Foonsearch

Hoi Weerman,

Hun vehikel heeft nu als naam “Oasis”. Was “Übermensch” toen ik het in 2017 voor het eerst tegenkwam:

Ik geloof niet in losse AI en Blockchain (munt) point solutions. Ik wil AI en Blockchain als onderdeel van een cliënt ERP applicatie maken. Ik noem het geen ERP, maar PRP. Personal Resource Planning applicatie. Iedereen heeft zijn eigen talenten en die zet je er in een PRP applicatie. Andere kunnen weer van jouw talenten gebruik maken.

Ik denk dat het algemeen probleem ligt in dat personen en bedrijven niet gezamenlijk aan iets ((dencentrale) IT-oplossing) willen meebetalen. Behalve als ze een concrete opdracht via een technologie platform krijgen, dan zijn ze genoodzaakt om hoge transactiekosten te moeten betalen. Ze zeggen dat ze als het ware tegen de muur staan. Ik ken ook iemand die `winkeltje´ is begonnen. Zij vindt Excel al prachtig als haar ’voorraadadministratietool’.

Ik wil Openpapyrus vanuit een algemene productlijst gaan vullen. Hierbij denk ik aan het DNS concept. Noem het PINGNS (Personal Information Network Guid Name Server).

Voor ‘host-name’ gebruik GUID en ‘IP address’ zijn de attributen: name, ean, sku, brand and guid(firstimage).

DNS is one of the building blocks of the internet. In general, DNS can be seen as ‘the phone book’ of the internet, as it translates (host) names into IP addresses and connects email addresses to the right servers (among other things). (source Company).

https://downloads.powerdns.com/releases/pdns-4.2.1.tar.bz2 pdns/modules/gmysqlbackend/schema.mysql.sql at master · PowerDNS/pdns · GitHub

Product:

fixed: guid|ean|sku|brand|name|firstimage

in between fixed/variable: url|email address

variable: guid|action|price_inc|price_ex|offlinestock|days

guid(name, ean, sku, brand, guid(firstimage)) → resolves with “PINGNS –a” to name, ean, sku, brand and guid(firstimage).

guid(name, ean, sku, brand, guid(firstimage)) → resolves with “PINGNS –url” to url.

guid(name, ean, sku, brand, guid(firstimage)) → resolves with “PINGNS –email” to email addresses.

guid(name, ean, sku, brand, guid(firstimage)) → resolves with “PINGNS –pic” to firstimage.gif.

guid(name, ean, sku, brand, guid(firstimage)) → resolves with “PINGNS –urlpic” to url of firstimage.gif.

Je kan bovenstaande concept ook wel voor ons ‘telefoonboekje’ gebruiken. Heb jij een hash code(=GUID), dan krijg je de bijbehorende attributen van persoon/bedrijf. Voordeel van DNS achtige oplossing is dat er ook hiërarchie in de data zit. Kan hij lokaal niet vinden, gaat hij naar een hoger niveau zoeken.

Met PINGNS had je makkelijk kunnen zien dat je met de juiste persoon aan het “handelen” was.

Internetcriminelen lichten Rijksmuseum Twenthe op, bijna 3 miljoen euro schade

Het Rijksmuseum Twenthe is door internetcriminelen voor bijna drie miljoen euro opgelicht. Dat heeft directeur Arnoud Odding bevestigd na een bericht van persbureau Bloomberg.

De twee partijen onderhandelden maandenlang via e-mail. Er werd een bedrag afgesproken van 2,85 miljoen euro. Het museum kreeg via de mail een rekeningnummer in Hongkong en het geld werd overgemaakt.

De Londense kunsthandelaar zegt het bedrag nooit te hebben gekregen. Later bleken de e-mail met de bankgegevens en het rekeningnummer afkomstig te zijn van criminelen. De twee partijen geven elkaar nu de schuld.

Heel voorspelbaar:

De Tsjechische antivirusmaker Avast sluit zijn tak die het surfgedrag van klanten analyseerde
De Tsjechische antivirusmaker Avast sluit zijn tak die het surfgedrag van klanten analyseerde, maakt het bedrijf bekend op zijn website. Het bedrijf ligt sinds december onder vuur omdat informatie over het internetgebruik van klanten werd verzameld en geanalyseerd zonder dat zij daarvan op de hoogte werden gesteld.