fs2005 voor MSSQL & IIS

Werkt er al iemand aan het vertalen van fs2005.php voor MSSQL ipv MySQL? Zo niet, dan overweeg ik er samen met iemand aan te beginnen. Ik ben wel geen php-expert, maar mijn partner in deze meer. Iemand tips & trucs?

Gr. Hugo

Leuk!

Zou op zich niet te moeilijk moeten zijn.
Mail me even private voor je e-mail adres, dan stuur ik je de laatste nieuwe versie (nog niet released).

Beste Hugo,

Ik heb een (bijna) volledige Asp.Net 2.0 oplossing voor het zoeken in de Foondump database (MsSql). Mocht je interesse hebben dan kan ik je mijn emailadres sturen.

Mvg, Lex

Zou je mij ook je e-mail adres willen sturen?

Beste Arian,

Heel graag zou ik jouw ASP versie ontvangen, want mijn betreffende server ondersteund gelukkig php en asp. Ik loop steeds aan tegen het ontbreken van de LIMIT functionaliteit in MS SQL en mijn kennis is niet goed genoeg om de work-arounds die ik tot nu toe vind toe te passen in fs2005.php.

Je kan me mailen op xxxxxxxxxxxx

Gr. Hugo

Als iemand deze ASP.NET 2.0 versie voor MSSQL database al heeft zou ik die ook graag ontvangen. Graag via PM, dan kan in mijn e-mailadres geven.

Tom

Helaas zit in de ASP versie ook geen “limit” zoals in de MySQL foonsearch. Dit is het enige wat mij ook niet is gelukt in mijn PHP versie i.c.m. MSSQL. In deze versie is het helaas alleen mogelijk om óf alle gegevens weer te geven óf de eerste 10/50/100/500. Ze worden dus niet in pagina’s verdeeld (van 1 tot 100, van 101 tot 200 enz… ). Dit is omdat de functie LIMIT van MySQL niet in MSSQL zit en je moet met allemaal moeilijke subqueries gaan werken en de functie top.

Hier een voorbeeldje:

[code]The following query will emulate a

SELECT emp_id,lname,fname FROM employee LIMIT 20,10

That says, give me 10 records starting at record 21. So what will be returned are rows 21-30.
This is used heavily in web-based apps so you can do recordset paging.

Here is what you can do in MS SQL to emulate it (this runs on the PUBS db):

select * from (
select top 10 emp_id,lname,fname from (
select top 30 emp_id,lname,fname
from employee
order by lname asc
) as newtbl order by lname desc
) as newtbl2 order by lname asc
[/code]

Zo moeilijk is die subquery dan toch niet?

Voor de geïntereseerden heb ik een volledige Asp.Net 2.0 en MsSql oplossing gemaakt om te zoeken in de telefoongids.

Wanneer je je mailadres achterlaat, dan stuur ik je de code.

-gr-

Lex

Binnenkort ook in de release beschikbaar :slight_smile:

[quote=“Lex”]Voor de geïntereseerden heb ik een volledige Asp.Net 2.0 en MsSql oplossing gemaakt om te zoeken in de telefoongids.

Wanneer je je mailadres achterlaat, dan stuur ik je de code.

-gr-

Lex[/quote]

hoe kan ik deze asp.net oplossing downloaden?

http://www.foondump.nl/download/TelefoongidsAspNet20.zip

Werkt perfect - mooi vormgegeven.
Complimenten.

Harold.

Is er ook een VB versie ASP.NET20 beschikbaar?

't Blijft geen feest :slight_smile:

Trouwens, wat maakt het uit?

Ik wil de telefoongids opzetten als een module in dotnetnuke. Hiervoor moet ik een aantal aanpassingen doen… en dat is voor mij gemakkelijker in VB.
Met jouw C# code als voorbeeld is dat in ieder geval al weer een stuk makkelijker geworden.

Ere wie ere toekomt, code is gemaakt door LL, niet door mij.
Wanneer je iets moois hebt gemaakt houden we ons aanbevolen voor het resultaat!

Kun je me eventueel in contact brengen met LL?
Als het goed is heb jij als “admin” de beschikking over mijn email adres…

neem contact op op hendrikhazelhof AT hotmail.com.

Lex

[quote=“Lex”]Voor de geïntereseerden heb ik een volledige Asp.Net 2.0 en MsSql oplossing gemaakt om te zoeken in de telefoongids.

Wanneer je je mailadres achterlaat, dan stuur ik je de code.

-gr-

Lex[/quote]

kun je mij deze mailen op hdextro@gmail.com ?

:lol: :lol: :lol: