en weer aan hebt gezet dan is de W drive (aangemaakt door dat programma) inclusief de complete foondump waar hij anderhalve dag mee bezig is geweest compleet verdwenen. En dat is nog niet alles want Partion Manager geeft nu aan dat er onregelementair is gerommeld met partities en dat de harde schijf geformatteerd en opnieuw gepartitioneerd moet worden!!!

Echt een aanrader dus!

met (vriendelijke?) groet

Dick[/quote]

Uniserver maakt de W drive aan met het “subst” commando. Dat betekent dat MSDOS/Windows een directory op een van de bestaande HDs als virtuele drive gaat beschouwen. Dit is geen vaste configuratie maar na elke reboot zul je het subst opnieuw uit moeten voeren. Vandaar dat jouw W drive nu weg is.

Ik heb UniServer nog nooit gebruikt, maar na ff start.bat bekeken te hebben moet je het volgende doen. Om na de reboot je W drive terug te krijgen moet dan waarschijnlijk UniServer opnieuw starten zodat de W drive weer aangemaakt wordt, dus gewoon start.bat opnieuw starten. Misschien dat John hier zekerheid over kan geven. Wat ik wel zeker weet is dat de inhoud van jouw W drive op dit moment in de diskw directory staat van de installatie directory van Uniserver.

Uniserver doet dus niets met een fysieke HD. En dus is je partition table nog gewoon in orde, tenzij er al voor het gebruik van UniServer wat mee mis was. Wat wel evt. het geval kan zijn is dat Partition Magic niet goed overweg kan met dat subst commando. Moet je misschien ff op de support site van powerquest kijken.

Hoi Jan Marco

Ik weet ook wel dat John het goed bedoeld heeft maar het doet even zeer als het er naar uitziet dat je de hele harde schijf opnieuw moet opbouwen.
Dat laatste zou nog wel eens mee kunnen vallen zoals het er nu naaruit ziet.

hartelijke groet

Dick

hallo XiM

Bedankt voor je snelle reactie op mijn mail.
Op de PartitionMagic site kan ik niets vinden dat op het subst probleem betrekking heeft. Op de SourceForge site blijkt het verschijnsel “verdwijnende w drive” bekend te zijn, echter een pasklare oplossing is er niet. Jouw suggestie om gewoon start.bat opnieuw op te starten werkt niet. Het programma komt dan weliswaar met de boodschap dat de server op drive w draait maar dat is in werkelijkheid niet zo. De w drive blijkt dan toch niet geconfigureerd te zijn.
Je hebt mij in ieder geval weer op weg geholpen. Ik ga nog het een en ander uitproberen.

vriendelijke groet

Dick

Als je het volgende in een batch file in de installatie directory van Uniserver zet en dan uitvoert zou je je W drive weer terug moeten hebben.

[code]@echo off

subst w: “diskw”[/code]

Wat is dat voor programma, en zei die dat niet eerst ook al?

hallo rgj,

Excuses, maar de naam van dat programma is PartitionMagic.

Nee, ik heb er nooit problemen mee gehad.

Kan XP ServicePack2 er iets mee te maken hebben?

Dick

hallo XiM,

Bedankt voor je hulp. Met jouw bat filetje komt inderdaad de w disk weer terug. Helaas krijg ik echter de server met geen mogelijkheid aan de praat.
Ik haal het miniserver project pakket weer van mjn PC.

Dick

Hallo Dick en de rest,

Sorry dat ik nu pas weer inschakel was even buiten dit kille kikker landje:

Wat betreft het uniserver project, ja het heeft wel eens een make maar indien je er een beetje leuk mee om springt heb je een leuke ontwikkel omgeving die lekker snel werkt en eigenlijk geen moeilijke dingen doet. Het enigste wat het verlant is eigenlij dat hij een stukje schijf reroot naar de letter W:

HEt antwoord wat Xim gaf dat na een reboot de W: er nog niet is dat klopt en dat je hem weer gewoon kunt aktiveren door start.bat weer gewoon uit te voeren.

Dit is juist het leuke aan dit pakket je hoeft er “NIETS” voor te instaleren het runt van uit iedere directorie als je de schijf letter W: maar vrij hebt. Zoals ik al eerdere zei het runt bij vaak vanaf een USB memory pen. Natuurlijk niet van af een CD daar iedere applicatie ook z’n logging ewoon wilt doen en het op een CD op read only staat .

Ik begrepen dat je een complete dump hebt kunnen maken in de MySql omgeving en dat deze nog gewoon staat op de plaats waar je uniserver hebt uitgepakt.

Dant staat in …\UniServer3_2\diskw\usr\local\mysql\data\foondump2004 gewoon alle file die de MySQL nodig heeft. Deze file kun je zo weer bij een andere MySQL database mits van de zelfde serie (MySQL 4.0.20a ) in plakken in z’n dat structuur een het herstarten van de MySQL procces (deamon) en de database wordt weer gewoon gestart.

Dit doe ik hier vaker om tijdelijke databasejes even snel mee te nemen op een stick opplaats van bestemming even de boel laten draaien en (met uniserver) en later weer gewoon terug zetten in m’n grote MySql database hier thuis.

Verder kan begreep ik eigenlijk uit je verhaal dat de eigenlijke boos doender een ander magic pakket was, ja hier op kan niemand natuurlijk een zinnig woord zeggen. Het is jammer dat je eigenlijk zo gouw de handdoek in de ring gooit en dat je het leuke van zulke kleine stukje code (uniserver) laat afhangen van het resultaat van een duur “betaald” pakket.

Als je er nog behoefte aan hebt wil ik met alle plezier een werkende versie uniserver incl database en php programatuur op een medium voor je zetten maar dat moeten we even op een andere manier regelen. Dit alleen maar om aan te tonen dat het gewoon goed kan werken.

Met vriendelijek groet,

John