Online variant

Hoi Dames, Heren,

Erg leuk om met nieuwe innovatieve zaken bezig te zijn —)

Mijn aandachtspunten op korte termijn:

  1. Megafoon, Filezilla client en File zilla server (MFC gedeelte) mergen. Deze GUI alleen op Windows. Je hebt dan een mooie kijkpijp naar je database/server applicaties (isdnlog, gpslog, hashd, wlmd, ftpd, iptables, httpd, etc.). Hyperlinks zitten er m.i. ook in (filezilla about scherm). Erg leuk pakket.

  2. gnunetd poorten op databases en het daarna poorten op Windows. Dus programma kunnen compileren op windows (Visual studio) en Linux. Je krijgt dan een netwerk van (Linux/Windows) peers op Internet. Mogelijk dat je in de routing van pakketen gaat kijken naar de databases die je buurservers hebben. Hebben ze bijvoorbeeld beiden de foondump database dan kan je nieuwe info m.b.t. foondump exclusief naar deze servers gaan uitwisselen. Komt reductie in netwerkverkeer ten goede.

  3. Je kan ftp protocol zo aanpassen dat hash code ook overkomt. Als Sender en ontvanger deze versie gebruiken dan de extensie in het ftp protocol uitvoeren. Je hoeft dan file niet te halen om te weten wat de inhoud van de file is. Of je gaat een file halen bij een default ftp site, daarna hashcode bepalen en deze in de database zetten. Deze hash code kan je via database synchronisatie verspreiden op het internet.

  4. Je kan met Filezilla een ftp server browsen zonder dat de connectie wegvalt. Eigenlijk wil je Filezilla op een database zetten. Van fysiek file adressering naar logische file adressering werken. Naast files laten zien zou je ook database kunnen tonen met een andere gifje. Klik je op de database (bijvoorbeeld postcode database) en kan je hem lezen dan deze ook (automatisch) kunnen kopiëren naar je locale computer.

Indien jullie goede ondersteunende projecten weten gaarne reactie,

De vriendelijke groet Jan Marco

Je ziet een velle strijd tussen De cdfoongids en de Gele Gids. Zie ook http://forums.virtualconspiracy.com/foondump/viewtopic.php?t=132

M.i. kan je met een online (“foonsearch”) versie een beter product maken als cdfoon/Gele Gids, omdat je meerdere bronnen aan elkaar laten relateren.

Waarom zou je als bedrijf voor een advertentie betalen als je je entry gratis kan laten synchroniseren?

Indien jullie een andere visie m.b.t. dit onderwerp hebben gaarne reactie —)

De vriendelijke groet Jan Marco

Hoi RGJ,

Ik mijn gedachten ben ik er wel uit. Ik denk dat ik nu genoeg source heb om iets te gaan “afbouwen”.

Vanaf Koninginnedag ga ik met GUI bezig op bases van o.a. Filezilla en Megafoon Pink.

Ik denk dat ik bepaalde ondernemingen als testcase ga uitwerken. Het gaat hierbij om het zo te maken dat je de code voor andere bedrijven weer kan hergebruiken.

  1. Een kapperzaak heeft x aantal kappers. Van elk kapper heeft eigen agenda met werktijden. De klanten zoals ik kan een reserveringstijd afspreken. Eindklant kan voorkeur met welke kapper (werknemer) hij wil hebben. Wat je wil testen is de Public key techniek. De kapperszaak kan er vanuit gaan dat ik de afspraak maak en niet iemand anders.

  2. Kroegen in Enschede. Ik kan fotos van de kroegen maken. Als een bandje in een bepaalde kroeg komt kan de specifieke kroeg naar hun members een database email/instant message sturen.

  3. Huizen die te koop staan in Enschede. Veilingprincipe. Ik zal wel even naar funda.nl kijken. Je zou natuurlijk ook een bedrijf te koop/huur kunnen zetten.

  4. Free Record Shop: Cd’s met audiorip koppelen aan een cdbase en deze op een cd verkoopbedrijf zetten.

  5. Funprice: “Alle” producten in een computerbase zetten.

  6. Garagebedrijf: Een klant tevredenheidsonderzoek zetten op een bepaalde garagebedrijf…

Eigenlijk probeer je waarde toe te voegen door extra functionaliteiten aan de telefoonboek te koppelen door generieke open source modules te gaan ontwikkelen,

De vriendelijke groet Jan Marco

Hoi RGJ,

Ik ga eerst Megafoon poorten naar foondump2005. Hierna gelijksoortige programma op audiorip tabellen zetten.

Als je bij bedrijfsnaam “dynabyte dynabyte” in de cd-foongids 2005/2006 kijkt hebben niet alle entries dezelfde info records.

Gedachtegang: In een GUI programma a la Megafoon vul je de records aan waarbij bijvoorbeeld de infovelden ontbreken. Hierna kan je met bepaalde programma code “sql insert berichtjes” destilleren.

Je dumpt dus een bepaalde cdfoon en hierna laat je de patch sql berichtjes op de database los. Om op deze wijze een completere database te krijgen,

De vriendelijke groet Jan Marco