Hoi Weerman,
En een deelnemer mag ervan uitgaan dat hij of zij beschermd wordt vanwege Nederlandse wetgeving?
Wetgeving beschermt deelnemers in Nederland nu m.i. wel op specifieke dingen.Denk hierbij aan eigendomszaken. Bijvoorbeeld deze auto staat op mijn naam. Voorbeeld waarbij de wet je feitelijk niet beschermt is (leeftijd)discriminatie bij sollicitatie. Als je ouder dan 50 bent kan je wel brieven versturen echter je wordt niet meer uitgenodigd. Natuurlijk heb je de wet aan jouw kant staan als ze als reden op papier zouden zetten dat je “te oud bent”, alleen zullen ze (als ze slim zijn) nooit terugkoppelen.
Hoofdkantoor Amsterdam
Bedrijfsgrootte 2 - 10 medewerkers
Type Naamloze vennootschap
Oprichten van Naamloze vennootschap kost wel wat geld. Notariële akte, etc. Blijkbaar zijn we wel wat van plan. Nadeel is m.i. dat je naar een jaar de jaargegevens openbaar moet maken. Kan iedereen zien hoe ‘succesvol’ ze zijn geweest.
Even weer een moodboard plaatje geknutseld vandaag:
Een daarvan, door het platform gegarandeerde anonimiteit:
Ik denk dat ik met meerdere users naar een platform kan gaan:
- Anoniem user;
- Met mijn subscriber GUID als ik als persoon iets wil doen.
- Met een virtual GUID als ik toch handel wil doen, maar mijn identiteit niet wil prijsgeven. Stel ik heb rare hobby die niet past bij mijn imago. Bijvoorbeeld dat ik “Breien” als hobby zou hebben dan kan ik virtual user “breier_01” aanmaken en dan mijn grondstoffen en mijn breiwerken gaan verkopen op het platform. Door het gedrag kunnen andere peers gaan beoordelen of ik een goede betrouwbare speler in het spel ben.
Handig om even filmpje van Google te bekijken m.b.t. Kunstmatige Intelligentie.
Wel leuk is hu Federated Learning model:
De hartelijke groet Jan Marco
P.S. Iemand anders die ook met een digitale munt platform bezig is:
Berichtenapp Kik werkt aan eigen digitale valuta
Kik Interactive, de maker van de berichtenapp Kik, werkt aan een eigen digitale valuta genaamd Kin.
Volgens Livingston is Kik het eerste sociale medium dat een eigen valuta heeft ontwikkeld dat verkocht wordt aan het publiek. Kin wordt gemaakt op basis van blockchain, net zoals bitcoin.
Omdat Kin onderdeel wordt van Kik wordt het de meest gebruikte digitale valuta ter wereld, stelt Livingston. Dat baseert hij op de miljoenen maandelijkse actieve gebruikers. “Dat zou Kin erg waardevol maken.” Iedere gebruiker van Kik krijgt ergens dit jaar een zogenaamde ‘wallet’ voor Kin en de kans om geld te verdienen door actief onderdeel te zijn van de gemeenschap.
Het geld kan gebruikt worden om producten en services te kopen binnen Kik. Welke andere platformen en winkels er gebruik van gaan maken, wordt in de komende weken aangekondigd.