Capimonitor

Hoi, ik ben nieuw hier, maar wel lang gebruiker van capimonitor met foongrep/foonrip.
Ook wij hier zijn op zoek naar mogelijkheden om capimonitor in nieuwe telefoongegevens te laten zoeken.
Ondanks veel zoeken blijf ik met de 1e 2 vragen al hangen die mensen in dit forum ongetwijfeld wel weten, nl:
1 - welk string gebruikt capimonitor om foongrep aan te roepen
2 - hoe moet de capimonitor.log file die van foongrep af komt eruit zien
Antwoorden op deze vragen zouden mij ontzettend helpen.
B.v.d. Mark.

Capimonitor.exe:

000E1570 6E 75 6D 6D 65 72 00 00 02 2D 2D 00 27 20 42 65 nummer...--.' Be 000E1580 7A 69 67 20 6D 65 74 20 7A 6F 65 6B 65 6E 20 6E zig met zoeken n 000E1590 61 61 72 20 74 65 6C 65 66 6F 6F 6E 6E 75 6D 6D aar telefoonnumm 000E15A0 65 72 3A 20 FF FF FF FF 20 00 00 00 66 6F 6F 6E er: .... ...foon 000E15B0 67 72 65 70 2E 65 78 65 20 2D 31 20 2D 2C 2C 20 grep.exe -1 -,, 000E15C0 2D 71 20 2D 61 20 69 73 6F 20 2D 65 00 00 00 00 -q -a iso -e.... 000E15D0 FF FF FF FF 09 00 00 00 20 2D 72 73 66 70 6D 67 ........ -rsfpmg 000E15E0 74 00 00 00 FF FF FF FF 03 00 00 00 20 2D 74 00 t........... -t. 000E15F0 FF FF FF FF 04 00 00 00 20 2D 6F 20 00 00 00 00 ........ -o .... 000E1600 FF FF FF FF 0B 00 00 00 63 61 70 69 6D 6F 6E 2E ........capimon. 000E1610 6C 6F 67 00 FF FF FF FF 04 00 00 00 20 2D 4F 20 log......... -O 000E1620 00 00 00 00 FF FF FF FF 0C 00 00 00 63 61 70 69 ............capi 000E1630 6D 6F 6E 32 2E 6C 6F 67 00 00 00 00 FF FF FF FF mon2.log........ 000E1640 0A 00 00 00 7A 6F 65 6B 73 74 61 74 75 73 00 00 ....zoekstatus..
Dit zijn kennelijk de opties waarmee Foongrep moet gaan zoeken:

    [b]Foongrep.exe -1 -,, -q -a -e -r -t -o[/b]
Wat doen die? Uit de ingebouwde help-functie van http://home.wanadoo.nl/oc2000/appz/foongrep.zip][b]Foongrep[/b : [code] optie betekenis ---------------- ------------------------------------------------------------- -n naam de naam, eventueel met voorletters gescheiden door spaties -b naam beginstuk uit de naam -d naam deelstuk (eerste woord regular expression) uit de naam -f naam fonetisch zoeken op naam -s straat beginstuk van de straatnaam, eventueel met huisnummer -h huisnummer huisnummer (eventueel zonder verbijzondering) -p code[-code] beginstuk postcode, eventueel vanaf-t/m of met huisnummer -w woonplaats beginstuk van de woonplaats -t telefoon telefoonnummer -r sfxpmgt... Spraak/Fax/teleX/Persoon/Mobiel/Gratis/Tarief (te combineren) -i [info] zoek naar `info' en/of geef extra abonnee-informatie -g tekst zoek globaal in zowel de naam als de informatieregels ---------------- -------------------------------------------------------------- -`n' zoek naar niet meer dan `n' hits -e tijd breek zoeken af (expire) na `tijd' seconden -q quiet: geen extra programma informatie -o file uitvoer naar `file' in plaats van naar scherm -, -,, uitvoer comma-delimited voor export naar database/spreadsheet -,h uitvoer als HTML tabel voor gebruik in CGI script -a [set] alleen ASCII, ISO-8859-1, CP437 of CP850 tekens in uitvoer ---------------- ------------------------------------------------------------- -G Garantievoorwaarden..[/code] [quote="mark"]2 - hoe moet de capimonitor.log file die van foongrep af komt eruit zien[/quote] We doen gewoon die opdrachtregel, alleen optie [b]-q[/b] weglaten:
    [b]foongrep -1 -,, -aiso -e60 -rsfpmgt -t0204086400 -ocapimon.log[/b]
Foongrep: [code]amstelveen wordt doorzocht (ruwweg 34500 abonnees) Zoeken afgebroken, bovengrens bereikt. 1 adres (uit 35000 records) gevonden in 0 seconden op de 1998 CD.[/code] Weggeschreven naar "capimon.log":
    [b]-i[/b]: [code]020-4086400 telemedia nederland bv, delflandlaan 15, 1062EA amsterdam telemedia is de officiële vertegenwoordiger van ptt telecom voor de verkoop van advertentieruimte in de telefoongids postbus 77863 1070 ll . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . f 020-6140614 e-mail; info telemedia nl[/code] Telefoonnummer vooraan en geen hoofdletters? 1998? Dat moeten dan nog de naweeën zijn van Wim Crouwel's eerdere layout-avontuur met het telefoonboek. Terugblik daarop bij zijn vroegere Total Design: http://www.totalidentity.nl/index.cfm/site/Total%20Identity/pageid/3D53E297-DA5B-406F-02F7A8AD71BF8963/objectid/5C565321-9BA6-608A-509ED4534271244B/objecttype/mark.apps.totalidentity.contentobjects.publishedarticle/index.cfm][b]Veertig jaar aan de top[/b .

Bedankt Weerman.

Hier kunnen we iets mee.
Alhoewel wij niet slimmer zijn dan de mensen hier zal ik ev vorderingen posten.

Bedankt, Mark.

Hoi Mark,

Als je een privat mail stuurt, dan stuur ik jou fshfoongrep-0.11.zip. Deze zou moeten werken met Capimonitor en mysql.

De hartelijke groet Jan Marco

Na vele uren zoeken en proberen hebben we met AutoIt3 (een gratis programeertool van www.hiddensoft.com) een script kunnen schrijven dat foongrep vervangt en op internet (www.nummerzoeker.com) de gegevens bij het nummer zoekt.
De zoekfunctie is gebaseerd op het sidebar-gadget voor vista.
Hoewel we nog geen lange tijd aan het testen zijn ziet het er goed uit.
Als er interesse is kun je het downloaden: www.mbde.nl/foongrep.zip
Het zijn 2 files, foongrep.exe en het bijbehorende script als toelichting.
Foongrep.exe moet in D:\foonrip2 staan, anders moet je het script aanpassen en opnieuw compilen. (de capimonitor-verwijzing naar foongrep dus ook)
Nog bedankt voor de hulp en misschien hoor ik nog reacties.

Hoi, Mark.

Ik kon het niet laten om het nog wat aan te passen, een klein schoonheidsfoutje verwijderd en het programma “path” onafhankelijk gemaakt.
Je kunt het bestand dus plaatsen waar je wilt (ver 1.04), alleen de vewijzing in Capimonitor moet goed staan.

Mark.

Oeps, ik heb ook de link veranderd: www.mbde.nl/extra/foongrep.zip

Hoi, Mark.

Nummerzoeker.com, daar doet dat TapiRex-ding het ook mee als je
http://www.foondump.nl/forum/viewtopic.php?p=2703#2703][b]de meegeleverde source voor die “TRexLookupExample.dll”[/b
aanpast:

query = "http://www.nummerzoeker.com/index.php?search=1&color=white&maxrows=1&phonenumber=" & sNumber html = CreateObject("Pocket.HTTP").GetResponse(query, "").String If InStr(html, "Geen vermeldingen gevonden.") = 0 Then On Error Resume Next html = Mid(html, InStr(html, "340);"">") + 7) html = Left(html, InStr(html, vbLf) - 6) text = Split(html, "</td><td>&nbsp;</td><td>") sName = text(2) sExtra = Trim(text(3) & " " & Trim(text(4) & " " & text(5))) Plugin_ReverseLookup = True End If
Alleen komt er niks met “sNumber=0204086400” … Bij de testjes met andere bronnen sloeg TapiRex daar toch wel op aan?

Wat blijkt: de zoekopnummer-aanbieder van tegenwoordig vlooit zijn lijsten na op zgn.
http://www.foondump.nl/download/spooknummers.html][b]spooknummers[/b
om detectie van ongeoorloofd kopieren moeilijker te maken.

Telefoonnummer 020-4086400 is van De Telefoongids bv, als zodanig niet eens een nepnummer, nummerzoeker.com wilde misschien maar liever helemaal geen risico nemen:

[quote]Kapitol glijdt bij rechter uit over nepadressen van KPN

In het door KPN aangespannen kort geding oordeelde de president van de rechtbank in Dordrecht dat Kapitol de gegevens illegaal heeft overgenomen van een door KPN uitgegeven cd-rom. Nepadressen die KPN speciaal in het register van de cd-foongids opnam om onrechtmatig kopiëren aan te kunnen tonen, vormden daarvoor het bewijs.

http://archief.trouw.nl/artikel?REC=tr-19980909-000000940][b]Trouw - Rechter verbiedt kopiëren CDFoongids (1998)[/b
[/quote]
Geen geklooi meer met dumps, alles staat toch op het net?

Maar is het ook een beetje up-to-date, meestal liepen die zoekopnummersites toch wat achter? Test, hetzelfde nummer van DTG, 0204086400, ingevoerd bij zoekzone.com komt terug met
http://www.zoekzone.com/telefoon/index.php?color=white&lastname=&streetname_i=&housenumber=&postalcode=&townname_i=&phonenumber=0204086400&maxrows=1&sort=streetname&search=Zoeken][b]Triple Zen Motion, TZM[/b
, zou gevestigd zijn op het oude adres van DTG. En - eigenschap van een spooknummer - alleen en uitsluitend gedurende het derde kwartaal van 2006, althans volgens De Telefoongids Professioneel op CD-rom (ZM.3.2006) en dat is dan ook een indicatie, hoe vers die gegevens zijn.

Maar nummerzoeker.com weet wel beter en reageert niet meer op deze en andere spooknummers en dan wordt het lastiger om de bron te classificeren. Er is nog een andere manier van ‘fingerprinten’, die maakt gebruik van onopzettelijke fouten in cdfoonvermeldingen. Triple Zen Motion natuurlijk niet maar die gewone fouten komen ook uit de online-versie van De Telefoongids als je ze daar opvraagt, bijvoorbeeld dit lichtbeschadigde mobiele nummer staat al een tijdje zo op de achtereenvolgende CDfoon-CD’s en ook zo op de website:
http://dtgi.detelefoongids.nl/dtgi/ZoekUitgebreidInDeTelefoongids.do?inputPage=tg_uitgebreidzoeken&req_source=advancedsearch&type=extended&pagina=&uz_locatiecode=&uz_naam=heide&voorletters=a&locationType=LOCALITY&plaats=lemmer&straat=strandloper][b]06 `51855293[/b
.

Dat is niet eerlijk en daar had nummerzoeker.com dus niet op gerekend, die heeft ook
Nummerzoeker.com voor alle manieren om op naam, adres of telefoonnummer te zoeken in de Nederlandse telefoongidsen][b]06-`51855293[/b
, zelfs nog netjes geformatteerd met een streepje achter “06”.

Nu weet je al meer maar nog niet uit welk kwartaal of jaar die gegevens dateren. Als je met Foondump geexporteerde csv-bestanden anders sorteert, bijvoorbeeld op telefoonnummer, dan komen er kneusjes bovendrijven. Zoals deze abonnee, daarvan hebben ze op de meest recente CD-foon het hele nummer weggelaten:

    In het kwartaal daarvoor had hij zijn nummer nog wel en op de Consumenten-editie 2007 ook. Die fout staat voorlopig dus alleen op de CD van het 2e kwartaal van dit jaar, een geschikte kandidaat, is de database achter nummerzoeker.com afkomstig van de CD-foongids van dit kwartaal?

    Inderdaad, nummerzoeker.com laat het (mobiele) telefoonnummer bij deze vermelding ook leeg:

      http://www.nummerzoeker.com/index.php?color=white&lastname=&streetname_i=&housenumber=102&pcode=1742BX&townname_i=&phonenumber=&maxrows=1&sort=streetname%2Chousenr%2Chousenumber&search=Zoeken][b] ---------- Eriks, Niels Westerpark 102 1742 BX Schagen[/b

    Heb net de versie 1.4 van Mark gedownload en even geprobeerd. Werkt perfect!

    Zal he nog wel een tijdje testen, maar zie nu al dat capimonitor het pad naar de foongrep.exe onthoud, iets dat hij jammer genoeg niet deed bij de offline versie

    Enigste probleem is dat alle computers waarop je het programma installeerd ook een breedband aansluiting moeten hebben. In veel gevallen zal dit echter ook zo zijn.

    Germ

    Hoi,

    heb capimonitor i.c.m. het programma van mark nu een aantal dagen getest. Totaal ca 150 oproepen binnen gehad, en moet zeggen dat het perfect werkt.
    m.i. is deze combinatie te prefereren boven de koppeling naar een dump via mysql.

    Enigste probleem is dat ik elke dag capimonitor - via instellingen - moet vertellen dat foongrep in een bepaalde directory staat. (probleem was er ook toen ik nog via de dump werkte). Indien dit nog opgelost kan worden is het m.i. een percect iets.

    Germ

    Germ

    Zou je in het kort eens uitleggen hoe je deze software moet installeren.
    Begrijp het niet helemaal

    Ruudd

    [quote=“Germ”]Heb net de versie 1.4 van Mark gedownload en even geprobeerd. Werkt perfect!

    Zal he nog wel een tijdje testen, maar zie nu al dat capimonitor het pad naar de foongrep.exe onthoud, iets dat hij jammer genoeg niet deed bij de offline versie

    Enigste probleem is dat alle computers waarop je het programma installeerd ook een breedband aansluiting moeten hebben. In veel gevallen zal dit echter ook zo zijn.

    Germ[/quote]

    @ ruudd

    relatief simpel:

    • installeer capimonitor
    • installeer foongrep.exe van markt
    • ga in Cm naar instellingen - foongrep - wijzig directory naar de directory waarin je fongrep.exe hebt geinstalleerd (bij succes wordt de tekst “Status OK ver:1.04 - www.mbde.nl” weergegeven bij foongrep status.
    • that’s it. via test kun je testen of eea werkt.

    [quote=“mark”]Oeps, ik heb ook de link veranderd: www.mbde.nl/extra/foongrep.zip

    Hoi, Mark.[/quote]

    Hoi Mark,

    Naast de wijziging in de url heb je ook het script uit de zip gehaald vermoed ik :cry:
    Juist het script ben ik wel benieuwd naar. Misschien is er iets algemeens van te maken zodat je een configureerbare url op kan geven.
    Afhankelijk van de dump en webhoster etc. waarmee je werkt kan je dan een PHP of asp-script bouwen op de aangeroepen server dat dan de benodigde info ophoest.
    Als dat dan klaar is kan het foongrep.exe script die uitvoer dan weer wegschrijven in capimon.log :lol:
    Ik kan mezelf uiteraard wel Autoit-taal eigen gaan maken maar iets aanpassen dat in basis al werkt is vast sneller.

    Greetz,
    Klaus

    Ja, het kan op allerlei manieren, voorbeeld van een “foongrep.exe” in VB:

    Sub Main() t = Split(Command) If t(0) = "-S" Then ' Capimonitor wil een statusmsg via "capimon2.log" fn = t(2) s = "Zo gaat het ook" Else fn = t(9) With New ADODB.Recordset sql = "select Null,Null,phone,Null,lastname,Null,streetname,housenumber,postalcode,city " _ & "from white_subscriber where phone='" ' telefoonnummer komt binnen als -t########## .Open sql & Mid$(t(7), 3) & "'", "DSN=Foondump" If Not (.BOF = -1 And .EOF = -1) Then s = """" & .GetString(adClipString, 1, """,""", """" & vbCrLf, vbNullString) End If End With End If Open fn For Output As #1 Print #1, s Close End Sub
    In dit voorbeeld gaat het zoeken in een Access database, met eerder geposte code (zie boven) kan het ook online gaan zoeken op een callerid.

    Dit was dan weer een namaak-“foongrep.exe” maar je zou “Capimonitor.exe” ook nog kunnen patchen door daarin de strings “foongrep.exe” te vervangen door bijvoorbeeld “geengrep.bat” als volgt.

    Capimonitor.exe voor de ingreep:

    000E15A0 65 72 3A 20 FF FF FF FF 20 00 00 00 66 6F 6F 6E er: .... ...foon 000E15B0 67 72 65 70 2E 65 78 65 20 2D 31 20 2D 2C 2C 20 grep.exe -1 -,, 000E15C0 2D 71 20 2D 61 20 69 73 6F 20 2D 65 00 00 00 00 -q -a iso -e....
    Erna:

    000E15A0 65 72 3A 20 FF FF FF FF 20 00 00 00 67 65 65 6E er: .... ...geen 000E15B0 67 72 65 70 2E 62 61 74 20 2D 31 20 2D 2C 2C 20 grep.bat -1 -,, 000E15C0 2D 71 20 2D 61 20 69 73 6F 20 2D 65 00 00 00 00 -q -a iso -e....
    Doe dit overal waar je “foongrep.exe” ziet staan.

    Daarna kan je achter CM hangen wat je wil, dat kan een of ander script zijn of iets gecompileerds, dat maakt niet uit, je bent niet meer gebonden aan het oorspronkelijke Foongrep of afhankelijk van iemand anders die een substituut-foongrep voor jou in elkaar moet zetten.

    Zeg het wordt een zelfgemaakt programmaatje, “fakegrep.exe”, in “geengrep.bat” zet je dan:

    @echo off fakegrep %1 %2 %3 %4 %5 %6 %7 %8 %9

    Nu heb ik dus met dat Autoit een foongrep.exe gebakken (viel eigenlijk best mee) en vanaf de commandline doet ie het keurig.
    Ze zoekt op basis van een nummer dat ik als parameter -t etc meegeef keurig de gegevens bij elkaar en maakt een capimon.log.
    Ook met de -S parameter maakt ie keurig een capimon2.log (dat is bedoeld voor versieinfo, volslagen nutteloos in dit geval maar just checking of het werkt).
    Alleen… als ik foongrep door capimonitor laat opstarten dan kan ik in taakbeheer ZIEN dat foongrep wordt opgestart maar ze doet verder helemaal niks :-(.
    Capimonitor ziet dan ook geen capimon.log en geeft dat ook weer.
    Mogelijk is het een Autoit-probleem maar tis wel vervelend.
    Heeft iemand een suggestie waar het aan zou kunnen liggen?

    Je zou zeggen - wat dan overblijft is: er gaat iets fout bij de overdracht en/of verwerking van de ‘command line argumenten’.

    In volgorde wat Capimonitor op jou loslaat bij een zoekvraag:

    1 -1 2 -,, 3 -q 4 -a iso 5 -e60 6 -rsfpmgt 7 -t########## 8 -o ??\capimon.log 9 -O ??\capimon2.log
    Geef je die ook allemaal als je stand-alone test? Haal je wel “-t” van het telefoonnummer af?

    En weet je nou wat het was??? foongrep wordt opgestart vanuit de map van capimonitor en maakt dus (als je geen rekening houdt met de -o parameter voor de plek waar ie de bestanden aan moet maken) de bestanden aan in de startdirectory.
    En dat is dus de capimonitor-map en daar keek capimonitor natuurlijk niet.
    Toen ik dat door had was het eigenlijk een fluitje van een cent en heb ik nu een foongrep die keurig een url opvraagt, de info uit het resultaat peutert en een capimon.log aanmaakt.
    Het script dat achter die url zit is PHP en daar heb ik voldoende ervaring mee. Een verbindinkje maken naar de foondump-db, nummer zoeken en teruggeven was een kwartiertje werk.
    capimonitor vangt dat dan weer op, start lantelhost op en broadcast het dan over het netwerk naar de opgegeven werkstations.

    Dat laatste stapje wil ik eigenlijk al door “mijn” foongrep laten doen.
    Scheelt weer een “tussenstap” en tijd.

    Het script staat er weer bij.

    Mark.

    Hoi Mark,

    Thanks, maar IK heb het script inmiddels niet meer nodig als voorbeeld.
    Autoit leert heel snel en heeft VEEL mogelijkheden.
    Naast foongrep.exe is nu ook lantelhost.exe, v.w.b. het rondschreeuwen van de beller-info, vervangen door een heel simpel gecompileerd autoit-script.

    Ik had ooit al eens een vervanging laten schrijven voor de Lantelefoon-client. Het origineel, dat ooit eens door R.E Wind geschreven is, neemt namelijk de focus als ie gegevens ontvangt en ik vond dat erg hinderlijk.
    (overigens heeft het origineel met een keurige licentie heel lang zijn werk gedaan binnen ons bedrijf).

    Die vervanging komt, net als MSN messenger als er iemand online komt, ff omhoog (pakt geen focus) en zakt dan na een paar seconden weer weg.
    Het laatste nummer kan je dan ook nog vanuit de systemtray gewoon weer opvragen.

    Groetjes,
    Klaus

    [quote=“mark”]Oeps, ik heb ook de link veranderd: www.mbde.nl/extra/foongrep.zip

    Hoi, Mark.[/quote]

    Mark, kan het zijn dat de zip file corrupt is ?

    Ik krijg hier errors met uitpakken

    Ruud