Foonsearch

Hoi Weerman,

Fraude is best wel een issue bij een sociale mierennetwerk. Elke mier (peer/node) moet m.i. kunnen controleren of hun omgeving wel constructief is c.q een bijdrage levert om kolonie in stand te houden.

Even voorbeeldje hoe het in de praktijk toegaat. Begin dit jaar viel bij mij twee keer in korte tijd de stroom in de nacht uit in mijn flat. Later bleek een wietkwekerij drie flats onder mij te zitten. Energie bedrijf zegde tegen mij dat er fraude is gepleegd. Zullen ze we ‘illegaal stroom aftappen’ mee bedoelen. De huurder is uit huis gezet door de verhuurder, echter energie bedrijf heeft stroom niet afgesloten.

Ik heb geen informatie over het specifiek geval, maar ik denk dat energie bedrijf schade van illegaal aftappen van stroom door de ander klanten laat betalen. Ze zullen m.i. niet het geld bij de wietkweker gaan halen omdat te duur en te moeilijk is. Vaak worden ze niet als witte boorden criminelen gezien, maar als ‘sneue types’.

Eigenlijk zie je fenomeen dat fraude door eerlijke burger/klant betaald wordt. Indien de eerlijke klant er achter komt dat x % naar de wietkweker criminelen gaat dan zijn ‘de rapen gaar’. De fraude informatie wordt vaak onder pet gehouden.

In de afgelopen drie jaar dat ik in mijn berg source code heb zitten vroeten, heeft iemand anders een mooi PIN document gemaakt.

Vision
PIN Foundation is a non-for-profit group that builds and promotes technology platforms for sharing economy base on blockchain technology, as well as connects and motivates people to join sharing communities base on its platform.

In 3 years, PIN community will reach at least 5 million members connecting directly or indirectly via PIN platform

Mission
Develop and promote blockchain technology and crypto currency in a rising global sharing economy to help people share assets, resources, time and skills more efficiently. By helping providers and consumers connect, we and the community together create value, streamline commerce, and make accessing markets easier

Goals

• Launch and crowd-sale PIN Coin (ERC-20 token) in 2017
  • Build and release collaborative investment products early 2018
  • Build and release collaborative consumption products in 2018, focus on online ad-network – P2P shopping –

De hartelijke groet Jan Marco