Foonsearch

Doi.org:

What is a DOI?

A DOI is a Digital Object Identifier. That is a Digital Identifier of an Object, not an Identifier of a Digital Object.

10.1234/456-mydoc-456584893489 is an example of the DOI format.

It consists of a Prefix and a Suffix. The prefix always begins ‘10’ indicating this is a DOI name; the second part of the prefix is typically four digits, and is allocated to the DOI assigner.

The suffix is created by the assigner, and can be any length and incorporate other numbering schemes (including an existing identifier) if desired. Existing data can also be linked in the DOI record.

Hmm. Wikipedia:

Digital object identifier

Elektronische boeken of artikelen van wetenschappelijke uitgevers bevatten gewoonlijk een digital object identifier (of kortweg DOI). Een DOI is een uniek blijvend identificatiemiddel (permalink) voor een bestand op het world wide web.

Zelfs als het internetadres verandert, zal het bestand teruggevonden kunnen worden dankzij een systeem waar dit nummer centraal in een database opgeslagen wordt, en waarbij de gebruiker doorverwezen wordt naar de huidige locatie van het bestand.

Jij noemt MaidSafe. Daar zijn ze aan het denken over omarmen van Linked Data-principes. Lijkt op DOI?

Linked data

Linked data is een digitale methode voor het publiceren van gestructureerde gegevens, zodanig dat deze beschikbaar gemaakt kunnen worden op het internet en daardoor ook beter bruikbaar zijn. Er wordt onderscheid gemaakt tussen Linked Data en Linked Open Data (LOD).

De methode is gebaseerd op de techniek van HTTP-URI’s en RDF. Met linked data wordt invulling gegeven aan de techniek achter de open data beweging.

Het Linked Open Data-communityproject staat onder toezicht van de W3C-organisatie en heeft als doel het internet te verrijken door open datasets nog beter te ontsluiten via de linked-datamethode. Dit ontsluiten wordt voorgesteld als een wolk van gekoppelde datasets.

Zeker. Spreekt vanzelf. Natuurlijk. Maar wat is een PIN concept?

No results found for “pin concept” site:opendata-forum.nl.

Zonder ‘quotes’:

Openbare PIN-Blockchain-transactie bevat een batch van transacties, dus geen afzonderlijke transactie … Ik denk dat dit wel goed concept is.

In beeld moet je direct “automation concept” meenemen, alle … ik ga kijken of ik ook een moodboard van blockchain/PIN-coins kan maken.

Ik ga volgend weekend verder uit zoeken naar het concept “Social Credit … waardoor we kunnen telefoneren, internetten en geld pinnen.

Pincoin token: Hoe lang duurde dat Vietnamees cryptocurrency succesverhaal? Ik vrees het ergste.