2005/2006 --> 2007-2

Hoi iedereen!

Ik heb een database draaien met de white_subscriber-tabel van CD-foongids versie 2005/2006.
Echter heb ik in deze tabel extra kolommen toegevoegd zoals Status, datumgebeld en dergelijke.

Nu wil ik kwartaal 2 van CD-foongids 2007 gebruiken, maar hoe kan ik dit het beste aanpakken, dat hij bij wijze van de database van 2005/2006 update?

Ik heb ook al een werkende database met de naam foondump2005. Ik kan nergens een beschrijving vinden van hoe ik een NIEUWE database kan aanmaken voor de cdfoongids van 2007 zonder de oude te overschrijven. Gaat dat automatisch goed!? In de handleiding lees ik namelijk dat de create-db.sql een foondump2005 database aanmaakt. Maar die bestaat al. Wat gebeurt er dan!?

Dan gooit ie hem weg…

Even in MySQL je oude database hernoemen met

RENAME DATABASE foondump2005 TO oudeversie

Dank voor de snelle reply, ik ga de database hernoemen. Dat probeerde ik al een keer, maar toen gaf ie een CGI timeout, maar dat los ik hopelijk wel op…

Rename is me niet gelukt, maar met mysqldump kon ik een bak bestand maken van de database (C:\mysql\bin>mysqldump -uroot -pWACHTWOORD foondump2005 1>c:\backupfoondump2005.bak)

Daarna ga ik 'm wel gewoon overschrijven, ik ga ervanuit dat ie dat zonder morren doet. Laat ik ook nog wel even weten, mocht je geïnteresseerd zijn.