Dumpen naar mysql

Ik wil de CD foongids 2005/2006 dumpen naar mysql:

uitvoeren -> cmd -> “c:\server\mysql\bin\mysql -u root -p < db\mysql\create-db.sql”

Als antwoord krijg ik dat het systeem het opgegeven pad niet kan vinden

  • MySQL heb ik geinstalleerd in “C:\server\mysql”

  • Foondump heb ik uitgepakt in “C:\Foondump”

  • De map DATA heb ik in “C:\Foondump” gekopieert

  • Als ik geen “<” type vraagt hij naar mn wachtwoord en als ik die heb ingetypt dan krijg ik dit:
    ERROR 1102 (42000): Incorrect database name ‘db\mysql\create-db.sql’

  • Als ik dit intyp: “c:\server\mysql\bin\mysql -u root -p < C:\foondump\db\mysql\create-db.sql” dan vraagt ie ook naar mn wachtwoord en als ik die intyp zegt ie niks aan gaat hij naar de directory waar cmd altijd mee opstart.

Wat doe ik verkeerd?

Hoi pipodeclown88,

Lijkt mij handig dat je
c:\server\mysql\bin
in system path opneemt. Hierna kan je een dosbox openen en dan zou je overal “mysql -p” kunnen opstarten. Check even of dat werkt.

Hierna opzoek gaan naar de create-db.sql in een dosbox door met cd er naar toe te gaan. Check even met dir create-db.sql of file aanwezig is.

Hierna
mysql -p <create-db.sql
intoetsen.

De vriendelijke groet Jan Marco

ok, dankjwel voor de snelle reactie. Ik zal eens kijken.

Ik heb een soortgelijk probleem.

Zie de melding uit de dos box van mijn webserver:

[quote]Microsoft Windows 2000 [versie 5.00.2195]
© Copyright 1985-2000 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\admin>cd\

C:>cd mysql\bin

C:\mysql\bin>mysql -u root c:\foondump\2006\db\mysql\create-db.sql
ERROR 1102: Incorrect database name ‘c:\foondump\2006\db\mysql\create-db.sql’[/quote]

Het lukt me dus al niet om de database aan te maken.

Ik heb ook geprobeerd om het pad naar mysql op te nemen in het system path via geavanceerde eigenschappen van deze computer.

Maar na een herstart werkt de opdracht [quote]mysql -p[/quote]direct in een dosbox ook niet (wordt niet herkend als opdracht). Geen probleem, ik typ wel steeds het hele path.

Ik heb phpmyadmin geinstalleerd, kan ik die database niet met een gewone sql query aanmaken!?

Overigens had ik eerst met de hand de database aangemaakt, maar dan ging het weer mis bij de fd05-mysql dump query. De dump werd netjes aangemaakt maar de gebruiker foondump leek niet de juiste rechten te hebben. Als ik in PHPMYADMIN kijk heeft foondump echter werkelijk ALLE rechten die je je maar kunt voorstellen.

Ik heb die met de hand aangemaakte database daarom weer verwijderd.

Enig idee hoe ik verder kom!?

[quote]C:\mysql\bin>mysql -u root c:\foondump\2006\db\mysql\create-db.sql

Enig idee hoe ik verder kom!?[/quote]

Door het < tekentje niet te vergeten. Het juiste commando is

Dat was de killer tip! Sorry, ik zal moeten leren nog nauwkeuriger te werken, blijkbaar!

:oops:

Overigens bedankt voor de verbazingwekkend snelle reactie!

Nieuw probleempje.
Alles lijkt goed te gaan tot ie de rijen wil importeren. Dan komt ie een heel eind, maar dan verschijnt een foutmelding. Hierbij de tekst uit de dos-box:

[quote]Microsoft Windows 2000 [versie 5.00.2195]
(C) Copyright 1985-2000 Microsoft Corp.

C:\foondump\2006>fd05-mysql “d:\Install\program files\De Telefoongids\CD-foongid
s\data” pink
Starting Foondump
Foondump v5.08 - http://www.foondump.nl/ - Build date Jan 8 2006 16:56:24

Klaar met dumpen. 744459 vermeldingen gedumpt in 65 seconden.
Importing CSV file subscriber
foondump2005.pink_subscriber: Records: 744459 Deleted: 0 Skipped: 0 Warnings:
0
Importing CSV file info
foondump2005.pink_info: Records: 2070729 Deleted: 0 Skipped: 2 Warnings: 11
Importing CSV file category
foondump2005.pink_category: Records: 1243 Deleted: 0 Skipped: 0 Warnings: 0
Importing CSV file phonenumber
foondump2005.pink_phonenumber: Records: 1009934 Deleted: 0 Skipped: 73220 Warnings: 0
Creating indexes
ERROR 2013 at line 7: Lost connection to MySQL server during query[/quote]

Ik heb op de schijf nog 40 gig vrij.
Ik heb zelf mijn windows 2000 pc’tje van mysql en php voorzien. Enig idee!? Ik heb white nog niet gedaan, overigens. Zou mysql een soort van timeout hebben? Kun je dat ergens instellen!?

http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/gone-away.html

Bedankt voor de tip, ik zal me eens verdiepen in mysql…

Hoi Erik,

[quote]Creating indexes
ERROR 2013 at line 7: Lost connection to MySQL server during query[/quote]
M.i. heb je pink al wel in mysql staan, echter bij het maken van de indexen geeft hij een lost connection melding. Check even "select count(id) from pink_subscriber;"
Dit zou 732.000 records moeten opleveren.

Je kan het maken van indexen handmatig doen. Gewoon in file pink-index.sql kijken en dan in mysql client intoetsen.

Mogelijk het maken van de indexen gaan spitsen in 5 SQL commando’s.

alter table pink_subscriber add index idx_lastname (lastname(16));
.
.
alter table pink_subscriber add index idx_category (category);

Je kan natuurlijk ook white en geo gaan proberen om ze te inserten.

De vriendelijke groet Jan Marco

En op welke manier is dat anders? De mysql client ziet niet eens verschil of je het intoetst of naar stdin piped met <

Hoi RGJ,

Klopt, Ik denk dat Erik dat nog niet zo heeft begrepen anders had hij de piped command niet vergeten. Ik wilde Erik alleen de tip geven om Mysql lost connection meer te gaan lokaliseren waar de fout zit.

De vriendelijke groet Jan Marco

Vriendelijk dank voor de tips. Zal ze binnenkort uitproberen en laten weten of het is gelukt. Ik ben absoluut geen held in mysql, laat staan opdrachten via de command line, maar vind jullie programma echt heel handig!
Ik had inderdaad nog niet in de gaten dat het op deze manier kon, Jan Marco.

Vriendelijke groet,

Erik

Hoi Erik,

Ik vind foondump een erg mooi programma om een database pakket te leren hoe het werkt. Het heeft best veel records en dan kan je redelijk goed zien hoe indexen werken op het snel zoeken in de database.

Iedereen is een keer begonnen te leren hoe het werkt. Jaren geleden heb ik twee weken vrij genomen om MySQl op een linux systeem te installeren tesamen met php en apache. Ik ben twee weken vreselijk druk bezig geweest. Tegenwoordig werkt de installatie een stuk gemakkelijker, maar ik heb er wel een hoop van geleerd hoe het werkt.

De vriendelijke groet Jan Marco

Dag,

Het spijt me, mijn project heeft een poosje stil gelegen, maar nu ben ik er maar weer eens verder mee gegaan… Ik heb zowel wit als roze gedumpd (overigens nog best veel records die worden geskipd).
Dan krijg ik dus in cmd van mysql de foutmelding ‘lost connection’, zoals hierboven vermeld. Als ik de query in php myadmin uitvoer, dan krijg ik deze foutmelding:

[quote]SQL-query:

ALTER TABLE pink_subscriber ADD INDEX idx_lastname( lastname( 16 ) ) ;

MySQL retourneerde:

#1061 - Duplicate key name ‘idx_lastname’ [/quote]

Dat is misschien wat informatiever? Kunnen jullie hier iets mee? Graag jullie hulp. Bij zowel wit als roze krijg ik deze foutmelding in php myadmin. Moet ik zorgen dat in mysql (php myadmin) het veld key_name niet uniek hoeft te zijn?
Of misschien nog iets anders? Het rare is, ik heb het op dezelfde manier werkend gekregen op een windows XP machine, maar nu wil ik het op een windows 2000 machine aan de praat krijgen. Ik denk dat er ook wel verschillen zitten tussen de versies van php, mysql en php myadmin op beide systemen.

Als jullie me kunnen helpen: HEEL graag!!!

:roll:

Extra info, de inhoud van mijn tabellen na dumpen:

Tabel Records Type Grootte Overhead
pink_category 1.243 MyISAM 56,5 KB -
pink_city 0 MyISAM 1,0 KB -
pink_info 2.070.727 MyISAM 86,3 MB -
pink_phonenumber 936.714 MyISAM 33,0 MB -
pink_street 0 MyISAM 1,0 KB -
pink_subscriber 744.459 MyISAM 92,4 MB -
white_category 226 MyISAM 13,2 KB -
white_city 0 MyISAM 1,0 KB -
white_info 3.130.919 MyISAM 125,0 MB -
white_phonenumber 6.397.988 MyISAM 223,1 MB -
white_street 0 MyISAM 1,0 KB -
white_subscriber 5.811.315 MyISAM 589,8 MB -
12 tabel(len) Som 19.093.591 MYISAM 1,1 GB 0 Bytes

Klopt dit wel? street en city is overal leeg!?

Je krijgt die fout omdat je dat commando maar 1 x kan uitvoeren op een database. Dus: of alles weggooien en opnieuw beginnen, of de fout negeren.

Dag RGJ,

Ik had vooraf, toen ik het opnieuw probeerde, alle tabellen in de database foondump verwijderd. Toen heeft hij wel de tabellen aangemaakt, maar verscheen (net als de eerste keer) die foutmelding.
Moet ik nog meer verwijderen, voordat ik het opnieuw moet proberen?

De fout negeren? Als ik nu fs2005.php start, krijg ik (netjes!) de foutmelding:

Hoor graag van je en dank voor je hulp!

Ff voor de zekerheid, je bedoelt de database “foondump2005” ?
Anders weet ik de fout.

Sorry, de database heet inderdaad foondump2005, dus dat kan het probleem ook niet zijn…