Foonsearch

Ah, in dat geval blijft MOH een rol spelen, Music-On-Hold, genieten in een wachtrij:

[- Beautiful: Lifting me up (Lounge)]
(http://telefoonboodschappen.be/sites/default/files/audio/web_lounge_1.mp3)

Of:

- Smooth: The Vibe (Soft Jazz)

We bellen! Of zijn al onze medewerkers op dit moment misschien in gesprek:

[0:00] … Om u beter van dient te kunnen zijn hoort u nu een keuzemenu…

[0:27] … Kies <9> om dit menu nogmaals te beluisteren.

[0:33] … Dit gesprek kan worden opgenomen voor kwaliteits- en trainingsdoeleinden!

[0:36] … Een ogenblik geduld alstublieft, u wordt zo spoedig mogelijk te woord gestaan… 

[0:49] … U kunt al onze informatie ook vinden op onze website, www…

Hoi Weerman,

Ah, in dat geval blijft MOH een rol spelen, Music-On-Hold, genieten in een wachtrij:

Prachtig muziek als mensen in de wacht rij staan. Mogelijk dat wij ook iets kunnen maken dat je eerder aan de beurt komt als je daar iets meer voor over hebt. Ik denk dat dat wel in het Asterisk protocol ingebouwd kan worden. Denk daarbij ook de (sociale) status die je hebt ook de volgorde bepaald waarin je behandeld gaat worden!:heart_eyes:

Eigenlijk wat ik doe is om vanuit gezichtspunt bestaande framework voor VOIP telefonie (Asterisk-platform) naar social media platformen (Facebook, LinkedIn, etc) te kijken.

Ik heb Asterisk gevonden omdat ik de MySQL routines wel goed vond. Beter doordacht dan ik zelf had.

Een channel kan geluid zijn, maar ook zag ik een video channel. In mijn beeld kan je net zo goed een data channel definiëren. Ik zag al dat Asterisk ook een log-channel heeft.

Stel mijn tandarts heeft Asterisk platform met een agenda applicatie daarin draaien. Ik ga er vanuit dat je channel technologie ook iets kan maken dat ik een afspraak in de agenda van mijn tandarts kan maken c.q. een afspraak af kan zeggen of verplaatsen.

De hartelijke groet Jan Marco

Au, au, auw!

America First, You Ain’t Seen Nothing Yet:

What are dentists telling patients while they wait on hold?

Consider custom on hold messages part of your overall branding efforts, using on-hold time to update and educate patients:

- Spark interest in Hidden Braces®, Invisalign®, and aesthetic brackets
- Promote whitening, such as Zoom® and Opalescence®
- Reinforce your branding strategy—“We start treatment at the right time!”
- Tell them more about your practice mission and your vision
- Inform them about your office hours and days in the office
- Present your scheduling and appointment policy
- Promote how reach your dental office online, including social media
- Introduce them to the doctor, associate or team member of the month
- Help patients prepare for your appointment
- Inform them about upcoming contests, patient events and marketing events, both internal and external
- Inform them of employment opportunities
- When should children begin seeing a dentist?
- What are my options for whitening?
- New cosmetic dentistry techniques and services
- Invisalign and orthodontic treatment options
- Digital x-rays that are safe and accurate
- Sedation or other anesthetic options

Hoi Weerman,

Ik heb een kleine tekening gemaakt hoe ik de asterisk habitat (uiteindelijk) voor mij zie:

Alle componenten zet je in RPC-lib/SAF-MQ omgeving, waarbij je de commando’s als het ware in een dosbox automatisch kan uitvoeren. Indien er te veel werk binnen komt (via de channels) dan je workerthreads hebt ga je werk in de SAF-MQ opslaan om later te verwerken. N.B. Het uitrollen van een applicatie moet je als data zien.

Het geheel zet je in een SSH-server omgeving om er zeker van te zijn dat men geautoriseerd werkt. In het telefoonboekje staan de vrienden met de public keys waarmee je inlogt in de ssh-server.

Het telefoonboekje wordt met blockchain technologie geupdatet. N.B. Indien je agenda reservering voor de tandarts maakt hoef je m.i. niet op blockchain te zetten.

Met SymmetricDS kan je databases over verschillende (vrienden) peers synchroniseren over de channels die je opgezet hebt met je omgeving.

De hartelijke groet Jan Marco

P.S. In de Asterisk blokje zit ook al een threadpool. Eerst proberen aan de praat te krijgen daarna mogelijk naar optimalisatie mogelijkheden kijken.

Asterisk (PBX), Unix telephony software:

        

Plaatje, tweetonenmatrix achter een telefoon-‘keypad’ - met klik naar de schele piep van een ‘DTMF’-toon:

     

Compleet met <asterisk>:

Allows you to enter these special characters when you are entering text: * + - / = \ : ;

En:

Toggles between Ring and Vibrate mode.

Zie jij een sterretje?

     


Keuze maken:

Multiplication sign

Arithmetic: the symbol (·), (×), or (∗) between two mathematical expressions, denoting multiplication of the second expression by the first. In certain algebraic notations the sign is suppressed and multiplication is indicated by immediate juxtaposition or contiguity, as in ab.

Laatstgenoemde optie, (∗):

An asterisk is an *, a typographical symbol or glyph. It is so called because it resembles a conventional image of a star.

Waarom niet een (×):

x × y is clear enough, at least for us with good enough eyes, but the multiplication cross is not in the ASCII character set, and so x x y would be hellishly ambiguous. And so the asterisk was co-opted for the multiplication operator, thus x × y becomes x * y but in general, in computer programming, the arithmetic operators are not alphanumeric symbols.

Dot-operator, (·):

For math lower than calc, there is no difference; the dot is used to avoid confusion with the variable ‘x’. However, in calc and physics, the dot and cross are different. The dot product is the scalar product of the multiplication of two vectors.

Wel een computer hebben maar de roots komen van de Teletype:

In programming languages, the standard notation of multiplication operator is U+002A * Asterisk due to traditional restriction of all syntax of computer languages to the ASCII character repertoire.

Het is Boekenweek: dit lukt wel met het “ASCII character repertoire”, dus alleen schrijfmachineletters:

        

o/o

Hoi Weerman,

Asterisk (PBX), Unix telephony software:
Plaatje, tweetonenmatrix achter een telefoon-‘keypad’ - met klik naar de schele piep van een ‘DTMF’-toon:

Op zich dacht ik eerst dat Asterisk een beetje oubollig (net als de V&D) zou zijn. Ik ben rustig aan begonnen om Asterisk onder mijn source stack te zetten. Ik ben wel onder de indruk van de code. Best wel mooie code en zit veel structuur in. Vele onderwerpen zijn er in gebouwd. Gelukkig heeft het ook geen ‘boost library’ afhankelijkheid. Wel gebruikt het pthreads, echter een pthreads-windows-implementatie had ik al in mijn source stack zitten. Er worden wel paar Linux routines gebruikt, waarvan sommige ook al in msdn vs2015 zijn geïmplementeerd, denk aan _pipe().

Ik ga dus voor dat elke cliënt (pc, ppc of smartphone) zijn eigen telephony software krijgt. Telegram bouwt nu ook een belfunctie in:

De chatapplicatie Telegram heeft een nieuwe belfunctie toegevoegd. Daarbij wordt de verbinding beveiligd met end-to-end-encryptie. De nieuwe belfunctie is eerst in alleen west-Europa te gebruiken, aldus Telegram. Later zal de optie naar andere landen komen. De gesprekken zijn alleen te ontsleutelen door de toestel van de andere beller. Hierdoor is het lastig om een online audiogesprek op Telegram af te luisteren, stelt de ontwikkelaar.

Gebruikers kunnen verifiëren of de end-to-end-encryptie correct werkt door een speciaal scherm op elkaars telefoons te controleren. Als hierop dezelfde vier emoji worden getoond, zou de beveiliging goed functioneren.
Bij de beveiliging wordt een directe connectie gemaakt tussen twee smartphones.

In mijn Asterisk-plaatje had ik vergeten om Miranda-NG op te nemen:

Miranda NG is a multi protocol instant messenger client for Windows. Miranda NG uses very little memory and is extremely fast. It supports ICQ, AIM, MSN, Jabber, Yahoo, IRC and more. Functionality can be greatly enhanced with an extensive set of plugins including Skype and more. The interface and setup is a bit more involved than other IM clients like Pidgin Portable, but the customization options available are richer.

Je moet denk ik in het concept van channels naar andere platformen gaan denken. Channel naar markplaats, of ING/particulier of Online-broker als de Giro. Of de Bunq bank, etc. In Miranda NG zit m.i. code om naar sociale platformen als Facebook, etc. toe te gaan. Ik hou wel in achterhoofd dat het in Asterisk channel concept ingebouwd zou kunnen worden.

Miranda-NG is wel alleen op Windows platform beschikbaar. Maar ik denk dat code ook wel op Linux/Apple te compileren is.

Supported Operating Systems
• Miranda NG supports Windows 2003 / XP (SP 3) / Vista / 7 / 8 / 10.

Om het plaatje compleet te maken zou je ook naar Signal moeten kijken. Signal wordt door WhatsApp gebruikt om end-to-end encryptie re realiseren.

Signal Protocol C Library https://www.whispersystems.org Programma werkt met cmake en compileert op Windows omgeving.

Een andere IM applicatie is Pidgin met onderliggende library libpurple. Moet nog kijken of ik hier iets mee kan/moet:

Pidgin is an instant messaging program which lets you log in to accounts on multiple chat networks simultaneously. It runs on Windows, Linux, and other UNIX operating systems. Pidgin is compatible with the following chat networks out of the box: AIM, ICQ, Google Talk, Jabber/XMPP, MSN Messenger, Yahoo!, Bonjour, Gadu-Gadu, IRC, MXit, Novell GroupWise Messenger, Lotus Sametime, SILC, SIMPLE, MySpaceIM, and Zephyr. It is written in C and makes heavy use of GLib and GTK+.

Lijkt er op dat Pidgin wat verouderd is geworden:

Pidgin 2.12.0 removed protocols that were not being maintained: MSN, MySpace, Mxit, and Yahoo!. These will show up as unknown in your account lists until you delete them.

Om niet oubollig te worden moet je ook nieuwe techniek in oplossing opnemen. Bijvoorbeeld blockchain technologie:

Ethereum Building for Windows.

Het omzetten van Asterisk gaat mij (als ‘stopwerk’) denk ik wel wat maanden kosten, ondertussen wel kijken naar o.a. de werking van blockchain. :heart_eyes:

De hartelijke groet Jan Marco

P.S. Nieuw plaatje met Miranda-NG er in getekend:

Framboos:

HACK 32 - Make Calls with a Raspberry Pi Asterisk Telephone System

Asterisk is a telephone system in software. It is typically used to bridge callers together, or offer up features such as voicemail or call queues. Because it’s built totally in software, you can run it on your Raspberry Pi.

Because the Raspberry Pi doesn’t have any sort of analog telephone connections, setting up Asterisk means using a technology called voice over IP (VoIP) to communicate on the Raspberry Pi. You’ll use a computer program called a softphone, together with a microphone and speakers, to emulate a telephone. The softphone will then communicate across the network to Asterisk running on the Raspberry Pi.

Niets gaat vanzelf:

This hack uses a VoIP protocol called SIP to communicate between one or more softphones and Asterisk. Getting SIP working through a firewall (especially a NAT firewall) is difficult and beyond the scope of this hack. In order for your connections to work, you’ll need to turn off the firewall, so that it doesn’t block connection attempts.

  -----------------------------------------------------------------------
    Don’t leave your Raspberry Pi connected to the Internet with the
    firewall disabled, because someone will likely attempt to try to
    break into your Raspberry Pi. This is especially important if you
    haven’t changed the password on your Raspberry Pi from the defaults.
    We suggest you turn off the firewall on your Raspberry Pi only long
    enough to test out things, and then turn it back on.
  -----------------------------------------------------------------------

Bij jou steeds vaker gevolgd door een heart_eyes-emoticon - :heart_eyes: - jij bent verliefd!

Lente en telefoniesystemen, dan weet je het wel, Peer-to-Peer SIP:

Er worden hormonen en neurotransmitters (oa. fenylethylamine, noradrenaline, adrenaline, endorfine, dopamine en oxytocine) in de hersenen aangemaakt. De hormonen die vrijkomen zijn verslavend.

Kenmerken:
- lichamelijke gevoelens vertonen als ‘weke knieën’
- gebrek aan eetlust hebben
- aan lichte slapeloosheid lijden
- zwetende handen hebben

Maar zover zit het er ook niet naast, begon destijds met telefonie en iedereen zit daar nog steeds:

Many Own Cell Phones, Few Have Landlines

To access the internet, people increasingly use smartphones rather than more cumbersome fixed landline connections and computers. For those in many developing countries, a smartphone is their first computer and their only Internet-connected device. Around the world, both smartphones and basic-feature phones alike are used for sending messages and taking pictures.

Waar de ‘landlines’ altijd al wel lagen heeft ‘copper’ nog steeds de overhand:

Hoi Weerman,

HACK 32 - Make Calls with a Raspberry Pi Asterisk Telephone System
Asterisk is a telephone system in software. It is typically used to bridge callers together, or offer up features such as voicemail or call queues. Because it’s built totally in software, you can run it on your Raspberry Pi.

Ik heb zelf en voor mijn nichtje van 9 een Raspberry Pi gekocht.

Bij jou steeds vaker gevolgd door een heart_eyes-emoticon - - jij bent verliefd!

Ik denk dat het bezig zijn met computer net zo’n stofje in mijn hersen vrij geeft als je krijgt als je verliefd bent. Zoals jij al aangaf met:

“Er worden hormonen en neurotransmitters (oa. fenylethylamine, noradrenaline, adrenaline, endorfine, dopamine en oxytocine) in de hersenen aangemaakt. De hormonen die vrijkomen zijn verslavend.”

N.B. Het is nog niet zo erg met mij dat ik in een luier achter mijn pc zit.

Wat ik wel leuk vind is dat mensen/politici in oude concepten denken.
Op tv was dat bij Schiphol er taxi chauffeurs zijn die buitenlandse toeristen exorbitante bedragen aftroggelen. Wat zou Schiphol m.i. moeten doen? Ze zouden m.i. direct naar Uber moeten gaan en alle ritten verplicht via Uber te laten verlopen. Uber checkt of rit efficiënt wordt gereden, wat fair prijs is, of chauffeur goede status heeft. Indien ze toch in de fout gaan dan stuurt Uber ze dan direct naar het politiebureau.

Bij verzekeringsproducten (zoals rechtsbijstand, letselschade, etc.) innen ze wel geld, alleen bij uitbetalen rekken ze en roken ze de minder vermogende benadeelden uit. Dit is m.i. in een platform op te lossen als de benadeelden gemakkelijk de zaken aanhangig kunnen maken. Zullen ze m.i. ook gaan doen. Wil ik een verzekering afsluiten check ik even de maatschappij en vraag hen hoe het met hun ‘bedrijfsongevalletjes’ ziet.

In andere nieuwsitem werd gesteld dat meer dan honderdduizend mensen in Nederland pillen slikken waarbij de bijsluiter niet goed is. Want je kan als bijeffect agressief worden. Patent is verlopen en fabrikant wil niet meer investeren. In mijn beeld kan je gewoon in een platform informatie op een product koppelen. Politici denken vaak aan wetten en handhaving door zorgautoriteiten.

Ik ben nu bezig om Asterisk om te zetten. Ik zie dat FreeSwitch andere benadering doet dan Asterisk. Asterisk heeft ‘alle’ code (behalve pjproject) in het project gedaan. FreeSwitch gebruikt veel derde partij code projecten. Daarom is het aantal C-code source regels van (specifiek) de FreeSwitch minder dan Asterisk. Ik ben eigenlijk meer voorstander van FreeSwitch methode dan Asterisk, want meer code wordt onderhouden door andere projecten. Maar voordeel van Asterisk is denk ik dat je beter kan integreren. Daarbij is Asterisk GPL (versie 2) .

Mijn nieuwe plaatje:

Ik kan FreeSwitch vrij snel compileren, want het bevat Visual Studio sln project file. N.B. Als ik FreeSwitch en Asterisk beiden aan de praat heb ga ik kijken wat ik van beiden programma’s ga gebruiken.

Ik zocht eerst op “surveillance social media”. Maar handig is op “monitoring social media” levert meer op:

Socioboard is world’s first open source social technology enabler and first open source product company from India. We build social technology which helps businesses and brands to better understand social media and harness its real power. Our vision is to provide easy to use tools to businesses and brands which covers 360 degree use cases when it comes to Social Media.

We are building innovative products for various social networks which fill the critical gap - Social Networks were meant for user’s not for businesses. Our tools and products view Social from a business point of view and fill those gaps which social networks cannot fill exquisitely. Business should own their social data and they should be incharge of what they want to do with it, generate reports and analyze data to make informed and improved business decisions. This is possible when things are open and businesses have freedom to choose, we believe open source is a way to make this possible. So that brands and businesses can embrace social technology with an open mind in an open and connected world.

Socioboard Core is an open source social media management, analytics and reporting platform. It supports nine social media networks. Using Socioboard Core you can monitor and manage multiple social media accounts and create useful reports and take business decisions based on them.

Hierbij de MySQL die socioboard gebruikt. Het is wel in C-sharp geschreven. Volgende video ligt kort uit wat de bedoeling is van socioboard.

In volgende link wordt mooi kort uitgelegd wat socioboard allemaal kan. Zelfs de door jou vaak aangestipte RSS- feeds kan je socioboard monitoren:

Ik zie dat Facebook ook een project heeft om pc (systemen) te monitoren en resultaten in SQL te zetten, waarna je weer queries er op los kan laten. Dit is wat ik ook graag wil en in mijn visie m.b.t. monitoring past. Waarvoor ik o.a. SQLyog voor wil gebruiken.

osquery is an operating system instrumentation framework for Windows, OS X (macOS), Linux, and FreeBSD. The tools make low-level operating system analytics and monitoring both performant and intuitive.
osquery exposes an operating system as a high-performance relational database. This allows you to write SQL queries to explore operating system data. With osquery, SQL tables represent abstract concepts such as running processes, loaded kernel modules, open network connections, browser plugins, hardware events or file hashes.

De hartelijke groet Jan Marco

Deze zeker:

Raspberry Pi NOOBS Essentials Kit

GEVONDEN!

Je hebt een van de verborgen paaseieren gevonden en je krijgt 10.- euro korting! Deze korting wordt verrekend op het moment dat je naar je winkelmandje gaat.

Namens team MyCom,

Fijne Paasdagen

Deze kit is inclusief:

Raspberry Pi 3 Model B • Bijbehorende voeding • SD geheugenkaart + NOOBS software • Behuizing

  Jan Marco, nee, dat is strikt genomen ook niet noodzakelijk.

Wij zijn er op het werk ook mee bezig en daar hebben we het zo opgelost, net als jij met Raspberry Pi’s:

Uit onze presentatie van eind vorig jaar:

A wireless self-powered urinary incontinence sensor embedded in disposable diapers

      

A self-powered urinary incontinence sensor with a flexible wire-type urine-activated battery that is embedded in a diaper has been developed as an application for wireless biosensor networks. Since the battery is flexible, it conforms to the shape of the diaper when the diaper is worn. The stress produce by the curvature presses the electrodes firmly against the diaper material, providing greater contact with any urine present. Thus, due to the curvature, the battery generates more power than when it is flat, as in an unworn diaper.

The battery also acts as a wide ground plane for the antenna of a wireless transmitter, providing a large radiated power. To verify the effectiveness of the battery, we fabricated a battery and a prototype sensor and embedded the battery in a diaper. When 80 cc of urine is poured onto the diaper, the battery outputs a voltage of 1 V, which allows the sensor to transmit an ID signal over a distance of 5 m.

Uiteindelijk moet ook je telefoon het sein van de plaswekker kunnen gaan kwiteren.

De hartelijke groeten, Weerman

Hoi Weerman,

Raspberry Pi NOOBS Essentials Kit1
GEVONDEN!

Ik heb bij Mediamarkt gekocht. Misschien wel hetzelfde, maar doos ziet er denk ik anders uit:

In mijn beeld moet je een unieke hash of id van het product hebben (= GUID). Deze GUID stuur je naar alle bedrijven in een “Asterisk channel” die je denkt dat ze hem verkopen. Je krijgt dan via de “Asterisk channel” terug of ze hem hebben en hoe duur hij is. Ook kunnen ze alternatieven terugsturen die er op lijken.

Ik heb nu gevonden waar ik naar had gekeken met betrekking tot bijwerking van het medicijn, die door 180.000 mensen wordt geslikt. Er is zelfs een Wikipedia pagina van gemaakt. Wat de gevolgen van het medicijn zou kunnen geven. Is het dit een nieuwsbericht of encycopedie pagina. Of loopt dit nu in elkaar over?

Je kan het ook lezen in teruglezen over “Samarie Groningen verblijfsvergunning afbouwen”. Het is besproken in de volgende DWWD uitzending.

Hoeveel mensen gebruiken dit medicijn in Nederland? Paroxetine? Iets van 180.000. Het is het op twee na meest geslikte middel. N.B. Bij medicijn heb je ook GUID nodig om alle relevante info er aan te koppelen. Je kan de GUID dan ook in een Asterisk channel naar verschillende apothekers (of zoals ik ze vaak noem ‘pillenboeren’) sturen.

De hartelijke groet Jan Marco

Verschillen in beider afbeeldingen van het door jou gekochte artikel zijn te verwaarlozen

In beide ketens wordt een identieke barcode gehanteerd, 713179633138:

https://www.mediamarkt.nl/nl/search.html?query=713179633138&searchProfile=onlineshop

https://www.mycom.nl/search/713179633138

Zowel bij MediaMarkt als bij MyCom maar vooral daar proberen ze zoveel mogelijk omzet te realiseren op basis van bemande stage-plaatsen:

STAGIAIR Technisch Commercieel medewerker

STAGIAIR Commercieel Technisch medewerker

Klik maar niet door op allebei de links, de tekst erachter is dezelfde. En, als het toch maar stagiaires zijn, in ieder geval in Amsterdam kan je vandaag op Paas-maandag bij beide winkels terecht:

AFWIJKENDE OPENINGSTIJDEN

2e paasdag

2017-04-17    12:00 tot 17:00

Alleen was nog de vraag of maandag wel zo’n geschikte dag is? Als pechdag steekt die niet boven andere weekdagen uit …

Hoebedoelu? Nou, daar waar MyCom trots in de steeds zichtbare pagina-header van de website heeft laten opnemen:

“Sinds 1996 jouw computerspecialist”

Bleek genoemde continuïteit toch niet volledig te zijn:

  • dinsdag 14 februari 2017 Telecomketen The Phone House vraagt faillissement aanVoorlopig blijven de The Phone House-winkels geopend. In totaal werken er 806 mensen bij het bedrijf. In 2015 nam Relevant Holdings nog Dixons, MyCom en iCentre over van de toen failliete BAS Group.

  • maandag 29 februari 2016 Overgebleven Dixons-winkels gaan sluitenDixons sluit zijn 33 overgebleven vestigingen en gaat online verder met de verkoop. Een deel van de winkels van de elektronicaketen gaat verder als Phone House, iCentre of MyCom. De voorraden van Dixons worden de komende weken opgeruimd.

  • vrijdag 1 januari 2016 MyCom gaat verder als zelfstandige keten van computerwinkelsMyCom gaat zelfstandig verder na enkele maanden onder de vleugels van Relevant Holdings gestaan te hebben. De organisatie komt in handen van een voormalig franchisenemer en een commercieel manager van MyCom.

  • maandag 12 oktober 2015 Eigenaar The Phone House neemt Dixons, iCentre en MyCom overAlle 24 vestigingen van iCentre blijven open, maar van Dixons en MyCom gaan veel vestigingen dicht. Van de 41 MyCom-winkels gaan er 19 dicht en blijven er 22 open. Bij Dixons gaat het om 55 vestigingen die sluiten, terwijl er 33 open blijven. De webwinkels blijven open. Ongeveer de helft van het personeel van de winkels zou weg moeten.

  • dinsdag 6 oktober 2015 MyCom, iCentre en Dixons failliet verklaardDe winkels van BAS Group blijven gewoon geopend en het personeel wordt dan ook verwacht hun werk te blijven doen. De curator onderzoekt momenteel de mogelijkheden voor een doorstart met de bedrijven en stelt “op zeer korte termijn” meer informatie hierover bekend te kunnen maken.

  • woensdag 30 september 2015 MyCom België is faillietDe BAS Group heeft woensdag het faillissement aangevraagd voor MyCom België. De vier winkels in België en de webwinkels zijn gesloten. Het faillissement treft 21 medewerkers in het land.

  • zaterdag 26 september 2015 Moederbedrijf Dixons, iCentre en Mycom verkeert in financiële problemenDe BAS Group heeft te kennen gegeven zijn rekeningen niet meer te kunnen betalen en heeft uitstel van betaling aangevraagd. Er wordt gekeken of een doorstart mogelijk is. BAS Group is het moederbedrijf van elektronicawinkels zoals Dixons, iCentre en Mycom.

  • dinsdag 18 juni 2013 Faillissement iCentre is definitiefBAS Group, eigenaar van onder meer Dixons en MyCom, heeft interesse om 24 van de 34 vestigingen van iCentre over te nemen. Niet bekend is wat de status van deze overnameplannen is.

  • zondag 16 juni 2013 ‘BAS Group heeft interesse in 24 van de 34 iCentres’De BAS Group, eigenaar van onder meer MyCom en Dixons, zou 24 van de 34 iCentre-winkels willen overnemen. Eerder had de directeur van iCentre aangegeven dat de BAS Group bij een doorstart het gehele Apple-resellerconcern zou inlijven.

  • maandag 10 juni 2013 Eigenaar MyCom en Dixons wil iCentre wellicht overnemenDe BAS Group, eigenaar van onder meer MyCom en Dixons, is in overleg met iCentre over een doorstart. Eerder op maandag meldde Tweakers dat iCentre in forse financiële problemen verkeert en uitstel van betaling heeft aangevraagd.

  • donderdag 7 juni 2012 Dynabyte verdwijnt na 27 jaar uit het straatbeeldDe 44 vestigingen van Dynabyte in Nederland gaan verdwijnen; de winkels worden omgebouwd tot MyCom- en Dixons-vestigingen. Dynabyte werd in 1985 opgericht en valt sinds 2011 onder BAS Group, net als MyCom en Dixons.

  • dinsdag 19 juli 2011 Moederbedrijf MyCom wil Dixons en Dynabyte overnemenDoor de overname, die nog door de NMa moet worden goedgekeurd, krijgt BAS Group aanzienlijk meer fysieke winkels in zijn bezit. Dixons heeft er momenteel 160 en Dynabyte heeft de beschikking over 44 fysieke locaties. MyCom zelf heeft momenteel 26 winkels, terwijl BAS Group-dochter Vobis 37 filialen heeft.

  • dinsdag 11 maart 2003 Computerketen Vobis overgenomenWie de nieuwe eigenaar is geworden is nog niet helemaal duidelijk, maar er gaan geruchten dat de groothandel van Mycom, BAS Computers, er iets mee te maken heeft.

Het bekende werk:

Shopping Tomorrow - Kick-off

Steven Bakker is oprichter van de BAS Group. 18 jaar geleden is hij vanuit zijn studentenkamertje in Haarlem begonnen. Inmiddels is de BAS Group uitgebouwd tot een onderneming met 200 winkels (Mycom, Dixons, iCenter), 400 miljoen omzet en 1400 medewerkers.

Titel presentatie: ‘Re-think retail’

Omschrijving Presentatie:
- Waarom is de huidige retail zo kansloos?!
- Hoe hij met de BAS Group is omgegaan met de opkomst van internet.
- Hoe juist dat het mogelijk maakte om een partij die 5 keer groter was over te nemen.

Plunder.nl:

Magazijn uitverkoop Dixons, Icentre en MyCom, Versterkerstraat 12, Almere

 

Kassa.vara.nl:

Garantie Mycom

Ruim 2 jaar geleden een laptop bij Mycom gekocht (meer dan 800 Euro) die nu mankementen vertoont die onder normaal onder de garantie (3 jaar) vallen. Echter omdat Mycom anderhalf jaar geleden is doorgestart (athans dat zeggen ze in de winkel) zijn alle garantieclaims vervallen en daarbij komt dat de laptop niet gerepareerd kan worden omdat de onderdelen niet meer gemaakt worden.

[quote=“alkema_jm, post:685, topic:27”]
Bij medicijn heb je ook GUID nodig om alle relevante info er aan te koppelen.[/quote]

Zoals de site van het maandblad “Vrij Nederland” dat doet? Artikel uit 2009:

Chemische moordzucht

Kunnen antidepressiva aanzetten tot gewelddadig gedrag?

Met als illustratie:

… 49b4be89-f9e5-459f-b442-2b34ac5ec18b_seroxat_2331.jpg:

Als je posities met een scheidingsstreepje in de getoonde codering niet als ‘digit’ meetelt:

UUID Version 4 (random)

You can tell if a version 4 UUID is valid because the 13th digit will be a ‘4’ and the 17th digit will be a ‘8’, ‘9’, ‘a’ or ‘b’.

NL Wikipedia over UUID’s:

Universally unique identifier

Universally Unique Identifier (UUID) is een ID die wordt gebruikt in de software-architectuur, gestandaardiseerd door de ‘Open Software Foundation’ (OSF) als onderdeel van de ‘Distributed Computing Environment’ (DCE).

Een UUID is een nummer van 128 bits (= 16 bytes). UUID wordt weergegeven in 32 ​​hexadecimale cijfers. Deze cijfers zijn ingedeeld in vijf groepen, in ongelijk aantal en gescheiden door koppeltekens: 8-4-4-4-12

In zijn geheel wordt een UUID dus door 36 tekens gevormd, waarvan 32 hexadecimale karakters en vier streepjes:

550e8400-e29b-41d4-a716-446655440000

RFC 4122 beschrijft de structuur van een UUID.

Er bestaan diverse implementaties van verschillende softwarebedrijven van het UUID. Microsoft GUID is een variant van UUID.

Hoe kom je eraan?

Als je het niet online wilt laten genereren dan kan het bijvoorbeeld in Windows met een zgn. ‘SDK-tool’ - een hulpstuk:

C:\Program Files (x86)\Windows Kits\10\bin\x64>uuidgen.exe

Of anders nog iets meer doe-het-zelf in ‘VBScript’:

WScript.Echo Mid(CreateObject("Scriptlet.TypeLib").Guid, 2, 36)

Vervolgens, wie moet dat doen, medicijnen bij naam en toenaam gaan signaleren?

Jij reageert nu omdat de vader van het slachtoffer het in zich vond om met de dader te blijven omgaan en daar met hem een boek over te schrijven.

De uitgever van het boek vond de weg naar de Volkskrant al op 8 april en naar de NRC op 9 april. Waarna De Wereld Draait Door aan het onderwerp aandacht schenkt op 14 april.

Dat is aan de late kant. Uit de krant van 1 april dit jaar over een ander, even ernstig geval:

‘De pillen maakten mij tot moordenaar’

Maar inmiddels heeft hij de gevangenisbibliotheek op zijn kop gezet.

Vanuit de gevangenis in Veenhuizen wil hij iedereen waarschuwen voor de pillen die hij gebruikte: paroxetine, een antidepressivum.

Gaat over wat er gebeurde in de nacht van 1 op 2 februari 2008 …

Jij schreef 2 februari 2008 om kwart voor 10 's ochtends in dit forum:

Hoi RGJ, Ik vind het erg leuk om er mee aan de gang te zijn. Kost me altijd wel wat tijd om in onderwerpen in te leven. Bijvoorbeeld nu bezig om deel van cookie info in mysql op te staan.

Ik bedoel maar, jij was er even met je hoofd niet bij en wat jij wil met jouw gloednieuwe crowd-aandacht-keten moet dan wel op enige schaal gedragen worden door een wat grotere groep mensen?

Dan is men niet alleen van jou afhankelijk? Altijd wel iemand die zal aanslaan dan als dit soort gevallen van eventuele bijwerking van antidepressiva in het nieuws zijn:

Bekende andere Nederlandse zaken zijn bijvoorbeeld de bijlmoord van stewardess Elzelien K. die haar dochter en echtgenoot ombracht en Grietje S., die haar 2-jarig zoontje wurgde en met haar 7-jarige dochter het water inreed.

Naast dus de zaak die in DWDD aan de orde kwam en de eerder hierboven genoemde zaak:

Hoogleraren: ‘Fries moordproces moet over vanwege rol antidepressiva’

Het gaat om het strafproces rond de Fries Ids Idsardi, die in de nacht van 1 februari 2008 drie personen neerschoot. Eén slachtoffer overleed, een ander raakte zwaargewond. Idsardi had een dubbele dosis paroxetine geslikt.

Paroxetine wordt onder verschillende merknamen verkocht, zoals Seroxat en Paxil. Het regelt in de hersenen de hoeveelheid serotonine, een stof die een rol speelt bij emoties. Nederland telt een half miljoen gebruikers van soortgelijke antidepressiva.

Jij gaf als link naar Wikipedia: Schietpartij-in-Baflo maar meer toegespitst op het middel in kwestie is het Wikipedia-artikel over Paroxetine waarin ook andere merknamen worden genoemd:

Paxil® in de Verenigde Staten en Europa, Seroxat® in het Verenigd Koninkrijk, Nederland, België en China, Aropax® in Australië en Nieuw-Zeeland, Deroxat in Zwitserland, Xetanor en Rexetin in Polen, Motivan in Spanje.

De Engelse Wikipedia heeft nog meer ‘Trade names’:

Brisdelle, Paraxyl, Paroxat, Paxetin, Paxtine, Pexeva and Sereupin.

Wat ook gezegd werd in de uitzending van De Wereld Draait Door:

Je hebt pillen van 10 en 20 milligram. Eigenlijk zegt u: dat is teveel, of te weinig. Waarom is er geen pilletje van 11, 12 of 13 gram?

- Omdat de farmaceutische industrie er te weinig mee verdient, begrijp ik.

Met als gevolg:

- Als je 20 milligram neemt en je wil geleidelijk afbouwen maar de kleinste dosis is 10 kun je alleen maar in stapjes van 50 procent afbouwen. Het gaat om stapjes van vijf of 10 procent afbouwen.

Als noodmaatregel iets dat speciaal voor jou kan worden samengesteld, een ‘tapering’-strip:

- Dat kan als je naar de apotheek gaat en je vraagt om deze strip waarin je elke dag weet wat je precies moet nemen. Zij maken de dosis zo klein dat je niet hoeft na te denken > dat het desnoods met een halve milligram naar beneden kan.

Nog een variabele:

Het geneesmiddel wordt geproduceerd door onder andere GlaxoSmithKline, Sandoz en Hexal.

De opgave van fabrikant, naam en dosering van medicijn is nu nog verre van compleet en wie onder welke handelsnaam levert weet ik niet, maar als ik het hiermee probeer:

For Each f In Split("GKS Hexal Sandoz")
  For Each t In Array("Aropax®", _
                      "Brisdelle®", _
                      "Deroxat®", _
                      "Motivan®", _
                      "Paraxyl®", _
                      "Paroxat®", _
                      "Paxetin®", _
                      "Paxil®", _
                      "Paxtine®", _
                      "Pexeva®", _
                      "Rexetin®", _
                      "Sereupin®", _
                      "Seroxat®", _
                      "Xetanor®")
    For Each d In Split("10mg 20mg")
      u = Mid(CreateObject("Scriptlet.TypeLib").GUID, 2, 36)
      n = n + 1: c = Right("00" & n, 2)
      WScript.Echo Join(Array(c, f, t, d, u), vbTab)
    Next
  Next
Next

Krijg ik al een flinke lijst:

	01    GKS       Aropax®      10mg    3F1E63F1-D7FC-40D4-8A7C-E5449FB427CA
	02    GKS       Aropax®      20mg    CDB76A9D-A884-4208-B02C-07D1FEF42236
	03    GKS       Brisdelle®   10mg    C9584DEB-4779-49D5-97A5-F40B49E87646
              ...
              ...
	82    Sandoz    Seroxat®     20mg    BE22FFC9-C455-4E26-AD6D-F5C2C0A81169
	83    Sandoz    Xetanor®     10mg    9E3EF6F2-CFFF-4E4F-90A2-BDBAA09C5144
	84    Sandoz    Xetanor®     20mg    E3A508FA-4FE4-4623-BC26-1ACC6FD796FE

JM, voor jou en andere liefhebbers, iets dat “moet” van “Europa”:

Unieke serienummers op geneesmiddelverpakking vanaf 2019

Elke verpakking van een receptplichtig geneesmiddel in Europa moet vanaf 2019 een uniek serienummer hebben dat is vastgelegd in een centrale database.

Aangekondigd door het KNMP, Beroeps- en brancheorganisatie voor apothekers:

Producenten van receptplichtige geneesmiddelen gaan voor de unieke serienummers een moderne 2d-barcode gebruiken, die de ouderwetse streepjescode vervangt: de datamatrix.

Met een voorbeeld van deze code zodat wij weten hoe het eruit zal zien …

Ook al ben je geen apotheekmedewerker, deze code kan evengoed wel eventjes gescand worden:

knmp.nl…417b30ec-9ac7-4b87-9e26-9b290ac76e88.jpeg

Barcode:  1 of 1  Type:  DataMatrixPage 1 of 1 
Length:   32  Rotation:  none   
Module:   5.6pix  Rectangle:  {X=89, Y=41, Width=133, Height=131}   

De tweedimensionale streepjescode werd opgeleukt met een bemoedigend ‘anti-counterfeit’-vinkje:

Maar vanwege het inherente foutherstellend vermogen van de code kon die ondanks de verminking toch gedecodeerd worden. Bevat de tekst:

Wikipedia, the free encyclopedia

Kwakzalvers. Maar er is nog hoop:

De stichting Nationale Medicijnen Verificatie Organisatie (NMVO) is verantwoordelijk voor de bouw en ingebruikname van het Nederlandse systeem voor serienummers.

Die hebben dus zelfs zo’n matrix in het logo opgenomen. Kijken wat daarin staat:

nmvo.nl…logonmvo.png

Barcode:  1 of 1  Type:  DataMatrixPage 1 of 1 
Length:   11  Rotation:  none   
Module:   8.3pix  Rectangle:  {X=720, Y=11, Width=134, Height=133}   

Gedecodeerde tekst:

www.nmvo.nl

Niet dat er hiervoor maar met de pet naar gegooid werd:

Veelgestelde vragen

Landelijk geregistreerde geneesmiddelen hebben een “RVG” nummer (Register Verpakte Geneesmiddelen). Dit nummer staat in de bijsluiter van het geneesmiddel en meestal ook op de verpakking. Een RVG-nummer bestaat altijd uit 5 cijfers:

Zoeken in de Geneesmiddeleninformatiebank:

Zoekresultaat

6 producten gevonden die voldoen aan uw zoekopdracht: seroxat

Registratienummer, Productnaam, ATC:

RVG 29433    Seroxat 10 mg tablet, filmomhulde tabletten    N06AB05 - Paroxetine 
RVG 14668    Seroxat 20 mg tablet, filmomhulde tabletten    N06AB05 - Paroxetine  
... ..... 

“ATC” staat daarin voor een internationale indeling van geneesmiddelen:

ATC/DDD-classificatie

In de ATC-code worden geneesmiddelen eerst ingedeeld in groepen naar het orgaan of systeem waarop ze werkzaam zijn en daarna op therapeutische en chemische eigenschappen.

Jan Marco, jij bedankt want eerst wist ik dit allemaal niet en nu wel :slight_smile:

Hoi Weerman,

In beide ketens wordt een identieke barcode gehanteerd, 713179633138:

Jij hebt aangetoond dat het over hetzelfde product gaat. :slight_smile:

Zowel bij MediaMarkt als bij MyCom maar vooral daar proberen ze zoveel mogelijk omzet te realiseren op basis van bemande stage-plaatsen:

Ik geloof zelf niet zo in dat stagiaires iets ‘opleveren’. Je moet als je goed wilt doen veel tijd (begeleiding) in steken. Je ziet wel als je geen personeel kan krijgen (= slecht imago) dat ze stage plekken gaan creëren en hopen dat ze blijven. Goede ICT-ers komen niet of vertrekken. De minder goede IT-goden (waarmee ‘je de oorlog niet gaat winnen’) willen wel blijven.

Hoebedoelu? Nou, daar waar MyCom trots in de steeds zichtbare pagina-header van de website heeft laten opnemen:
“Sinds 1996 jouw computerspecialist”
Bleek genoemde continuïteit toch niet volledig te zijn:

Je laat mooie opsomming zien over MyCom. Ik wil graag dat zo’n opsomming op subscriber record van MyCom gezet kan worden. In mijn beeld was best van te voren wel te zien dat MyCom het niet ging redden. Ze gingen internetprijzen in hun winkel hanteren. Niet veel later ging de winkel dicht. Ik ben vaak langs de winkel gelopen, echter nooit veel klanten gezien.

Ik kwam vroeger vaak bij Funprice. In begin twee rijen voor kassa, dat ik wel eens weg ging dat het zo druk was. Later was ik de enige die daar nog een product ging kopen. Mijn valkuil dat ik te trouw aan een winkel ben. Iedereen is al weg en in geen wegen te bekennen en ik kom er nog.

Om oud stuk (nep) nieuws over Funprice:

Winstgevend Funprice beter bezocht dan Wehkamp
In het Multiscope visiscan-onderzoek van februari staat de online computerzaak FunPrice op een tweede plaats van best bezochte e-commerce sites, boven de webwinkels van Bruna, Wehkamp en Hot-orange. Deze kleine e-tailer maakte vanaf de lancering al winst en de omzet groeide in korte tijd uit tot ‘vele miljoenen per jaar’, aldus Martijn Evertse die hetzelfde hoopt te bereiken met de nieuwe site Dividence.nl .

Je hebt wel mooi uitgezocht hoe GUID er uit kan zien:

In zijn geheel wordt een UUID dus door 36 tekens gevormd, waarvan 32 hexadecimale karakters en vier streepjes: 550e8400-e29b-41d4-a716-446655440000 RFC 41221 beschrijft de structuur van een UUID.
Vervolgens, wie moet dat doen, medicijnen bij naam en toenaam gaan signaleren?
Jij reageert nu omdat de vader van het slachtoffer het in zich vond om met de dader te blijven omgaan en daar met hem een boek over te schrijven.
De uitgever van het boek vond de weg naar de Volkskrant al op 8 april en naar de NRC op 9 april. Waarna De Wereld Draait Door aan het onderwerp aandacht schenkt op 14 april.
Dat is aan de late kant. Uit de krant van 1 april dit jaar over een ander, even ernstig geval:

In mijn beeld heb je GUID in relatie tot classificatie met behulp van de unspsc-list. Mijn droom is om in Chrome browser iets in bouwen dat je tekst kan selecteren en dan met GUI/Unspsc het kan inserten in het platform (MySQL database). Het wel issue of je onderliggende artikel ook gearchiveerd in platform zou moeten opnemen.

Best wel leuk site Geneesmiddeleninformatiebank

Jan Marco, jij bedankt want eerst wist ik dit allemaal niet en nu wel

Weerman, Jij ook bedankt. Ik wist ook niet hoe ver ze zijn.

In mijn beeld zouden we naar Facebook/LinkedIn moeten kijken:

Facebook Messenger groeit steeds meer uit tot een berichtenkolos. De app heeft niet alleen 1,2 miljard gebruikers, maar ook een immer groeiend aantal functies. Toch lijkt het onwaarschijnlijk dat Messenger de dominantie van WhatsApp in Nederland kan doorbreken.

In 2014 werd WhatsApp door Facebook gekocht voor 19 miljard dollar, maar de app had een jaar later nog altijd minder dan honderd medewerkers. In dat jaar werkten er in totaal ruim 12.000 mensen voor Facebook.
Daarom wordt Facebook Messenger steeds meer volgepropt met functies, van games tot chatbots en betalingsmogelijkheden. Die functies zijn leuk voor gebruikers, maar maken bovenal ook nieuwe verdienmodellen mogelijk: in de toekomst kunnen bedrijven er bijvoorbeeld voor betalen om hun chatkanalen te promoten, of zelfs om in gesprekken te adverteren.

Geld verdienen met WhatsApp is vooralsnog echter een moeilijke opdracht. In zijn eerste jaren was de app deels betaald, maar van dat model is Facebook inmiddels helemaal afgestapt. WhatsApp kondigde vorig jaar aan bedrijven te zullen toelaten op zijn platform, maar dat is in de praktijk nog niet gebeurd.

Ondertussen ligt de app in Europa onder vuur omdat Facebook de gebruikersdata van WhatsApp en Facebook wil koppelen. Die koppeling is voor Facebook essentieel om gerichte advertenties te kunnen aanbieden, maar is voorlopig stopgezet

LinkedIn is ook handig om in relatie met Cdfoon en Facebook te gebruiken:

LinkedIn telt inmiddels meer dan vijfhonderd miljoen gebruikers. Welk percentage van de half miljard leden regelmatig actief is op het platform, bijvoorbeeld dagelijks of maandelijks, is niet duidelijk.

In Nederland telt LinkedIn ruim zeven miljoen gebruikers. Uit gepubliceerde statistieken door het sociale netwerk blijkt dat Nederlands op de tweede plek staat gekeken naar het gemiddeld aantal connecties van gebruikers in een land. Nederlandse leden hebben er gemiddeld 188, alleen in Singapore ligt dit hoger.

In Amsterdam hebben gebruikers gemiddeld 288 connecties, waarmee het de op één na actiefste stad is na Londen met gemiddeld 307 connecties.

LinkedIn is sinds eind vorig jaar onderdeel van Microsoft, dat het gelijknamige bedrijf overnam voor 23 miljard euro. In januari van dit jaar werd de website van het sociale netwerk nog volledig vernieuwd. Onder meer het navigatiecentrum en de manier waarop gebruikers berichten naar contacten konden sturen, gingen op de schop.

Sinds jaar ben ik actiever op Facebook. Je kan een profiel en cover foto uploaden. In mijn beeld zou je ook naar schoolbord concept kunnen kijken. Dat je flexibel een bord vol kan kalken wat jij graag er op wilt zetten. Natuurlijk ook de info uit cdfoon er (automatisch) op het bord kunnen zetten.

OpenBoard is an open source cross-platform interactive white board application designed primarily for use in schools. It was originally forked from Open-Sankoré, which was itself based on Uniboard.

Omdat ik Facebook en Linkedin gegevens bij elkaar wil zetten. Kan je ook opportunities gaan voorstellen. Je werkt hier, maar ander bedrijf heeft meer voor je over om bij hen te komen werken.

Amsterdamse startup Recruitz.io heeft een investering van twee miljoen euro gekregen. Het bedrijf belooft via zelflerende software automatisch vacatures aan de juiste doelgroep te tonen via advertenties op onder meer Google en Facebook.

De twee miljoen euro is toegezegd door investeringsfonds Slingshot, dat een minderheidsbelang in Recruitz.io neemt. De investering is bedoeld om de internationale uitbreiding van het bedrijf te stimuleren.

Recruitz.io werd vorig jaar opgericht en telt inmiddels 22 medewerkers. Het bedrijf werkt niet via toegewijde vacaturewebsites. In plaats daarvan koopt het voor klanten via een automatisch systeem advertenties in op websites als Google en sociale netwerken als Facebook en Instagram.

Daarin staat dan informatie over de aangeboden baan. Het zelflerende systeem bepaalt de tijdstippen waarop en plekken waar de vacature getoond wordt. Die keuzes worden na plaatsing van de advertentie geoptimaliseerd.

Om makkelijk je familie boom te kunnen tekenen denk ik aan een open source Autocad oplossing. Ik moet beetje denken aan molecuul. Ik kan mijn familie tekenen. Andere mensen gaan verder bouwen op wat ik heb getekend door hun familieboom er in op te nemen.

Ik vond ook open source AutoCAD oplossing LibreCAD naast Bricad.

Ook belangrijk is om taken geautomatiseerd (bij design) uit te kunnen voeren. Heet vaak ‘automation’.

Apple heeft de iOS-app Workflow overgenomen. Met die app kunnen taken in verschillende andere apps worden geautomatiseerd. In 2015 won Workflow al een Design Award van Apple.

Met de app is het mogelijk om snel taken uit te voeren in verschillende apps. Gebruikers kunnen er bijvoorbeeld voor zorgen dat hun laatst gemaakte foto automatisch naar Dropbox wordt geüpload, of dat hun route naar een vriend wordt verstuurd. Deze automatische taken kunnen met één druk op de knop worden uitgevoerd via een iOS-widget.

Banken gaan iets maken zonder rekeningnummer maar op telefoonnummer, dus cdfoongegevens worden belangrijker.

Grote banken komen met Europese mobiele betaaldienst
Een groep grote Nederlandse banken die bestaat uit ABN Amro, ASN Bank, ING, Rabobank, RegioBank en SNS, wil deze zomer een mobiele betaaldienst lanceren.

Payconiq stelt bankklanten in staat om te betalen, zowel bij webshops en in winkels als onderling. De app kan geld overmaken op basis van een telefoonnummer in de contactenlijst. Het IBAN-rekeningnummer is daarbij niet nodig.

Daarmee lopen ze vooruit op een Europese wet die eind 2018 van kracht wordt. Die wet biedt bankklanten de mogelijkheid om toestemming te verlenen aan derde partijen om hun betalingsgegevens op te vragen bij hun bank.

Voor winkels is het mogelijk om via geolocatie of met een QR-code in de app te worden gevonden. Voor webwinkels is er ook een QR-code of een directe link naar de app.

In Nederland heb je ook Adjen betaalplatform:

Het Adjen platform verwerkte vorig jaar $90 miljard aan transacties voor klanten als Netflix, Uber en Spotify. Dat is een toename met 80% op jaarbasis.

Ondernemingen hebben doorgaans meerdere betaalkanalen, ze wisselen om alternatieven te houden. Zij zagen de afgelopen tijd dat er tussen die concurrenten steeds meer betalingen via Adyen verlopen en kiezen dan voor ons kanaal".

In kassa was ook onderwerp dat moeilijk banktransactie is te controleren omdat de informatie op bankafschrift niet helder is. Ik denk dat een platform hier ondersteuning kan brengen. Ik denk dat transacties gemakkelijk in het door mij voorgestelde Asterisk concept ondergebracht kan worden.

Banken gaan weer nummer rekeninghouder controle uitvoeren. Je kan deze informatie dan gemakkelijk in platform opnemen. Als ik geld naar iemand overmaak weet ik zeker dat rekening bestaat.

Controle: Om verkeerde overboekingen en factuurfraude te voorkomen, voeren Nederlandse banken later dit jaar bovendien een IBAN-naamcontrole in. De dienst checkt de naam van de begunstigde die door de klant wordt ingevoerd bij een overboeking. Wanneer bij de check fouten worden ontdekt, krijgt de opdrachtgever een waarschuwing.

Rabobank heeft de IBAN-naamcontrole ontwikkeld en zal in het tweede kwartaal als eerste van start gaan met de controle. Daarna volgen de andere banken.

Eigenlijk wordt burgerservicenummer als sleutel gezien en niet als indentificatiemiddel (GUID). Indien je burgerservicenummer weet dan kan je producten gaan shoppen. Lijkt mij een totaal verkeerde insteek. Net als de bank je geboortedatum vraagt als je iets telefonisch wilt regelen.

Via de zoekfunctie van een Microsoft-documentensite blijken gevoelige gegevens van verschillende gebruikers vindbaar te zijn. Het gaat onder meer om creditcardnummers, wachtwoorden en burgerservicenummers.

Ook privégegevens van verschillende Nederlanders zijn makkelijk vindbaar op Docs.com, blijkt uit een test door NU.nl. ZDNet meldde zondag dat de zoekfunctie van de site offline was gehaald door Microsoft, maar maandagochtend zijn documenten weer te doorzoeken.

De hartelijke groet Jan Marco

Hoi Weerman,

Zaterdag fietste ik naar huis en de kerkklokken luiden ter nagedachtenis van vuurwerkramp van 17 jaar geleden in Enschede. Wat gaat de tijd snel “when you having fun”. Ik zie het wel als “berg beklimmen”. Kijken hoe je hoger op de berg kan komen. Sommige routes lukt niet en probeer je weer andere route te vinden.

Centrale concepten als Uber, airbnb, Google, Facebook, zijn kwetsbaar voor overheden.

Daarom stel ik ander (peer-to-peer) platform voor wat ik “PersInfoNet” noem:

Core Business PersInfoNet:

  • (Persoonlijke) Informatievoorziening;
  • (Persoonlijke) Bemiddelingsdienst;
  • (Persoonlijke) Advisering (/beoordeling).

Weerman, Misschien kan jij het strakker formuleren? :slight_smile:

Onderstaand voorbeeld waar je terechtkomt als je een verkeerde architectuur gebruikt. In mijn beoogde architectuur heeft elke gebruiker van het PersInfoNet-platform zijn eigen Uber en Airbnb, etc dienst draaien op zijn pc of smartphone.

Uber is een vervoersbedrijf
LUXEMBURG - Taxi-app Uber behoort tot de vervoersbranche en is geen elektronische bemiddelingsdienst, zoals het bedrijf zelf stelt. Dat zegt de advocaat-generaal van het Europees Hof van Justitie donderdag in een zaak die taxichauffeurs uit Barcelona hadden aangespannen. Uber moet daarom gewoon aan dezelfde eisen voldoen als elk ander taxibedrijf.

Aanleiding voor de zaak is de omstreden UberPOP-dienst, waarmee consumenten zelf taxiritjes aan kunnen bieden. De dienst is kort ook in Nederland actief geweest, maar stopte in 2015.

Uber stelt dat het slechts een bemiddelingsdienst is en geen taxibedrijf en dat het daarom vrijstelling heeft van deze regels.

Uber is volgens hem niet puur een bemiddelingsdienst, omdat de chauffeurs zonder het platform geen werk zouden hebben. ,Er is eerder sprake van het organiseren en beheren van een volledig systeem voor stedelijk vervoer op aanvraag.’’

Om familie relatie te tekenen kan je m.i. gebruik maken van een open source cad programma zoals BRL-CAD. BRL-CAD zijn al meer dan 20 jaar bezig. Mogelijk dat er betere zijn, maar ik kijk eerst naar deze. Je kan ook cad programma gebruiken om de jobs in schedule grafisch te maken. Je kan denk ik ook BRL-CAD gebruken om een routeplanner grafiek te tonen, zoals Osrm-backend dat doet.

BRL-CAD is a powerful cross-platform constructive solid geometry solid modeling system that includes an interactive geometry editor, ray-tracing for rendering & geometric analyses, network distributed framebuffer support, image & signal-processing tools.

Ik zie het plaatje zo voor mij:


In bovenstaande plaatje zit ook een RPC project welke threadpools heeft, deze zal m.i. moeten aanvullen met een Messege Queue als je meer werk hebt dan Workerthreads. De security zit in de SSH-server software. SSH-server kijkt naar de public keys in de Cdfoon-subscriber database. Wijzigingen in de Cdfoon-subscriber database worden via de Blockchain uitgevoerd. :joy:

libpkg – a library that implements a remote procedure call (rpc) mechanism. This library is a predecessor of the modern rpc system. Unlike the typical UNIX rpc service, applications can set up services and handle requests without requiring configuration by a system administrator.

Een ander belangrijk punt is om source code automatisch te kunnen compileren in het PersInfoNet platform. Groot deel van automatisch compileren zit ook in het Ulitmate++ programma, echter ik vond ook een ander project “Buikd2” waar mogelijk ook zelfde functionaliteit in zit.

Volgende filmpje geeft m.i. wel introductie waar je tegen aan loopt bij automatisch compileren van source code.

build2 is an open source (MIT), cross-platform toolchain for building and packaging C++ code. It includes the build system (build2), package manager (bpkg), andrepository web interface (brep). There is also cppget.org, a public repository of open source C++ packages.

The aim of the project is a modern build system and package manager for the C++ language that provide a consistent, out of the box interface across platforms/compilers. Having a sane build file syntax would be nice, too. The toolchain is written in C++14 and while not strictly C+±specific, that’s the primary focus.

CLI is a command line interface compiler for C++. It allows you to specify the options that your program supports, their types, and default values. This specification can then be translated to C++ classes that implement parsing of the command line arguments and provide a convenient and type-safe interface for accessing the extracted data.

libcutl is a C++ utility library. It contains a collection of generic and independent components such as meta-programming tests, smart pointers, containers, compiler building blocks, etc.

De hartelijke groet Jan Marco

Hoi Weerman,

Ik ben nu bezig om SIP channel van Asterisk om te zetten naar Visual studio. Niet moeilijk puzzeltje, maar er zijn er wel heel veel.

Ik zie nu dat Asterisk op een (callcenter) telefoon centrale lijkt. Je kan agents aanzetten die telefoontjes krijgen. Ik ben onder de indruk van Asterisk. Je kan met voice of video een channel binnen krijgen. Ik wil naast voice en video een datachannel definiëren. Je schakelt dan naar een server die deze datachannel gaat verwerken.

Daarbij lijkt mij erg leuk om TOR er in te verwerken. Mogelijk eerst een TOR-verbinding op zetten waarna je met SIP protocol een verbinding naar een (TOR) hidden service kan opzetten.

Bedrijven/mensen durven tor-links niet meer te delen. In mijn beeld is centrale (Napster) concept kwetsbaar om juridisch aangepakt te worden. Beter is om database bij eindgebruikers te hebben met TOR voor anonimiteit en synchroniseren onder je bevriende peers.

De populaire torrentsite ExtraTorrent is definitief afgesloten. Het abrupte besluit werd een paar minuten geleden aangekondigd in een kort bericht op de website.

Na KickassTorrents en Torrentz.eu, is dit de zoveelste grote speler die afscheid neemt. De ExtraTorrent beheerder SaM heeft tegen de website TorrentFreak gezegd dat het inderdaad het einde is. “Het is tijd dat we er mee ophouden.” Het lijkt dus een lifestylekeuze te zijn geweest van een van dudes van een generatie die er nu een voor een mee lijken te stoppen.

ExtraTorrent was na Piratebay de grootste, met dagelijks miljoenen bezoekers. Het is nog niet duidelijk of geassocieerde groepen, zoals EtHD en ettv, ook gaan stoppen. Of juridische druk de oorzaak is van de sluiting is ook niet duidelijk.

Randstad heeft veel geld voor Monsterboard betaald. Nu gaat google ook in deze vijver vissen met betere vistechnieken. Ik kijk er altijd positief naar. Mogelijk dat de vijanden van Google weer onze vrienden gaan worden.:grinning:

Google jaagt uitzenders stuipen op het lijf
Uitzenders opgelet, Google staat voor de poorten! De aandelen van Adecco en Randstad, de nummer één en twee van de wereldwijde uitzendmarkt, worden massaal van de hand gedaan na het nieuws dat de zoekmachinegigant zijn eigen vacaturezoekfunctie krijgt.

Ik ga voor decentraal model. Ook zie je dat Amazon geneesmiddelen wil gaan verspreiden. Je hebt op Kassa kunnen zien dat onze apotheken heel zichtbare vervalste dokterrecepten toch de geneesmiddelen mee geeft.

Webwinkel Amazon overweegt in apotheekartikelen te stappen. Het miljardenconcern wil daarmee de dure medicijnen aanpakken.

Een Nederlandse startup in een bemiddelingdienst voor kaartjes:

Het Nederlandse techbedrijf Tiqets, dat via de smartphone kaartjes aanbiedt, heeft $17 miljoen aan investeringen gekregen.

Dat meldt het bedrijf met 75 werknemers woensdag. Het in 2014 opgezette bedrijf geldt al enige tijd als erg succesvol, omdat gebruikers met de smartphone bij musea en evenementen niet langer in de rij hoeven te staan. Steeds meer organisaties hebben zich aangesloten.

De entree naar musea is door de Nederlandse startup eenvoudig gemaakt: de app op de telefoon biedt het toegangskaartje aan de deur.

Tiqets levert ook toegangskaartjes voor musea in vrijwel alle grote steden in de wereld.
Inmiddels zouden in honderdvijftig landen mensen gebruik maken van deze snelgroeiende appdienst.

Ik heb mijn plaatje weer verder ingekleurd. Voicemail van Asterisk vind ik een deel van berichtenbox. De telefoon functie er boven op gezet. Daarnaast een blok getekend om te zoeken. Asterisk bied daar ook aanknopingspunten voor aan ze hebben directory search o.i.d. er in geïmplementeerd:

Ik denk dat functionaliteit van de Asterisk code wel in de buurt van Skype kan komen.

Facebook wil niet dat je statisch filmpje gaat uitzenden. Indien je wel doet riskeer dat je account gaan blokken op video functionaliteit.

Facebook wil af van statische live video’s
Facebook staat niet langer toe dat gebruikers van het sociale netwerk een livestream starten die vrijwel geheel dan wel volledig uit een statisch beeld bestaat.

De Amerikaanse techgigant heeft hiervoor de richtlijnen voor live video’s aangepast.

In de geüpdatete richtlijnen staat voortaan expliciet vermeld dat de functie niet gebruikt mag worden voor “enkel afbeeldingen”.

Facebook noemt daarbij zowel statische, geanimeerde als continu wisselende afbeeldingen. Ook wordt het gebruik van live video voor het houden van een poll met daarbij een stilstaande of nauwelijks bewegende achtergrond verboden.
Volgens Techcrunch zullen video’s die niet aan deze richtlijn voldoen minder zichtbaar zijn. Gebruikers of pagina’s die herhaaldelijk dergelijke livestreams starten, zouden daarmee riskeren dat Facebook hun toegang tot live video intrekt.

Ik denk dat Facebook niet capaciteit van Napster achter concept wil verwerken. In mijn concept zendt platform gebruiker rechtstreeks naar andere platform gebruiker, dus is m.i. geen isssue in mijn beoogde concept. Anders geformuleerd. Het SIP (Asterisk) protocol stuurt beelden rechtstreeks naar persoon die er naar kijkt.

De hartelijke groet Jan Marco

En aandeelhouders?

It’s now evident that our free Web can’t survive the mounting wave of joint attacks by governments and large corporations as long as it remains vulnerable to central point failures that can be exploited by its enemies.

Jan Marco! Play Misty for Me :sunglasses:

Wij gaan jouw leven eens ingrijpend veranderen … door het geheel te delegeren aan deze knakkers:

600.000.000 Linkedin users depend on the will of one single company

Business should be independent in a decentralized network:

  

Join our mission to create decentralized business platform (similar to LinkedIn) for crypto-community

Wel is het jammer dat het niet al klaar is. Meer bepaald, ze moeten nog beginnen.

Eerst een ICO (Initial Coin Offering ) middels een crowdsale:

We are happy to announce that Pre-ICO goals are successfully reached ahead of time! That’s why we are cancelling Pre-ICO campaign and will proceed with ICO in early autumn. Now we are focusing on the further research, yellow paper and platform prototype. Stay tuned!

Kijken of wij hier een ‘match’ hebben? Wat het project wil zijn:

Übermensch White paper

This document presents the Übermensch project - a LinkedIn for a cryptocommunity, a distributed business platform that allows traders, investors, developers, consultants and enthusiasts to find business partners, offer their services, enter into joint deals based on smart contracts, hire staff, advertise their own Services in a comfortable and secure environment, and also finance projects (individually or as a part of a particular community).

Waar jij het al zo vaak over had, doe dit op basis van door andere betrokkenen gegeven waarderingscijfers:

The platform allows you to get the maximum PR in the cryptocommunity through a system of ratings and reviews. It also allows you to act anonymously while keeping transactions with other community members safe.

Zoja, natte droom:

It is based on the “Profile” (see “Essence of the Platform”) that allows you to provide information about yourself for fast keyword search of a desired party basing on its features and services offered.

Participants make deals based on a smart-contracts - to offer goods and services and pay for them, to hire, pay for consultations, form communities and set up joint projects, co-finance the transaction in the framework of projects, etc.

Jij zei “platform” en een platform zal het zijn:

The platform enables not only to find a party, but also to offer a job, to involve in realization of a project on blockchain, makes it easy to test new ideas, discussing it with crypto and blockchain technology market professionals. Using the platform you can not only get feedback and criticism, but also form a team in order to realize you own project, and also receive funding from the interested parties.

The platform is anonymous in essence, but each user sets an acceptable level of anonymity for oneself. Public figures who care about high rating and trust level reveal their personality as much as possible. However the platform also provides functionality that can completely hide an account identity, should owner wish to enter into a business transaction without disclosing one’s identity.

The platform can be accessed through mobile clients (Android, iOS, Windows Phone), as well as through desktop clients for the main operating systems (Windows, MacOS, Linux). The registration process involves creating a wallet (personal or public with several signatures) and an account (with or without personal data).

Moderner kan het niet! Er is gedacht aan een ‘wallet’, naam tien-tegen-een afgeleid van “Über-Mensch-Coin”:

ÜMC wallet will be available for instant p2p transactions when paying online, as well as during a personal meeting (for example, using NFC or QR code).

The Übermensch platform does not charge commissions for dealing with sellers or buyers.

Nonetheless, it includes a number of platform supporting incentives and commissions for additional services, which motivate project participants to maintain its individual parts.

En alles is aanwezig om ook jouw specifieke talenten te kunnen gaan botvieren:

Applications

Certain activities on the platform can be made easier with specialized applications. For example, presenting the list of goods sold with supply chain management automated. (SAP ERP style tools). Or the projects and executives exchange. The solution of these problems is taken out of the core of the platform and given out to the applications on top of it. For this, the platform will have an extended API.

Zal het voor alle gebruikers veilig en betrouwbaar zijn? Ja het zal veilig en betrouwbaar zijn en wel hierom:

In order to meet anonymity and privacy requirements, we propose to place all nodes and clients in the Hyperboria8 mesh network using the cjdns protocol.

Using Hyperboria mesh network has the following advantages over other networks:

  1. Works both between devices with physical communication, as well as over the Internet.
  2. Strong end-to-end traffic encryption - intermediate hosts can not read or change traffic.
  3. Support of IPv6 - existing software will work in this network without modifications.
  4. The IPv6 addresses assigned to the nodes are not related to their location. So it is impossible to know the physical location of the node at this address.
  5. High bandwidth.

Ja het is veilig en betrouwbaar ook omdat:

Hyperboria

Hyperboria is well suited for linking Übermensch nodes, because it allows nodes to show their real IP address only to trusted nodes or even just a trusted existing third-party Hyperboria node - it is not necessary to connect nodes through direct tunnels. All traffic on the network is automatically encrypted.

However for customers who are seriously concerned with anonymity, we can provide additional connection options to the nodes. Some of nodes will be published as TOR Hidden Service and access to them can be done through TOR. For even greater anonymity, you can use TOR with VPN.

Blokschema:

Geen soelaas voor de ‘Distributed Database’ gevonden in al beschikbare technologische ontwikkelingen:

So, we need a NEW type of database, which cunningly wraps into the Blockchain and will only store the hash functions in the Blockchain. The content itself is governed separately and when adding a new photo, as well as deleting the old one, it should ask the blocker - “Can it be added or deleted?” Who did it before and under what conditions? "- no one has ever thought of addressing the issue from this angle.

Dus eveneens gaan ontwikkelen:

ÜbermenschDB

Thus, the current implementations of storages do not meet one or the other of the requirements for a database, which would suit a wide range of applications on the blockchain.

While it is affordable for a database to be softly linked with the blockchain (that is, not all
database transactions must pass through the blockchain), it must be resistant to the malicious
behavior of other DB nodes, provide sufficient level of replication, and have mechanisms to motivate
participants to support the network.

As for the principles of data storage, it is proposed to provide DB with the following properties:

  1. The database is public, the user (client) of the database is identified by its public key - which
    is the user ID.
  2. Each user can make transactions to the database, each transaction must be signed by this
    user.
  3. A new record created by the user imprints his ownership of the data.
  4. Change to the record after creation can only be made by the owner (or the user for whom the
    trust is established through the permissions mechanism, implemented as a smart contract on
    the blockchain).
  5. Everybody can read all the records.
  6. To ensure that there is no conflict between the records keys of different users, all the records
    keys of the user are prefixed with user ID.
  7. More complex permissions can be configured using a smart contract in the blockchain (for
    example, trust between specific users, rights to create / delete tables), etc.
  8. All permissions must be checked both for transactions and for replication.

The mandatory cryptographic signature of each record ensures that its modification or deletion by
a malicious node without knowing the record owner private key is impossible. That is, thus
constructed database is Byzantine fault tolerant even without a consensus protocol.

This gives hope that the operation speed of such a scheme will differ little from the speed of
existing implementations of noSql databases.

Hier zijn ze alvast het terrein bouwrijp aan het maken: https://github.com/ubermenschproject

Hoi Weerman,

Super bedankt voor de tip van het Ubermensch project. Ik denk dat het project erg goed geïntegreerd kan worden in het Asterisk project. Ik vind de naam van het project wel erg associëren met de tweede wereld oorlog. Daarom ga ik donderdag proberen om het pdf document integreren met Asterisk documentatie.

Ik denk dat in bovenstaande staat wat ik ook graag wil hebben,

De hartelijke groet Jan Marco

Eigenlijk is “übermensch” gewoon “Superman” in het Duits maar ja:

een lichamelijk en geestelijk hoger type mens, uitgerust met bijzondere eigenschappen (wilskracht, geesteskracht), verheven boven alle goed en kwaad en voorbestemd om te heersen

Van Kraftwerk bestaat een ‘bootleg’ met “Übermensch” in de titel zie ik, oudje en niet mijn kopje thee. Je dacht niet aan Uber, taxibedrijf, toen je de naam zag?

Hoi Weerman,

Eigenlijk is “übermensch” gewoon “Superman” in het Duits maar ja:

Zou kunnen, maar mijn associatie ging direct naar untermench vs übermensch in de Tweede Wereld Oorlog in Duitsteland, zie ook:

Wanneer het nationaalsocialisme in de twintigste eeuw gebruikmaakt van de term, wordt het begrip 'übermensch’ via het sociaal darwinisme aan ras gekoppeld. Dit had weinig te maken met Nietzsche’s oorspronkelijke interpretatie. De nazi’s bedachten als tegenhanger het begrip untermensch. Daarmee riepen ze een begrippenpaar in het leven dat bij Nietzsche niet voorkomt.

“Untermench” zou ik niet op ras definieren. Wel op gedrag van mensen. Oplichters, dieven, dierenbeulen of personen die zich opblazen bij een concert van Ariana Grande vind ik “untermenschen” en die mogen (inclusief hun vrienden en familie) via het platform instrument “dynamic pricing” hoger prijzen gaan betalen.

De hartelijke groet Jan Marco