Inzicht gevraagd.... (v2005)

Na alle discussies op dit forum doorgenomen te hebben, en dus behoorlijk veel vragen verder, heb ik uiit nieuwsgierigheid eens een blik geworpen op de 2005 versie.

Voordat ik dingen doe die anderen allang hebben gedaan (of mee bezig zijn) wil ik jullie mening eens weten. wat als :

  1. een naam opvraagd, gewoon zoals kpn dat heeft bedoeld.
  2. de exacte data die het programma uit de databestanden ophaalt afvangt.
  3. deze data door analyse gaat proberen te “decoderen” om zo als einddoel de gehele datafile te kunnen lezen

ben ik nu te simpel bezig ? iemand commentaar, suggesties ??
iemand al ervaring met de codering van de 2005 versie ?

Hoi skysoft,

Ik ben erg blij te zien dat jij er mee gaat beginnen. Gezamenlijk kunnen we er achter komen hoe het werkt —)

RGJ vond een string in de dll waaruit blijkt dat men een standaard zip methode gebruikt.

Je kan niet alle data in zijn totaal gaan unzippen in een cdfoon omgeving, dus gaat men vaak in een cdfoon stukken(blokken) unzippen. Als je bepaalde stuk zoekt dan ga je die blok unzippen. Het is belangrijk om te weten hoe groot deze blokken zijn. Als je dit hebt gevonden kan je deze blokken gaan unzippen en dan zie je de record structuren en die zal je in een eigen record structuur moeten inlezen.

De vriendelijke groet Jan Marco

Skysoft, op zich is je aanpak een goede.
Het nadeel is dat je heel erg low-level gaat kijken en daardoor heel veel informatie krijgt die je niet meteen kan plaatsen. Vaak gaat de door jou genoemde methode gepaard met het disassembleren van de code om zo ook inzicht te krijgen in wat er op een hoger niveau gebeurt.