This coordinate is invalid in DEMO mode

Beste Foonexperts,

Ik ben compleet nieuw voor wat betreft de mogelijkheden die geboden worden door de cdfoongids.
Heb een oude versie (2006) op de kop kunnen tikken en heb met behulp van code gevonden op deze website het 1 en ander aan de gang gekregen. Wanneer ik echter de cdfoon gids opstart (lokaal geinstalleerd), krijg ik wanneer ik een route wil bekijken continue de foutmelding zoals beschreven in het onderwerp van deze post. Ook wanneer ik met behulp van onderstaande code probeer om de TravelmanagerComponents.dll aan te spreken krijg ik deze foutmelding. Zijn er mensen die dit eerder hebben gezien/ hier ervaring mee hebben en weten wat ik kan doen om deze foutmelding te verhelpen?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

'reference: C:\Program Files\Common Files\TravelmanagerComponents\Version4.4\TravelmanagerComponents.dll

Sub Main()

With New Configuration
.DataPath = "D:\CDFoon\Install\program files\De Telefoongids\CD-foongids\Data\gbd"
End With

With New Routeplanner

'geo_postalcoords.txt:
'7523RS|257819|473584
’1014AX|118431|489217

.StartPoint = Array(257819, 473584)
.Destination = Array(118431, 489217)

.PlanMode = pm_Fastest 'pmShortest pm_Cheapest
.Plan

Debug.Print "van: 7523 RS"
Debug.Print "naar: 1014 AX"
Debug.Print "afstand: " & Format$(.TravelDistance / 1000, “0.0”) & " km"
Debug.Print "reisduur: " & .TravelTime \ 3600 & “:” & .TravelTime \ 60 Mod 60

End With

End Sub

In de map waar “Configuration.DataPath” naar wijst staat het bestandje “license.lck”.

Heb dat bestandje bij mij eens even omgewisseld voor eentje uit 2006 en krijg dan dezelfde DEMO-melding.

Die melding verdwijnt weer als ik mijn systeemdatum op 2006 zet of als ik mijn 2008-versie weer terugzet.

Weerman, super! Wanneer ik de systeemdatum naar 2006 zet krijg ik inderdaad geen foutmelding en werkt het allemaal als een zonnetje.
Systeemdatum naar 2007 werkt ook nog goed, maar vanaf 2008 gaat het fout en krijg ik weer de DEMO melding. Betekend dit dat de cdfoongids slechts bruikbaar is in de periode waarop deze betrekking heeft (in dit geval 2006/2007) ?

Ook vraag ik me af of hiervoor een alternatieve oplossing bestaat (vervangen van license.lck lijkt me niet mogelijk) om te voorkomen dat de systeemdatum telkens aangepast dient te worden. Ik weet niet of het mogelijk is om deze file te omzeilen en/of deze file gebruikt maakt van eventuele waarden in de registry die aangepast kunnen worden… alle informatie is in ieder geval van harte welkom.

Tot zover in ieder geval bedankt!

Weerman, gebruik jij trouwens ook cdfoongids 2006? Dan zou vervangen van licence.lck waarschijnlijk wel werken…

Weerman,

Ik heb geprobeerd om via code de systeemdatum aan te passen alvorens ik de TravelmanagerComponents.dll aanroep. Naast het feit dat ik meteen meldingen krijg van ongeldige certificaten op exchange servers, verlopen virusscanner definities en weet ik wat al niet meer, lijkt dit bovendien niet te werken :

Voordat ik de dll aanspreek zet ik de systeemdatum naar 2006 :

Dim MyDate As Date
MyDate = #3/4/2006#
Date = MyDate

Na uitvoeren van de dll had ik (wanneer het zou werken) de systeemdatum weer teruggezet. Maar helaas, ook wanneer ik voordat ik de dll aanspreek de systeemdatum aanpas krijg ik de DEMO melding. ik vermoed dat dit te maken heeft met het feit dat de referenties (dll) reeds geladen worden bij het opstarten van Ms Access en de systeemdatum dus nog niet is aangepast… Word een moeilijk vraagstuk denk ik…