Hoi RGJ,
Gisteren het selecteren van een geluidskaart aangekoppeld. Het is mij over LAN-verbinding gelukt om 44.1 kHz Mono over te zenden naar een andere peer. N.B. Komende tijd zal capaciteit van WAN verbinding al hoger worden. Applicaties moeten hoogste aan kunnen, echter je moet het gemakkelijk kunnen terugzetten als concrete verbinding het niet aan kan.
Vandaag kijken naar het protocol tussen twee peers. Ik wil de remote geluidskaart kunnen besturen. Denk aan twee opties uit te gaan werken. De directe poort methode en de SAFMQ methode.
Om SAFMQ werkend te krijgen even het voorbeeld safmq.conf file bij safmq.exe kopiëren. Daarnaast de directory C:\var\safmq\queues aanmaken. Hierna kan je test.exe draaien. Bestaat de directory niet dan krijg je EC_FILESYSTEMERROR (Errorcode=12) fout.
Je kan MQ gebruiken voor Skype besturing maar ook voor het verzenden van mails aan andere peers. Denk ook aan dat je aan Funprice alle producten gaat vragen en dan een MQ bericht terugkrijgt met alle producten en actuele prijzen.
In de utilities directory staat ook de cliënt voor SAFMQ namelijk safmqc.exe. In mijn concept ga je de cliënt commando’s aan een tabel MQ hangen in controlgrid. Je gaat dus vanuit Windows MQ aansturen. Gewoon op MQ tabel gaan staan en met rechtermuistoets de MQ-commando gaan uitvoeren.
Je kan natuurlijk ook een Message gaan maken om een nummer op foondump te gaan zoeken. Lijkt mij leuk om uit zoeken hoe de forwarding van MQ werkt met zo’n type Query.
De vriendelijke groet Jan Marco
Appendix A: Test.exe
Test.exe
Durration: 92.834
Rate: 107.719 Messages per second.