Ik kom ftp.foonsearch niet op ?!

Hallo,

Ik wil hetvolgende graag hebben:
fshtopopc-0.01.zip (1023374 X, Y coordinaten van postcodes)

en wil die van # ftp www.foonsearch.com afhalen. Helaas kom ik er niet op zoals beschreven:

[quote]# ftp www.foonsearch.com
Connected to www.foonsearch.com.
220 (vsFTPd 1.1.3)
Name (www.foonsearch.com:root): anonymous
331 Please specify the password.
Password:
230 Login successful. Have fun. [/quote]

Authenticatie lukt niet. Zoals hierboven beschreven is er geen password, klopt dat inderdaad? Of moet ik mijzelf eerst ergens aanmelden?

Of: is het bestand fshtopopc-0.01.zip elders te downloaden?

Bedankt!

Raymond

Hoi Raymond,

fshtopopc-0.01.zip heeft betrekking op oude cdfoon van CMG. Ik geloof dat RGJ iets gemaakt heeft voor de resolutie van de postcodes naar GPS coordinaten van de nieuwe cdfoon.

Als je toch met de oude cdfoon aan de gang wilt stuur mij dan even een privat mailtje, dan mail ik hem wel even,

De vriendelijke groet Jan Marco


Ja, dat heette foondump...
Als argument opgeven 'geo' ipv 'white' of 'pink'.

Ja, dat heette foondump…
Als argument opgeven ‘geo’ ipv ‘white’ of ‘pink’.

Hallo RGJ,

Ik heb net de laatste foondump 5.08a geinstalleerd en het binnen halen van telefoondata ging helemaal goed. Ik zoek met nu suf waar ik de postcode coordinaten vandaan moet halen. Ik zie nergens het programma foondump staan in de 5.08a zipfile… ik heb dus het idee dat ik helemaal verkeerd kijk. Staat er ergens wellicht een “uitleg for newbies”?

Bedankt,

Ray

Euh, ja, op http://www.foondump.nl/ :shock:

Foondump heet fd05-csv, fd05-mysql of fs05-mssql afhankelijk waarnaartoe je wil dumpen.

I.p.v. ‘white’ of ‘pink’ gebruik je ‘geo’. Je krijgt dan alle data in de tabel geo_postalcodes. (moet nog eens op de site erbij vermeld worden).

Dat had ik al geprobeerd, wellicht zit er een bug in want dit is het resultaat:

[quote]C:\cdfoon_foondump5\foon05>fd05-mssql “c:\cdfoon\Install\program files\De Telefoongids\CD-foongids\Data” geo
FOUT: De gids moet “pink” of “white” zijn.
Gebruik: “fd05-mssql [data directory] [white|pink]”[/quote]

:?

Ik heb juist fd05-csv geprobeerd, en die doet het wel goed. Doet er wel héél lang over, namelijk 1 seconde of zo… :smiley: … hoe hebben jullie dat toch voor elkaar gekregen???

Bedankt!!!

Raymond

Hmmm, voor MSSQL is er nog geen geo ondersteuning… als iemand zich geroepen voelt, reageer even in private message! :smiley:

Hoi RGJ,

I.p.v. ‘white’ of ‘pink’ gebruik je ‘geo’. Je krijgt dan alle data in de tabel geo_postalcodes. (moet nog eens op de site erbij vermeld worden).

Geo_postalcoords tabel is wel super geworden —)

Ik zal met mijn GPS kijken of de GPS coordinaten een beetje overeenkomen.

De vriendelijke groet Jan Marco