Hallo Dick en de rest,
Sorry dat ik nu pas weer inschakel was even buiten dit kille kikker landje:
Wat betreft het uniserver project, ja het heeft wel eens een make maar indien je er een beetje leuk mee om springt heb je een leuke ontwikkel omgeving die lekker snel werkt en eigenlijk geen moeilijke dingen doet. Het enigste wat het verlant is eigenlij dat hij een stukje schijf reroot naar de letter W:
HEt antwoord wat Xim gaf dat na een reboot de W: er nog niet is dat klopt en dat je hem weer gewoon kunt aktiveren door start.bat weer gewoon uit te voeren.
Dit is juist het leuke aan dit pakket je hoeft er “NIETS” voor te instaleren het runt van uit iedere directorie als je de schijf letter W: maar vrij hebt. Zoals ik al eerdere zei het runt bij vaak vanaf een USB memory pen. Natuurlijk niet van af een CD daar iedere applicatie ook z’n logging ewoon wilt doen en het op een CD op read only staat .
Ik begrepen dat je een complete dump hebt kunnen maken in de MySql omgeving en dat deze nog gewoon staat op de plaats waar je uniserver hebt uitgepakt.
Dant staat in …\UniServer3_2\diskw\usr\local\mysql\data\foondump2004 gewoon alle file die de MySQL nodig heeft. Deze file kun je zo weer bij een andere MySQL database mits van de zelfde serie (MySQL 4.0.20a ) in plakken in z’n dat structuur een het herstarten van de MySQL procces (deamon) en de database wordt weer gewoon gestart.
Dit doe ik hier vaker om tijdelijke databasejes even snel mee te nemen op een stick opplaats van bestemming even de boel laten draaien en (met uniserver) en later weer gewoon terug zetten in m’n grote MySql database hier thuis.
Verder kan begreep ik eigenlijk uit je verhaal dat de eigenlijke boos doender een ander magic pakket was, ja hier op kan niemand natuurlijk een zinnig woord zeggen. Het is jammer dat je eigenlijk zo gouw de handdoek in de ring gooit en dat je het leuke van zulke kleine stukje code (uniserver) laat afhangen van het resultaat van een duur “betaald” pakket.
Als je er nog behoefte aan hebt wil ik met alle plezier een werkende versie uniserver incl database en php programatuur op een medium voor je zetten maar dat moeten we even op een andere manier regelen. Dit alleen maar om aan te tonen dat het gewoon goed kan werken.
Met vriendelijek groet,
John