Op zoek naar Foondump of soortgelijk programma

Ik ben op zoek naar naar Foondump of soortgelijk programma.Is foondump nog ergens te vinden en wordt het nog verder ontwikkelt?

Wie kan mij verder helpen of weet een alternatief programma?

Groet,
Pieter

Het Internet Archive heeft de op een na laatste versie:

https://web.archive.org/web/20061101145755/http://www.foondump.nl/download/foondump-v513.zip

Dank @Weerman!

Heeft iemand ook nog een suggestie hoe CD’s uit 2002 gelezen zouden kunnen worden? Met Foondump 513 lukt het helaas niet….

Door de jaren heen zijn er voor het kopiëren van die Telefoongids-CD’s telkens andere programmaatjes gemaakt om een opnieuw gewijzigd opslagformaat van de KPN-telefoongids vermeldingen aan te kunnen.

Moest het na al die tijd in dit forum opzoeken maar in 2002 was het "Babyfoon" van RGJ waarmee exporteren van de gegevens werkte. Loslaten op de 2002-"najaarseditie" van de CD-Foon, eerst zeggen welk laatje dan:

[C:\Test]set CDFOON=J:

Blijkt maar eens dat ze toen al wegliepen met hem:

[C:\Test]Babyfoon.exe -n Trump
CDFoonGids versie Najaar 2002 [consumenten]
Bezig met opzoeken achternaam...
Bezig met doorzoeken van 2 vermeldingen...
071-5124208 Studentenhuis Trump Plaza, Oude Rijn 2 A, 2312 HD Leiden
020-7784630 Trump I, Reizigersweg 167, 1033 ZN Amsterdam
2 records gevonden binnen 1 seconde.

Op de huidige CD, ZM2018, ook maar minder uitgesproken:

Airtrumpet Solutions
VvE geb Centrumplan Marsdiepstr Den Helder

En de complementaire ‘GUI’ versie daarvan, “Megafoon” — ja, we hadden het goed in die tijd:

megafoon

Oké, deze link

https://imagebin.ca/v/4GuXfHsy9q42

Gaat naar net zo’n plaatje maar dat is nu tegelijkertijd ook de ‘zip’ van genoemde twee programmaatjes.

Als je die afbeelding - "4GuXfHsy9q42.jpg" - naar je toehaalt kan je het uitpakken met 7-Zip of zo:

[C:\test]"C:\Program Files\7-Zip\7z.exe" e 4GuXfHsy9q42.jpg

Ook echt vanuit uitpaksoftware openen, dubbelklikken op de "jpg" wil niet, zie je alleen maar het plaatje weer.

Dit alles voor de zekerheid, misschien ben je wel zo iemand die je dit niet hoeft uit te leggen :slight_smile:

Wederom Dank @Weerman

Programma is binnen…echter krijg ik de volgende melding (ook na de set CDFOON=). Het gaat om deze melding:
CDFoonGids niet gevonden.
Controleer of de CD aanwezig is en of de CDFOON variabele goed is gezet.

Iemand enig idee hoe dat op te lossen is?

Thnx!

Checklist, sorry, onnozele vragen maar toch:

  • is het een KPN-cd? Je had toen ook nog de Nationale Telefoongids dacht ik maar daar werkte het niet mee

  • is de CD van 2002? Ben even kwijt tot welk jaar precies deze software werkte maar op gegeven moment veranderden ze het formaat weer en moest er ook weer andere software komen om de telefoonvermeldingen toch weer te kunnen exporteren

  • het zoekprogramma van KPN zelf start wel? Op die kwartaal-CD’s alleen om je te vertellen dat het ding verlopen is :slight_smile:

  • is het een gekopieerde CD? Daar kan de mot in zijn komen te zitten na al die tijd, ongeacht het eventuele A-merk van beschrijfbare lege CD’s

  • als je vlak voor “Babyfoon” uitvoeren alleen ‘SET’ doet zie de vereiste CDFOON variabele met een waarde langs komen?

  • zowel Baby- als Megafoon - allemachtig RGJ, jouw schuld, zit ik hier als volwassene wartaal in te tikken - uiten dezelfde klacht?

Kijk nog een keertje, het werkte vorige week toch toen ik het even aan het uitproberen was?

Hi @Weerman,

Het gaat idd om een Nationale telefoongids van de Gouden Gids, dus niet van KPN denk ik…

Zijn daar nog mogelijkheden voor om te exporteren?

Thnx,
Pieter

Neem dit hier tot je en zeg daarna tegen Peter Jan Rens, Geef Nooit Op? Deze keer maar wel.